Το ενδεχόμενο ενός «γκέι» Πάπα είναι πλέον ανέκδοτο μόνο για τους άπιστους Θωμάδες. Ενας «γκέι» Πάπας έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον: γιατί θα το πει urbi et orbi. Και δεν βλέπω γιατί θα πρέπει να πτοηθούμε εμείς άλλωστε το Σχίσμα και η Ουνία έγιναν από Πάπες που ήταν «στρέιτ». Ο άκρατος συντηρητισμός Αλλά ο μέγας στρατηγικός στόχος είναι τώρα η Βαστίλλη της ανδροπρέπειας και της αρρενωπότητας: ο στρατός. Εξι ομοφυλόφιλοι που εκδιώχθηκαν από τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού έσυραν το υπουργείο Αμυνας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δικαιώθηκαν. Τα στρατιωτικά επιτελεία των άλλων χωρών-μελών του ΝΑΤΟ, πιθανώς στο πλαίσιο της νεοφανούς ανθρωπιστικής ευαισθησίας τους, δεν έχουν κατ' αρχήν πρόβλημα, αρκεί ο Φριτς και ο Γιόχαν να μη μεταφέρουν τα εν οίκω στον στρατώνα. Στην υπερατλαντική νατοϊκή ναυαρχίδα επικρατεί αναστάτωση: οι εν χρω κεκαρμένοι ράμπο με τις τραπεζοειδείς σιαγόνες επιμένουν ακόμη ότι η τελειότερη στρατιωτική μηχανή που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότης μπορεί να λειτουργήσει μόνο με αρσενικές τεστοστερόνες. Ο Μπιλ Κλίντον είτε από ιδιοσυγκρασία είτε επειδή δεν έχει πια προεκλογικά ντέρτια, συμφωνεί· η Χίλαρι Κλίντον είτε για να τον εκδικηθεί έμμεσα είτε επειδή έχει προεκλογικά ντέρτια υπόσχεται ήδη στρατολογικό γραφείο στην καρδιά του Σαν Φρανσίσκο. Ορισμένοι προειδοποιούν ότι οι ένστολοι ομοφυλόφιλοι θα παραβλάψουν το αξιόμαχο του στρατού. Το ζήτημα δεν είναι και τόσο απλό. Η ρωμαϊκή παράδοση επιβεβαιώνει ότι το imperium θέλει τόλμη και άντρες ένας «γκέι» λεγεωνάριος και ένας «γκέι λάβινγκ» εκατόνταρχος θα ήταν τα δύο συντομότερα ρωμαϊκά ανέκδοτα. Από την άλλη μεριά υπάρχει το διόλου ευκαταφρόνητο σπαρτιατικό παράδειγμα: προφανώς και οι τριακόσιοι ήταν υπέροχοι· είναι όμως βέβαιο ότι και οι τριακόσιοι ήταν «στρέιτ»; Περιμένω να δω τι θα στοχαστεί επ' αυτού ο Ακης Τσοχατζόπουλος αν βρεθεί αντιμέτωπος με το πρόβλημα. Κανείς δεν είναι τόσο αφελής που να συγχέει τον «Στρατό της Σωτηρίας» με το «Γουέστ Πόιντ». Οι ακτιβιστές που θέλουν τον στρατό «περιεκτικό», θέλουν απλώς μια συμβολική νίκη ενάντια σε αυτό που βλέπουν ως «κουλτούρα της ανδροπρέπειας» και πάνω στον αναθεωρητικό τους ζήλο φαίνεται να ζητούν όχι διακριτική ισοτιμία αλλά προκλητική αντιστροφή. Ισως αυτό να είναι η αναγκαία συνθήκη για την τελική ισορροπία· αλλά προς το παρόν αυτό που φαίνεται είναι η δημιουργία ενός παράλληλου κόσμου με τους δικούς τους «γκέι» θεσμούς: «γκέι» μπαρ, «γκέι» βιβλιοπωλεία, «γκέι» θέατρα, «γκέι» λογοτεχνία, «γκέι» διακοπές και, κυρίως, «γκέι» πολιτική και «γκέι» κουλτούρα. Είναι όλοι αυτοί αναξιοπαθούντες πρόσφυγες του ανδροκρατικού φασισμού και του καταπιεστικού «ματσίσμο»; Ή επιχειρούν να σοκάρουν τους ψοφοδεείς και πουριτανικούς μικροαστούς όλου του κόσμου; Είναι βέβαιοι ότι οι διαφορετικές κοινότητες στις οποίες έχουν αυτομολήσει και πολιτογραφηθεί δεν εμφανίζουν τα ίδια κρούσματα κομφορμισμού, πουριτανισμού, στενομυαλιάς, καταπίεσης και σεξουαλικής μονομανίας που ενδημούν στο «παλαιό καθεστώς»; Αντιλαμβάνονται ότι οι «περήφανες παρελάσεις» και τα θεατρικά παραφερνάλια του κινήματος των «γκέι» γίνονται ήδη οχήματα της παγκοσμιοποιούμενης «μπιγκ μπίζνες», ακριβώς όπως οι συρμοί των Μακ Ντόναλντς και οι αλυσίδες των «μπέργκερς»; Το να είσαι προκατειλημμένος είναι κακό, συχνά και επικίνδυνο. Αλλά αυτό που πολλοί δεν καταλαβαίνουν είναι το γιατί θα έπρεπε να προκαταληφθούμε «υπέρ» προκειμένου να εξιλεωθούμε για την προκατάληψη «κατά». Το αμέσως χειρότερο μετά τον άκρατο συντηρητισμό είναι ο άκριτος προοδευτισμός· και το γελοιότερο από όλα είναι το να περνάς κατευθείαν από το ένα στο άλλο. Στη Βρετανία η πρόσφατη κατάργηση ενός σεξιστικού νόμου ανοίγει τον δρόμο για «γκέι» κατήχηση στα σχολεία, και ο υπουργός Παιδείας πασχίζει να κατευνάσει τους εξοργισμένους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Πολλοί, υποθέτω, θα τραβήξουν κάπου εδώ τη γραμμή. Οι «άλλοι» πρέπει να αρχίζουν να ετοιμάζονται για την επόμενη «περήφανη παρέλαση» στη Ρώμη, από 1 ως 9 Ιουλίου, του Πάπα επιτρέποντος ή μη επιτρέποντος και ενώ οι ρωμαιοκαθολικοί χατζήδες θα συρρέουν στο ίδιο ραντεβού για το ιερό έτος 2000. Ο κ. Θεόδωρος Δ. Παπαγγελής είναι καθηγητής του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης....