-
-
-
-
-
-
Home - Επικοινωνία - Προσωπικά Δεδομένα
Τι Είναι Η Υπερίσχυση Της Μυθοποιημένης Εικόνας
Η υπερίσχυση της μυθοποιημένης εικόνας είναι συχνότερη στη διαδικασία ηρωοποίησης, ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται για μείζονα πεδία του εθνικού φαντασιακού όπως είναι η Ελληνική Επανάσταση. Αλλωστε αυτή η διαδικασία ηρωοποίησης συνίσταται ακριβώς, όπως έχει επισημάνει ο γάλλος ιστορικός Raoul Girardet, «στη μεταμόρφωση του πραγματικού και στην απορρόφησή του από το φαντασιακό». Με αυτόν τον τρόπο η Ιστορία δραματοποιείται και προσωποποιείται. Η ιστορική αφήγηση μπορεί να συμπυκνωθεί σε μια σειρά ονομάτων που εικονογραφούν το ιστορικό γίγνεσθαι με την απλή παράθεσή τους. Η επιλογή των ονομάτων ωστόσο δεν είναι ούτε αυτονόητη ούτε ομόθυμη. Η είσοδος των ηρώων στο εθνικό πάνθεον γίνεται σταδιακά και προϋποθέτει αποσιωπήσεις, εξομάλυνση αντιθέσεων, κάποτε και διαστρεβλώσεις. Αλλά και μετά την είσοδό τους δεν παύουν οι αντίθετες γνώμες, οι διαφορετικές ερμηνείες και προσλήψεις, οι αντιφατικές χρήσεις. Οι ήρωες είναι αμφίσημοι και πολύσημοι έτσι ώστε να επιτρέπουν πολλαπλές ταυτίσεις. Εξάλλου αρκετές είναι οι περιπτώσεις των αμφισβητούμενων ηρώων, όπως είναι για παράδειγμα ο Αλέξανδρος, ο Ναπολέων και ο Καποδίστριας. Τα ιδιωτικά πάθη του Αλεξάνδρου εγείρουν ενστάσεις κατά πόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θετικό πρότυπο συμπεριφοράς, ενώ πολλοί αμφισβήτησαν κατά καιρούς τις πολιτικές αρετές του Καποδίστρια, παρ' όλο που αποδέχονταν την ακεραιότητα της ιδιωτικής του ζωής. Το πάνθεον της Επανάστασης δεν δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Αγώνα ούτε με τη λήξη του, αν και ένας πρώτος πυρήνας φτιάχτηκε γύρω από βίαιους θανάτους και ηρωικές πράξεις. Οι πολεμικοί ήρωες που θυσιάζονται με δραματικό τρόπο για την πατρίδα, όπως ο Διάκος και ο Παπαφλέσσας, είναι αναμφίβολα οι λιγότερο ...
Πηγή tovima.gr >>>
Χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για το παραπάνω βρήκαν χρήσιμα και τα:
Ποιός Είναι Ο Ήρωάς Μας Ο Γενναίος Έφιππος Ρασοφόρος
Ο ήρωάς μας, ο γενναίος έφιππος ρασοφόρος, είναι ένας από τους χιλιάδες ήρωες ρασοφόρους, που έδωσαν την ζωή τους για τα ιερά και τα όσια, «γιά τοῦ Χριστοῦ τήν πίστιν τήν ἁγίαν και τῆς πατρίδος τήν ἐλευθερίαν». Πώς θα μπορούσε άραγε, την ώρα που έπεφτε στην φωτιά της μάχης, να ξεχωρίζει μέσα του την πίστη στο Χριστό και την τιμή και αγάπη στην πατρίδα του, αφού και οι δύο αυτές έννοιες συνδέονται απόλυτα; Τί σήμαιναν, άλλωστε, τα λόγια του Γέρου του Μωριά, «ὁ Θεός ἔβαλε τήν ὑπογραφή Του γιά τήν ἐλευθερία τῆς Ἑλλάδος καί δέν τήν παίρνει πίσω;» Πού στοχεύουν, άραγε, και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν εκείνοι που αγωνίζονται με πείσμα και μανία να αποσυνδέσουν και να απεμπολίσουν την Εκκλησία από τους εθνικούς αγώνες, να υποβαθμίσουν και να διαγράψουν την προσφορά της; Δεν γνωρίζουμε. Κύριος οίδε. Ωστόσο, κάθε τέτοια προσπάθεια συνιστά ενσυνείδητη διαστρέβλωση και κακοποίηση της ιστορικής αλήθειας. Κάτι τέτοιο είναι ανήθικο, ανίερο, ανέντιμο, προδοτικό και επικίνδυνο. Αποτελεί βλασφημία κατά της Εκκλησίας και ύβρη κατά του Έθνους. Κλείνοντας την ταπεινή μας αναφορά στον γενναίο ρασοφόρο αγωνιστή Παφνούτιο Ρούβαλη, Ιερομόναχο της Ιεράς Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγιαλείας και με αφορμή τους ηρωικούς αγώνες του υπέρ της πατρίδας, καταθέτουμε πρωτίστως τον σεβασμό, την τιμή και την ευγνωμοσύνη μας για ό,τι γενναία προσέφερε για την πατρίδα μας και την διαβεβαίωσή μας ότι θα αγωνιζόμαστε πάντοτε για την επικρότηση της ιστορικής αλήθειας....
