Η υφαντική τέχνη είναι μια πολύ υποτιμημένη μορφή τέχνης στο ευρύτερο κοινό. Η τέχνη αυτή τείνει προς εξαφάνιση και ένας από τους λόγους θεωρούμε ότι είναι η ανεπαρκής προώθησή της προς τους νέους ανθρώπους. Εμείς επιλέγουμε υφαντά αφενός γιατί μεγαλώσαμε με αυτά και η αισθητική τους μας εκφράζει και αφετέρου ελπίζουμε να βοηθήσουμε έστω και λίγο στην ανάδειξή τους Τι είναι αυτό που πιστεύετε ότι κάνει τα Kyrvan να ξεχωρίζουν σε σχέση με άλλες εσπαντρίγιες; Τα παπούτσια μας ενώ θεωρούνται εσπαντρίγιες, είναι ουσιαστικά ένα παραδοσιακό, χειροποίητο δερμάτινο υπόδημα που «δανείζεται» την ισπανική σόλα από γιούτα. Είναι η δική μας εκδοχή ενός όχι τόσο «αναλώσιμου» παπουτσιού, που συνδυάζει παραδοσιακά μοτίβα και μια σύγχρονη αισθητική, καθιστώντας το άνετο, ευκολοφόρετο, ανθεκτικό, διαχρονικό, μοναδικό και περιορισμένου αριθμού. Για κάθε ζευγάρι χρειάζονται 4 ώρες για να ολοκληρωθεί στο χέρι και κάποια από τα υφαντά που χρησιμοποιούμε είναι από υφαντουργίες που έχουν κλείσει και που δεν μπορούν να ξαναπαραχθούν. Πού μπορεί να τα βρει κανείς; Μπορεί να τα βρει κανείς στο μας και σε καταστήματα στην Αθήνα και σε επιλεγμένα νησιά της χώρας, περιλαμβανομένης φυσικά της Κρήτης....
Τι Είναι Ο Εκσυγχρονισμός
Ο εκσυγχρονισμός είναι αίτημα, μέσο, βήμα, εργαλείο». Επειτα από τόσα που έχουν συμβεί, αν γυρνούσαμε στο 1996, θα επιλέγατε άλλον αρχηγό από τον Κ. Σημίτη; «Οχι απλώς θα ψήφιζα ξανά Σημίτη το 1996. Βεβαίως θα ήταν ευτύχημα για τον τόπο αν υπήρχαν και άλλοι Σημίτηδες για το μέλλον. Πολιτικοί, δηλαδή, που να εμφορούνται από αυτές τις ιδέες μαζί με τη δογματική προσήλωση σε αρχές και αξίες και με την αποφασιστικότητα που διακρίνει τον ίδιο για να προχωρήσουμε προς τα εμπρός. Ο Σημίτης, όχι ως πρόσωπο, αλλά ως σύμβολο, εξέφρασε το αίτημα της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή την αναγκαιότητα που υπήρχε για τη χώρα και την κοινωνία τη βάφτισε εκσυγχρονισμό». Το νέο σχήμα θα έχει βεβαίως στην ηγεσία του και άλλα πρόσωπα πέρα από αυτά που μετέχουν σήμερα στην ηγετική «πυραμίδα» του ΠαΣοΚ; «Οραματίζομαι ένα μεγάλο τραπέζι, και πρέπει να είναι μεγάλο το τραπέζι, γιατί πρέπει να μπουν πάνω τα μεγάλα θέματα της κοινωνίας και γιατί πρέπει να καθήσουν πολλοί γύρω γύρω από το τραπέζι». Μπορείτε να μου πείτε τους πολιτικούς που πρέπει να καθήσουν σε αυτό το τραπέζι; «Το ζητούμενο δεν είναι ποιοι "επώνυμοι" πολιτικοί θα καθήσουν στο τραπέζι, αλλά ποιες κοινωνικές δυνάμεις θα εκπροσωπούνται στο τραπέζι αυτό». Ναι, αλλά σε ένα τραπέζι δεν χωρούν δυνάμεις, χωρούν εκπρόσωποι. Στο νέο σχήμα θα μετέχουν κεντρώοι; θα μετέχουν αριστεροί; θα μετέχουν ο Σουφλιάς, η Δαμανάκη; «Οπως το αναφέρετε. Μπορεί να μετέχει το Κέντρο, μπορεί να μετέχει ο Συνασπισμός, ανένταχτοι αριστεροί και πολλοί άλλοι. Ολοι όσοι θέλουν να παλέψουμε μαζί με την κοινωνία των πολιτών, δημιουργώντας τις αναγκαίες συναινέσεις, για να πάμε στη συνέχεια στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Οσοι, τέλος πάντων, συστεγάζονται υπό τον όρο δημοκρατική παράταξη και, άρα, χωρούν στο πλατύ πλαίσιό της». Και πότε θα γίνουν όλα αυτά. Γενικώς στο μέλλον; «Εγώ, κύριε Θεοδωράκη, πιστεύω ότι το επόμενο συνέδριο πρέπει να είναι το συνέδριο της μετεξέλιξης. Εκεί να ακουστεί η φωνή όλων των ζωντανών, ανήσυχων κοινωνικών δυνάμεων αυτού του τόπου». Δεν καλείτε βεβαίως όλους αυτούς να πάνε να γραφτούν στις Τοπικές Οργανώσεις σας; «Οχι βέβαια. Θα μπορούσαν όμως μέσα από ένα σχήμα να εκφραστούν όλες αυτές οι δυνάμεις. Εσείς, π.