-
-
-
-
-
-
Home - Επικοινωνία - Προσωπικά Δεδομένα
Τι Είναι Η Ευφορία Της Γης
Η ευφορία της γης είναι μεγάλη ευλογία που συχνά την επιτρέπει ο Θεός ακόμη και στους πονηρούς και άδικους ανθρώπους. (Μτθ. ε’, 45). Βλέπουμε τη μακροθυμία του Θεού και τα όρια του ελέους και της ευσπλαχνίας του. Δεν τον κατακρίνει εξ αρχής, αλλά του προσθέτει στον υπάρχοντα πλούτο του και άλλον, μήπως τυχόν του προκαλούσε κάποτε κορεσμό, και με τον τρόπον αυτόν βοηθούσε την ψυχή του να γίνει πιο κοινωνική και ήμερη. Περιμέναμε να δούμε τον πλούσιο του ευαγγελίου να χαιρόταν και να δόξαζε το Θεό που η γη του απέδωσε τόσο πλούσια σοδειά. Αντί όμως να ευχαριστήσει τον Θεό για την ευλογία αυτή και να ευχαριστηθεί και ο ίδιος, βασάνιζε το μυαλό του με το να σκέφτεται που θα αποθηκεύσει όλα αυτά τα αγαθά. Γέμισε με άγχος και αγωνία. Έχασε ακόμη και τον ύπνο του! Δεν χαίρετε που έχει τόσα αγαθά, αλλά ο πλούτος του κεντά τη ψυχή, μήπως ξεχειλίσουν οι αποθήκες του και γίνει αφορμή κάποιου καλού για τους φτωχούς. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος, οι πλούσιοι προτιμούν να εκραγούν από την πολυφαγία, παρά να δώσουν κάτι από τα υπολείμματα στους φτωχούς! (Μεγάλου Βασιλείου, «Εις το καθελώ μου τας αποθήκας»). Για τον πλούσιο της παραβολής ο ορίζοντας του κόσμου τελειώνει στα όρια του εαυτού του. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διήγησή επικρατεί η κτητική αντωνυμία «μου». Ο πλησίον είναι ανύπαρκτος για την σκέψη και τη ζωή του πλουσίου. Θεωρεί ότι η υλική ευδαιμονία του είναι ατέρμονη και ότι δεν πρόκειται να του την αφαιρέσει κανείς. Έτσι καταστρώνει μακρόπνοα σχέδια λέγοντας στον εαυτό του: «ψυχή, έχεις, πολλά αγαθά που αρκούν για χρόνια πολλά· αναπαύου, φάγε, πιέ, ευφραίνου» και καταπίεσε τελείως μέσα στα βάθη του υποσυνειδήτου του τον Θεό, νομίζοντας ότι τον αφάνισε και γλύτωσε από τον έλεγχό του. Ηθικά αδιάφορος, ο πλούτος, όμως αποκτά ηθική ποιότητα στα χέρια του ανθρώπου. Αρμόζει, εάν δεν έχεις πλούτο να μην τον ποθείς, έχοντας μέσα σου συνεχώς την επιθυμία να τον αποκτήσεις, ενώ αντίθετα όταν υπάρχει (ο πλούτος), να μην σου είναι μόνιμη επιδίωξη το πώς θα τον κρατήσεις κτήμα σου, αλλά να σκέφτεσαι και να αναζητάς τρόπους πως θα τον διαθέσεις, συμβουλεύει και πάλι ο Μέγας Βασίλειος στους Λόγους του προς τους νέους. Ενώ και πάλι «εις το Καθελώ μου τας αποθήκας», μας δίνει το παράδειγμα του ανθρώπου που μπαίνει πρώτος στο θέατρο και πιάνει τα διπλανά άδεια καθίσματα και εμποδίζει να καθίσουν αυτοί που μπαίνουν μετά. «Τέτοιοι είναι οι πλούσιοι, αφού προκαταλάβουν τα κοινά, τα ιδιοποιούνται επειδή πρόλαβαν». Τίποτα λοιπόν απ’ όλα τα υλικά αγαθά εδώ στη γη, δεν μας ανήκει, δεν ήμαστε ιδιοκτήτες των υλικών αγαθών. Ο Θεός μας παραχωρεί όλα αυτά τα αγαθά πλουσιοπάροχα, μας εμπιστεύτηκε τη δική του περιουσία, καθιστώντας μας οικονόμους της και διαχειριστές, καλώντας μας να τη χρησιμοποιήσουμε για το καλό των άλλων ανθρώπων. Εκείνος είναι πάντοτε «ο διδούς υιετούς και καιρούς καρποφόρους» (Πρ. ιδ΄ 17) Κάποτε ο γεωργός πριν βάλει το χέρι στο αλέτρι για να οργώσει, σήκωνε τα μάτια του στον ουρανό. Έκαμνε τον σταυρό του και κατόπιν άρχιζε την εργασία του. Τώρα ξεχάσαμε τον Θεό. Εργαζόμαστε μόνοι μας, με τα προηγμένης τεχνολογίας εργαλεία, χωρίς την βοήθειά του. Νομίζουμε πως είμαστε αυτάρκεις και δεν έχουμε ανάγκη τον Θεό. Αφού δεν θέλουμε, δεν δεχόμαστε την ευλογία του Θεού, ο Θεός μας την στερεί. Δεν είμαστε άξιοι των δωρεών του και παίρνει την χάρη του από πάνω μας. Συμβαίνει πολλές φορές αυτό που ψάλλουμε στην Αρτοκλασία: «Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν…». Οι άνθρωποι διακατεχόμαστε από μια σπουδή να αποκτήσουμε όσο περισσότερα μπορούμε, προκειμένου να κάνουμε τη ζωή μας πιο άνετη και τελικά εγκλωβιζόμαστε στην αναζήτηση της ευτυχίας, στη δυστυχία της πλεονεξίας μας. Αδιαφορούμε για τον πλησίον μας, για τα προβλήματά του, για τις ανάγκες του. Και τελικά, σαν τον άφρονα της παραβολής, παγιδευόμαστε στον εγωισμό μας και ολιγοπιστούμε απέναντι στο Θεό. Δεν μας λέει ο Χριστός να μη φροντίζουμε για την οικογένειά μας, για το μέλλον των παιδιών μας, για την εξασφάλιση των αναγκαίων. Αλλά μας τονίζει ότι δεν είναι αυτά όλα τόσο ...
Πηγή imconstantias.org.cy >>>
Χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για το παραπάνω βρήκαν χρήσιμα και τα:
Τι Είναι Ο Μονόλογος Επί Σκηνής
Ο μονόλογος είναι δύσκολο είδος. Ειδικά ένας ανδρικός μονόλογος, με έναν άνδρα να αρθρώνει πολυσύνθετο λόγο επί σκηνής δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Για αυτό και είναι και εξαιρετικός ο τρόπος στησίματος της παράστασης. Π.Α Αυτά που λέω δεν τα λέω για κάποιο λόγο εντυπωσιασμού. Πραγματικά συνέβησαν έτσι, να μαθαίνω τα λόγια και να αφήνομαι σε έναν αυτοσχεδιασμό. Είχα παρακολουθήσει και 4 χρόνια τα μαθήματα της ομάδας ΝΑΜΑ με την Ελένη Σκότη, που ουσιαστικά είναι μαθήματα αυτοσχεδιασμού, και είχα και κάποιους δασκάλους στο Peter Brooke που μας είχαν διδάξει αυτούς τους τρόπους. Έχω μέσα μου αυτήν την εκπαίδευση, και ήθελα κάποια στιγμή να φτιάξω ένα κείμενο με αυτόν τον τρόπο. Και μου δόθηκε η ευκαιρία, και μάλιστα σε ένα κείμενο που δεν είναι βατό, που ξεκινά από ρεαλιστικό και φτάνει σε αλληγορία. Και όλα αυτά να τα κάνεις να είναι ένας ενιαίος χαρακτήρας. Κ.Σ Υπάρχει έντονα στο έργο το στοιχείο της αλήθειας και του ψέματος. Πώς αντιλαμβάνεσαι εσύ αυτές τις δυνάμεις μέσα στο έργο; Π.Α Ο ήρωας μας έβαλε ένα φίλο του να γράψει τρία όμορφα γράμματα με ποιητική διάθεση, αφού η κοπέλα ήταν της ποίησης και της μόρφωσης, ενώ εκείνος δεν τα κατείχε αυτά. Έβαλε λοιπόν το φίλο του και την «ξεγέλασε». Πιστεύω ότι αυτό είναι απολύτως φυσικό. Όλοι οι άνθρωποι, μα όλοι, όταν θέλουμε να φλερτάρουμε ή που θα είμαστε λίγο κοκόρια, ή που θα ντυθούμε ωραία.. Θα πάω στο μπαράκι χωρίς να έχω φτιάξει τα μαλλιά μου; Θα πάω όπως είμαι όταν