Η αγγλική γλώσσα είναι και η κατεξοχήν παγκόσμια γλώσσα των επιχειρήσεων, ενώ η ελλιπής γνώση της μπορεί να αποφέρει σημαντικά κόστη σε ένα εργασιακό περιβάλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια. Πιο συγκεκριμένα όταν η επικοινωνία δεν βασίζεται σε ικανές γλωσσικές δεξιότητες μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη φήμη ενός οργανισμού, τα quality standards ακόμη και τα κέρδη του και μάλιστα με άμεσο τρόπο. Συνήθως, αυτό οφείλεται είτε σε έλλειψη αντίστοιχης στρατηγικής στο εσωτερικό των εταιρειών είτε ακόμη στην αδυναμία των οργανισμών να αξιολογήσουν επαρκώς τις αντίστοιχες ικανότητες σε υποψηφίους. Στα μονοπάτια ηγεσίας αναφέρθηκε ο Δημήτρης Παπανικητόπουλος, Πρόεδρος, Linkage Greece, παρουσιάζοντας το Linkage Network, μία προσπάθεια που ξεκίνησε το 2010 και αριθμεί περισσότερα από 120 μέλη σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, το Linkage Network αποτελεί πρότυπη σχολή ηγεσίας στη χώρα μας συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη της ηγεσίας. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί 40 συναντήσεις, με στόχο τη σύνδεση των ηγετών μεταξύ τους, με ενδεικτικά θέματα: Καινοτομία και Στρατηγική, Διαχείριση Ταλέντων, Στρατηγική Σκέψη, Διαμόρφωση ομάδων υψηλής αποτελεσματικότητας κ.ά. Ταυτόχρονα, ο ίδιος παρουσίασε το Linkage Network Pathways, ένα νέο πρόγραμμα Ανάπτυξης Στελεχών Υψηλού Δυναμικού, το οποίο διοργανώνει το Σεπτέμβριο μία ξεχωριστή εμπειρία ηγεσίας στο Θωρηκτό Γ. Αβέρωφ. Ενότητα 3 Leadership #People_Development #Sustainability #Graduate_Market Για την προσωρινή απασχόληση και τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει σε έναν οργανισμό, μίλησε ο Θεόδωρος Γ. Τόλλης, Εκτελεστικός Διευθυντής Employment Solutions, ICAP Group. Η αυξανόμενη εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των υποψηφίων στην προσωρινή απασχόληση οφείλεται κατά κύριο λόγο: στην ευελιξία που προσφέρει στους οργανισμούς να αντιμετωπίσουν αλλαγές στην προσφορά ή τη ζήτηση των προϊόντων/ υπηρεσιών τους, στη δυνατότητα των υποψηφίων να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και στην ευελιξία που μπορούν να παρουσιάζουν οι θέσεις, ενώ ταυτόχρονα η συμβολή της στη μείωση της αδήλωτης εργασίας είναι ένα ακόμη από τα οφέλη που προκύπτουν συνολικά, εξήγησε ο ίδιος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. «Η ανάπτυξη για εμάς είναι αφετηρία, προορισμός αλλά και ταξίδι» ανέφεραν στην έναρξη της ομιλίας τους η Τόνια Μαύρου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Greece, Cyprus και η Ιωάννα Τζουγκανοπούλου, Training & Development Manager από την Leroy Merlin, παρουσιάζοντας το ολοκληρωμένο μοντέλο ανάπτυξης που έχουν διαμορφώσει στην εταιρεία. Ανάμεσα στους βασικούς στόχους του μοντέλου ήταν η ευθυγράμμιση των ταλέντων με τις αξίες της εταιρείας, η δημιουργία κοινής γλώσσας και κριτηρίων εντοπισμού του potential, η διακράτηση και ανάπτυξη των συνεργατών με δυναμικό κ.