Πηγή vimaorthodoxias.gr >>>
Ο οριενταλισμός είναι μια κατασκευασμένη εικόνα της Ανατολής, αλλά δεν είναι η μοναδική. Είναι μια από τις πολλές τεχνικές προσδιορισμού της Δύσης. Δεν αποτελεί ένα αυτόνομο σύστημα σκέψης, είναι ψηφίδα ενός πολύ μεγαλύτερου μωσαϊκού που αφορά την υποστασιοποίηση της Δύσης και την απόδοση σε αυτήν συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Ο ίδιος ο όρος υφίσταται κριτική εφόσον εμπεριέχει δυνάμει τον μειωτικό χαρακτηρισμό της Δύσης για την Ανατολή. Μείζον πρόβλημα δεν είναι ο οριενταλισμός αλλά ο «δυτικισμός» (occidentalism) ως διττό φαινόμενο, δηλαδή ως διαδικασία αυτοπροσδιορισμού αλλά και υποστασιοποίησης. Στην περίπτωση αυτή οι προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, οι αναγωγισμοί δεν αφορούν αποκλειστικά την Ανατολή αλλά σειρά άλλων πολιτισμικών μορφωμάτων που προσλαμβάνονται ως «ετερότητες». H θέση αυτή αναπτύχθηκε ιδιαίτερα στον χώρο της πολιτισμικής και συμβολικής ανθρωπολογίας εξαιτίας σε μεγάλο βαθμό της ενασχόλησής της με πλειάδα μη δυτικών πολιτισμών. H έννοια «οριενταλισμός» απέκτησε πλέον έναν μεταφορικό και συμβολικό χαρακτήρα και χρησιμοποιείται για να περιγράψει στερεοτυπικές θέσεις αξιολογικού τύπου. 4. H τέταρτη ενότητα προβληματικής είναι αυτή που εντοπίζεται στον χώρο των «μεταποικιακών σπουδών» (postcolonial studies). Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δυναμικό πεδίο που διακρίνεται για τον διεπιστημονικό χαρακτήρα του και την έμφαση που αποδίδει στην πολυπλοκότητα και στην πολυσημαντότητα της έννοιας της κουλτούρας. Το έργο του Σαΐντ έχει σημαίνουσα θέση στις θεωρητικές αναφορές αυτού του πεδίου σπουδών, στο οποίο συγκαταλέγονται σημαντικές αναλύσεις που αφορούν τα φαινόμενα «εσωτερικευμένου» οριενταλισμού (ethno-orientalisms, nested orientalisms), τις διαδικασίες διαπολιτισμικότητας (transculturation), τις διεργασίες πολιτισμικής προσομοίωσης και επιπολιτισμού (acculturation), τις κουλτούρες υβριδικού τύπου (hybrid cultures) αλλά και τα πολιτισμικά μορφώματα της ενδιάμεσης κατάστασης (in-betweeness). Ενα από τα σημαντικά επιτεύγματα αυτής της κοινότητας λόγου, στην οποία διακρίνονται στοχαστές όπως η Γκαγιάτρι Σπίβακ, ο Χόμι Μπάμπα και ο Πάρθα Τσάτερτζι, είναι ότι κατόρθωσε να απεμπλακεί από την αποκλειστική σύνδεση με μητροπολιτικά περιβάλλοντα παραγωγής θεωρίας και γνώσης και να προωθήσει τη δημιουργία ενός κύκλου συζητήσεων στον ινδικό χώρο με τη σειρά Subaltern Studies. H σύντομη περιήγηση στους επιστημονικούς χώρους και στα περιβάλλοντα που δεξιώθηκαν το έργο του Σαΐντ δηλώνει ότι πρόκειται για ένα βιβλίο που όχι μόνο ξεπέρασε το σημείο της εκκίνησής του αλλά έθιξε ζητήματα που προκάλεσαν ιδιαίτερη αίσθηση, υποκίνησαν μια μεγάλη συζήτηση και συνέβαλαν στη συγκρότηση μιας πλούσιας προβληματικής. H διάνοιξη νέων πεδίων έρευνας και η συγκρότηση νέων ερμηνευτικών και αναλυτικών εργαλείων για τη μελέτη του μη δυτικού κόσμου αποτελούσε ένα από τα κεντρικά αιτήματα του Οριενταλισμού. Είκοσι πέντε χρόνια μετά ο συγγραφέας του μπορούσε να φύγει με την αίσθηση ότι συνέβαλε στην ανάδειξη ενός νέου επιστημολογικού ορίζοντα. Η κυρία Εφη Γαζή είναι λέκτωρ της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας....
Πηγή tovima.gr >>>
Η φωνή είναι το μοναδικό μουσικό όργανο που βγαίνει από μέσα μας. Σημαίνει φως, που άλλοτε σκοντάφτει και εγκλωβίζεται μέσα μας και άλλοτε βρίσκει το δρόμο του να λευθερωθεί. Και σε μένα προσωπικά, είναι αρκετές οι φορές που σκοντάφτει, λόγω άσχημων βιωμάτων αλλά και αρκετές τώρα πια που λευτερώνεται.» Πόσο σημαντική είναι η παράδοση στη δουλειά σου; «Η παράδοση κουβαλά ιερές αξίες. Για μένα είναι πολύ σημαντική. Είναι το νήμα για την εξέλιξη. Εκεί κρύβεται η σοφία για την εξέλιξη καθώς επίσης είναι δύναμη, γιατί μας συνδέει με την ταυτότητά μας. Και συγκεκριμένα η παραδοσιακή μουσική είναι η συλλογική δημιουργία του τόπου μας, "το εμείς" αυτό με συγκινεί πολύ και για αυτό επιμένω σε αυτή τη συγκεκριμένη παράδοση της μουσικής.» Πότε θα αποφασίσεις να γράψεις και συ μουσική, περισσότερο εντατικά;...
Πηγή tovima.gr >>>