ξυπνάω το πρωί; Ένα ψέμα είμαι. Και θα πω λόγια όμορφα, και θα παρουσιάσω και μια πλευρά μου που να μπορεί να κατακτήσει τον άλλο… δεν θα πω «δεν έχω να πληρώσω το ενοίκιο μου»! (γελώντας). Πουλάμε ένα ψέμα. Και έρχονται οι αλήθειες μετά, και φεύγει το συναίσθημα, και μαραζώνουμε. Και τί έγινε; Αυτό που συμβαίνει στη «Σιωπή» που η γυναίκα μένει σιωπηλή για 25 χρόνια συμβαίνει σε όλους. Ανακαλύπτουμε πώς είναι ο άλλος ξαφνικά και νιώθουμε εξαπατημένοι, δεν το πιστεύουμε. Σήμερα έχουν αλλάξει οι εποχές, τα διαζύγια είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς. Παλιότερα ζούσαν με αυτό, το πάλευαν κάπως. Γράφω ένα μυθιστόρημα και έχω ασχοληθεί πολύ με τα προξενιά. Ποια προξενήτρα έλεγε την αλήθεια; Πάντα υπάρχει ένα ψέμα στην κατάκτηση. Αυτό θίγει η παράσταση μας. Αλλά και στη ζωή μας υπάρχει όμως το ψέμα, και μπορεί να το λέμε και στον ίδιο μας τον εαυτό. Και τα λέμε αυτά τα ψέματα για να μην είμαστε μόνοι μας. Γιατί αν πω την αλήθεια που με ενοχλεί στους φίλους μου, μόνος μου θα μείνω. Θα φύγουν όλοι. Αν πω την αλήθεια στους συνεργάτες μου, θα μείνω πάλι μόνος μου. Κ.Σ Κι ένα άλλο κομμάτι του έργου, απτόμενο της αλήθειας και του ψέματος αυτού είναι η μοναξιά. Μια ιδιότυπη μοναξιά, ενός ανθρώπου που ζει με τον άνθρωπο του, αλλά που δεν επικοινωνούν. Μια σχέση που βασίζεται στην έλλειψη της επικοινωνίας, όχι στην έλλειψη του ανθρώπου. Π.Α. Ναι, και ταυτόχρονα είναι και μια παρέα. Βλέπεις ότι η μοναξιά, η παρέα, και η συντροφικότητα μπορεί να συνυπάρχουν. Η ανθρώπινη επικοινωνία είναι σημαντικό πράγμα βέβαια, αλλά δεν είναι επικοινωνία ότι μπορεί να μη μου μιλά κάποιος; Επικοινωνούμε και όταν έχουμε τσακωθεί και δε μιλάμε μεταξύ μας. Δεν είναι ευχάριστη επικοινωνία, αλλά είναι μια μορφή και αυτή. Αν έχω παρεξηγηθεί με έναν φίλο μου και δε μιλάμε, παλεύουμε με τους εγωισμούς μας. Ποιος θα πάρει τηλέφωνο τον άλλο. Τεράστιο θέμα και αυτό. Η σύζυγος δεν του μιλά, στο έργο μας. Ο ήρωας μας παλεύει με αυτό, και εξελίσσεται σιγά σιγά. Σχεδόν γίνεται ο ποιητής που θα ήθελε εκείνη να έχει γίνει. Στο τρίτο μέρος του έργου έχει γίνει πια ποιητής. Τα καταφέρνει. Αλλά και στο δεύτερο μέρος που έχει μια αφελή στιγμή, φτιάχνει ένα ποίημα που είναι αποτυχημένο. Αλλά γράφει κάτι. Κ.Σ Τι είναι αυτό που κάνει το Γιώργη να μένει με τη γυναίκα του τελικά; Π.Α. Η αγάπη. Αυτοί οι δυο άνθρωποι αγαπιούνται πάρα πολύ, και επίσης, μαζοχίζονται και τους αρέσει. Σε όλους τους ανθρώπους υπάρχει ένα τέτοιο κομμάτι, που μαζοχιζόμαστε. Μπορεί να μην το συνειδητοποιούμε, λέγοντας ψέματα στον εαυτό μας, ότι αυτό το μαζοχισμό δεν το βιώνουμε, ενώ τον βιώνουμε και τον τροφοδοτούμε πολλές φορές. Μπορεί να καθόμαστε σε μια σχέση, όχι απαραίτητα ερωτική, αλλά και με φίλους, ή συγγενείς, που δε μας αρέσει τίποτα αλλά καθόμαστε εκεί. Μπορώ να πω για τον εαυτό μου ότι επειδή έχω βιώσει κάποιες απορρίψεις, στους φίλους που έβρισκα για χρόνια, κοιτούσα το αν