ά. Μέσα από συνεντεύξεις και τη συνεργασία του HR με μεσαία και ανώτατα στελέχη διαμορφώθηκε ο ορισμός του Potential για τη Leroy Merlin πάνω σε 4 βασικούς άξονες (Είμαι-Μπορώ-Θέλω-Θέλω εδώ), ενώ ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν τα αντίστοιχα κριτήρια εντοπισμού του δυναμικού και ο οδηγός συμπεριφορών. Τέλος, αναφορικά με το εσωτερικό πρόγραμμα ανάπτυξης δημιουργήθηκε το πρόγραμμα «Fast-track to leadership» με άμεσο στόχο τη δημιουργία εσωτερικού φυτώριου υποψηφίων για ταχεία ανάπτυξη, το οποίο απευθυνόταν σε όσους εμφανίζονταν ως High Potential από το ερωτηματολόγιο. Με τίτλο «Sustainability@Henkel» η Θάλεια Βουβονίκου, HR Manager της Henkel Hellas, παρουσίασε το πρόγραμμα Αειφόρου Ανάπτυξης της εταιρείας και το ρόλο του HR ως αρωγός στην επικοινωνία του. Όπως χαρακτηριστικά ανάφερε η ίδια «Αειφορία για εμάς σημαίνει να πετυχαίνουμε περισσότερα με λιγότερα». Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν δημιουργηθεί Sustainability Councils, με σαφή προσανατολισμό στις δεσμεύσεις της Henkel σε παγκόσμιο επίπεδο, με πλάνα ενεργειών ανά χώρα και με ενεργή συμμετοχή του HR αλλά κυρίως ευαισθητοποίηση των εργαζομένων. Οι τρεις στρατηγικοί πυλώνες της ενέργειας είναι τα προϊόντα, οι συνεργάτες και οι άνθρωποι. Ταυτόχρονα, η δημιουργία Πρεσβευτών Αειφορίας και η υιοθέτηση αντίστοιχης συμπεριφοράς στην καθημερινότητα των εργαζομένων μέσα από ενέργειες όπως μείωση χρήσης πλαστικών μπουκαλιών, μέτρηση εκτυπώσεων ανά μήνα κ.ά. είχαν ως αποτέλεσμα το 2014 τη βελτίωση στην ενεργειακή απόδοση (20%) και τη βελτίωση της ασφάλειας στο χώρο εργασίας (25%). Για τη φιλοσοφία εκπαίδευσης «Love2Learn» μίλησε ο Βασίλης Βασιλειάδης, Διευθυντής Εκπαίδευσης της OTEAcademy. Όπως εξήγησε το αριστερό μέρος του εγκεφάλου αντιπροσωπεύει τη λογική και αντίστοιχα το δεξί το συναίσθημα. «Οι επιχειρήσεις σήμερα λειτουργούν αντίστοιχα με το αριστερό τμήμα, δηλαδή τη λογική, ενώ στέλνουν συνεχώς μηνύματα εσωτερικά και εξωτερικά ότι κυριαρχεί η δεξιά πλευρά και το συναίσθημα, οδηγώντας σε αντικρουόμενα μηνύματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, όμως η συνεργασία και των δύο μερών μπορούν να επιφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Η εκπαίδευση αποτελεί ουσιαστική ευκαιρία προς αυτή την κατεύθυνση, η οποία εφόσον είναι δημιουργική και υπερκαλύπτει τις προσδοκίες του εκπαιδευόμενου, του manager του τμήματος που ανήκει ο εκπαιδευόμενος και φυσικά του τμήματος HR, τότε μπορεί να προσφέρει ουσιαστικά οφέλη. Το πρόγραμμα εργασιακής απασχόλησης νέων πτυχιούχων στον Όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια, το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων υποστήριξης της Νέας Γενιάς, παρουσίασε στο συνέδριο ο Γιάννης Καλαθάς, Υποδιευθυντής Οργάνωσης & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου. Πιο συγκεκριμένα ο Όμιλος την τελευταία 5ετία έχει προσφέρει πρακτική άσκηση σε περισσότερους από 1.000 φοιτητές, έχει προχωρήσει σε 530 προσλήψεις νέων ανθρώπων, έχει προσφέρει 14 υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό (τη τελευταία 2ετία) κ.ά. «Μέσα από το πρόγραμμα αυτό αυξάνουμε τις πιθανότητες παραμονής των νέων στην Ελλάδα, επενδύουμε σε εκείνους που με την αξία και τις προσπάθειές τους διακρίθηκαν κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής τους πορείας και επιβραβεύουμε την αριστεία και τις υψηλές επιδόσεις, με το τμήμα HR να κατέχει πρωταρχικό ρόλο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Το παγκόσμιο πρόγραμμα της LOreal, Share & Care, που υλοποιείται στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για τους ίδιους τους εργαζομένους, παρουσίασε ο Απόστολος Σανίδας, Υπεύθυνος Αμοιβών και Παροχών της LOreal Hellas. «Πρωταρχικός μας στόχος ήταν η δημιουργία και η υλοποίηση ενός κοινού πλαισίου για όλους τους εργαζομένους παγκοσμίως» εξήγησε ο ίδιος. Οι 4 βασικοί πυλώνες του προγράμματος ήταν: η Προστασία (των εργαζομένων και των οικογενειών τους από απρόβλεπτα γεγονότα), η Φροντίδα (για την υγεία των εργαζομένων), η Ισορροπία (ανάμεσα στην οικογενειακή και επαγγελματική ζωή των εργαζομένων μας, με επικέντρωση στη μητρότητα/ πατρότητα) και η Ευχαρίστηση (μέσα από την προσφορά υψηλής ποιότητας εργασιακό περιβάλλον και συμβάλλοντας στην επαγγελματική και προσωπική ικανοποίηση κάθε εργαζομένου). «Η υλοποίηση ενός κοινού πλαισίου κοινωνικής στρατηγικής, η επιδίωξη ώστε κάθε χώρα να αποτελέσει κέντρο καινοτομίας και η προσπάθειά μας να είμαστε ανάμεσα στις καλύτερες εταιρείες της αγοράς αποτελούσε για εμάς πρόκληση» εξήγησε ο ίδιος. Για την ιδέα του HR Bootcamp μίλησε η Δέσποινα Σίσκου, Manager HR Sales & Marketing της Παπαστράτος. «Πώς θα αναπτύξουμε και θα ενδυναμώσουμε τα στελέχη μας σε όλες τις βαθμίδες ιεραρχίας, ώστε μέσα από μια βιωματική εμπειρία μάθησης να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους από την επόμενη μέρα, ήταν η ανάγκη που έγινε στόχος» ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια. Οι βασικές στρατηγικές της Παπαστράτος παραμένουν διαχρονικά οι: προσέλκυση και ανάπτυξη ταλέντων, η ανάπτυξη οργάνωσης καθώς επίσης το HR και η επιχειρηματική αξία, ενώ η Εμπειρική και διαδραστική διαδικασία ανάπτυξης που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια μέσω της ιδέας HR Bootcamp, έχει ωφελήσει περισσότερα από 300 στελέχη (από την ανώτατη διοίκηση, διευθυντές, προϊστάμενους κ.ά.) και σε τομείς όπως διαχείριση της απόδοσης, feedback, development plan εξήγησε η ίδια. Αναφορικά με τα αποτελέσματα σημείωσε ότι το ποσοστό ικανοποίησης ήταν υψηλότερο του 95%, επιτεύχθηκε ευθυγράμμιση σε όλα τα επίπεδα και ενδυναμώθηκε ταυτόχρονα ο ρόλος του HR. Ενότητα 4#Leadership_Development #Training #Technology #Learning_and_Development Για το ταξίδι μάθησης «ΟΝΕ: Building Equity in Leadership Development» μίλησε ο Παναγιώτης Αλιφραγκής, HR Manager της First Data Hellas. «To ΟΝΕ σχεδιάστηκε με γνώμονα τις αρχές και τις αξίες του οργανισμού, τους επιχειρησιακούς στόχους και τις ανάγκες βελτίωσης δεξιοτήτων των στελεχών μας σε ικανότητες ηγεσίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Το πρόγραμμα ONE είναι 12μηνης διάρκειας, και πραγματοποιήθηκε σε 4 φάσεις διάρκειας 2 μηνών, οι οποίες περιλαμβάνουν διάγνωση, προσωπική ανάπτυξη, ανάπτυξη διοίκησης, ηγεσίας