χ., αν είστε ένας ανήσυχος προοδευτικός πολίτης και εκτιμάτε ότι αυτή η πρόταση σας ικανοποιεί, θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε κάποιες ομάδες πρωτοβουλίας, ενδεχομένως, να καταθέσετε τη γνώμη σας και να διαμορφώσετε, εν μέρει, τις πολιτικές του ΠαΣοΚ και τη φυσιογνωμία του νέου σχήματος. Αυτού του τύπου η δράση είναι ένας τρόπος. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι». Πάντως και αυτό να μη συμβεί, δεν θα μπορούσε να υπάρχει συνεργασία κομμάτων όχι προεκλογικώς για συγκεκριμένα προβλήματα; «Μια πολιτική συνεννόησης των κομμάτων είναι όχι μόνο αναγκαία αλλά και εφικτή. Η ρητορική αντιπαράθεση μπορεί να ικανοποιεί τις ψυχολογικές ανάγκες μέρους του ακροατηρίου αλλά δεν βοηθά στην εξεύρεση αποτελεσματικών λύσεων. Και δεν πρέπει να έχουμε καμία αυταπάτη ότι οι πολίτες αυτό που πρωτίστως περιμένουν από τους πολιτικούς είναι λύσεις στα προβλήματα. Αποφάσεις που βελτιώνουν τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους». Το νέο σχήμα για να επιστρέψουμε στην πρότασή σας φαντάζομαι ότι έχει αρχηγό τον κ. Σημίτη. «Ασφαλώς έχει αρχηγό τον Σημίτη. Μα ο Σημίτης είναι αυτός που θα σηματοδοτήσει με τις μεγάλες κινήσεις του αυτόν τον μετασχηματισμό, επικεφαλής όλης αυτής της μεγάλης προσπάθειας για ανασυγκρότηση της δημοκρατικής παράταξης». Και πότε φεύγει ο κ. Σημίτης, και σε ποιον παραδίδει; «Ο ηγέτης φεύγει όταν οι καιροί πια τον ξεπερνούν και δεν εμπνέει τον λαό. Οταν ένας ηγέτης έχει την εμπιστοσύνη του λαού, τότε πρέπει όχι μόνο να μένει αλλά και να παλεύει ακόμη πιο ενεργά προκειμένου να προωθήσει αυτά τα οποία έχει ανάγκη ο λαός. Στο ΠαΣοΚ εξαντλούμαστε τα τελευταία χρόνια σε συζητήσεις εντός των τειχών, οι οποίες πολλές φορές, λόγω του τόνου της φωνής, ακούγονται και έξω από τείχη αλλά, δυστυχώς, όσο περνάει ο καιρός είναι σε ώτα μη ακουόντων, των πολιτών, δηλαδή». Σε ποιον παραδίδει δεν μου είπατε. «Αν και δεν τίθεται τέτοιο θέμα, στο μακρινό μέλλον, όταν θα τεθεί, παραδίδει σε αυτόν που θα εκφράσει τα αιτήματα των καιρών, σε αυτόν που θα στείλει και θα λάβει τα σωστά μηνύματα από τον κόσμο». Φαντάζομαι ότι αναφέρεστε σε μια πολιτική γενιά νεότερη από αυτήν που εκπροσωπεί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. «Δεν έχει υποχρεωτικά σχέση με τις ηλικίες. Εχουμε πολλά παραδείγματα στη διεθνή πολιτική όπου ηγέτες έχασαν εκλογές παράδειγμα ο Μιτεράν και οι οποίοι κάποια στιγμή όχι μόνο ενέπνευσαν τον λαό αλλά έμειναν και στην πολιτική ιστορία της πατρίδας τους». Θα μπορούσαμε ύστερα από μια περίοδο Σημίτη να έχουμε μια περίοδο Ακη; Θα μπορούσε να συμβεί αυτό; «Εγώ περιέγραψα τη φυσιογνωμία του μελλοντικού ηγέτη της παράταξης όποτε κλείσει ο κύκλος Σημίτη, δεν είμαι προφήτης να προσδιορίσω και τα πρόσωπα»....
Πηγή tovima.gr >>>