και coaching. Ταυτόχρονα, βασίζεται στη μέθοδο e-learning, ενώ μέσα από διαδραστικά workshops ενδυναμώνεται η σχέση των συμμετεχόντων, συνδέεται η θεωρία με την πράξη και σε κάθε περίπτωση ενισχύεται η δυναμική της ομάδας εξήγησε ο Π. Αλιφραγκής. Τέλος, έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες μέσω του FDC 360 assessment, αποτιμούν την πρόοδο και βελτίωση, σε σχέση με τους αρχικούς στόχους και έτσι το «ταξίδι» ολοκληρώνεται. Στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και υλοποίηση του προγράμματος Sales Cycles σε όλους τους εργαζομένους των καταστημάτων, αναφέρθηκε η Εβελίνα Κοκκίνη, HR Specialist της Swarovski Hellas. «Τον Ιανουάριο του 2013, λόγω συνεχόμενων αλλαγών, μείωση θέσεων και ρόλων, επηρεάστηκε η δέσμευση των εργαζομένων, οι οποίοι παρουσίασαν χαμηλή απόδοση, έλλειψη παρακίνησης κ.ά.» ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια, κάτι που οδήγησε στην ιδέα του προγράμματος αυτού. Μέσα από συναντήσεις ομάδων εργαζομένων (6-7 άτομα), τη διαδραστική διαδικασία αυτογνωσίας και τις βιωματικές ασκήσεις, ενισχύθηκε η ομαδικότητα, το αίσθημα του ανήκειν και το αίσθημα εμπιστοσύνης, ενώ μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση για θέματα πωλήσεων, δημιουργήθηκαν αντίστοιχα πλάνα δράσης. Ο ρόλος του HR καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος ήταν καταλυτικής σημασίας, ενώ αρκετές φορές κλήθηκε να επαναπροσδιοριστεί εξήγησε η Ε. Κοκκίνη. Τη χρήση του online simulation στην εκπαίδευση των εργαζομένων παρουσίασε η Μαρία Δραπανιώτου, People Development Manager, Imerys. «Το παιχνίδι έχει μπει στη ζωή μας, με τους millennials να αποτελούν ένθερμους υποστηρικτές της εφαρμογής του σε αρκετούς τομείς» ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια, και σύμφωνα με σχετική έρευνα που παρουσίασε, ένα άτομο στην ηλικία 21 ετών αφιερώνει κατά μέσο όρο 10.000 ώρες παίζοντας video games και μόλις 5.000 ώρες για διάβασμα. Ο συνδυασμός ωστόσο της εκπαίδευσης με τη χρήση του online simulation, προσφέρει σημαντικά οφέλη, τόσο στην εταιρεία όσο και στους ίδιους τους συμμετέχοντες. Ενδεικτικά η Μ. Δραπανιώτου ανέφερε ότι η ολιστική προσέγγιση και γνώση της εταιρείας, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της, η εξάσκηση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων καθώς επίσης η βελτίωση ηγετικών ικανοτήτων και η ενίσχυση της ομαδικότητας και συνεργασίας ήταν μόνο μερικά από αυτά που διαπιστώθηκαν. Μεγάλοι Χορηγοί: Epsilon Net, Interamerican, Kariera.gr Χορηγοι: British Council, CCS, Data Communication, Dynargie, ICAP Group, Linkage, Manifest, Oracle, OTEAcademy, SCAN Information Systems, Talentia Software, Infolearn-Test4U, Treasure Lab Υποστηρικτες: AON Hewitt, Being Essential, Flexlearn, In Group, Job-Pairs, ManpowerGroup Επιστημονικoς Συνεργaτης: ALBA Graduate Business School at The American College of Greece Communication Consultants: Verity Communications Moved by: UBER Ice Cream Sponsor: Nirvana Tailor Made Sponsor: DrinkWorks Conference Experience Sponsor: Conferience.com Χορηγός Εκτυπώσεων: ...