θα αντικαθιστούσαν τους ανθρώπους που με απέρριψαν. Ήθελα να με απορρίπτουν οι φίλοι μου, και αν δεν το έκαναν το ζητούσα εγώ. Και φτιάχναμε μια μαζοχιστική, κολλητή σχέση. Εξαιρετική! (γελώντας). Ταλαιπωρούμασταν, αλλά λύναμε θέματα. Έτσι και ο ήρωας μας, έχει δουλέψει με τον εαυτό του, και φτάνει να γίνει ποιητής, αλλά στο τέλος ξανακάνει το ίδιο λάθος. Ξαναγράφει ένα γράμμα, δανειζόμενος πάλι στίχους άλλων. Αλλά και η γυναίκα δεν τον συγχωρεί. Βγάζει μια κραυγή, αλλά δεν τον συγχωρεί. Βλέπεις ότι και αυτός ο νους, ο τόσο δουλεμένος, κάνει πάλι και εκείνη το ίδιο λάθος. Δοκιμάζεται, νομίζει ότι αλλάζει, αλλά το αρχετυπικό είναι εκεί. Μας σημαδεύει. Κ.Σ. Πώς έγινε η επιλογή του έργου αυτού; Π.Α Ο Δημήτρης Λέντζος με είχε δει στο Γιαννούλη Χαλεπά και στο Φρόιντ, και είχε ζητήσει να διαβάσω κάποια κείμενα του στον Ιανό. Εκεί γνωριστήκαμε πρώτη φορά, και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα με πήρε τηλέφωνο. Εγώ βρισκόμουν στο χωριό μου, και συμπτωματικά κατάγεται και εκείνος από τον ίδιο νομό, και μου είπε ότι θα μου φέρει ένα κείμενο να το διαβάσω, και ό,τι προκύψει. Μου είπε ότι θα χαιρόταν ιδιαίτερα να το κάνω εγώ, αλλά αν δεν με ενέπνεε, να το αφήσω. Το διάβασα, δεν με ενέπνευσε. Τρόμαξα. Μου άρεσε το ρεαλιστικό στην αρχή, αλλά παρακάτω; Σκεφτόμουν ότι δε θα μπορούσα να το αποδώσω. Το ξαναδιάβασα μετά από λίγες μέρες. Και πάλι μετά. Άρχισα να το ερωτεύομαι το κείμενο. Ήταν αυτές οι δυσκολίες που με ιντριγκάρουν. Ίσως είναι και αυτό είναι ένα είδος ωραίου μαζοχισμού. Εκεί που δεν καταλάβαινα, εκεί ξαναγυρνούσα, να δω τι είναι αυτό που με εμπόδιζε να το συμπαθήσω αυτό το κείμενο. Και τελικά αυτά τα εμπόδια είναι που με έκαναν να το θαυμάσω, και να δεθώ τόσο πολύ. Εκείνη την περίοδο δούλευα σε ένα μυθιστόρημα, και ενώ δεν έπαιρνα ρεπό για χρόνια από αυτό, το εγκατέλειψα. Για ένα μεγάλο διάστημα την εποχή των προβών το άφησα εντελώς. Δόθηκα εντελώς στη «Σιωπή». Μανιωδώς. Κ.Σ. Οι χαρακτήρες που έχεις υποδυθεί τα τελευταία χρόνια, από το Χαλεπά ως το Φρόυντ, μπορεί να είναι διαφορετικοί, είναι όμως εξίσου πολύπλοκοι. Σε βρίσκουν αυτά τα έργα ή τα επιλέγεις τελικά; Π.Α. Αρχικά με βρίσκουν. Στη συνέχεια, έρχεται και γίνεται αυτή η ωραία ένωση. Είναι σαν ένα άτομο που μας βρίσκει, και γοητευόμαστε. Γιατί υπάρχει κάτι μέσα μας. Μπορεί αυτό το πολύπλοκο να με τραβάει. Και έρχεται αυτό το κείμενο, αυτός ο ρόλος και μου το βγάζει αυτό, και καταλαβαίνω τον εαυτό μου. Πόσο με έχει βοηθήσει ο Χαλεπάς, πόσο με βοήθησε και ο Φρόιντ. Και η Σιωπή. Γιατί μου ...
Πηγή newslook.gr >>>
Η μοναχικότητα είναι επιλογή. Η μοναξιά όχι Να γνωρίζετε αυτό. Είναι φυσιολογικό να νιώθετε κάποιες στιγμές μόνοι. Μοναξιά σημαίνει το να νιώθετε αποσυνδεδεμένοι και απομονωμένοι, ακόμα και σε ένα δωμάτιο γεμάτο κόσμο. Προκαλεί τους βαθύτερους φόβους σας και επιθυμίες. Είναι τρομακτική και συγκρουσιακή, αλλά είναι απόλυτα πραγματική, αληθινή. Αν σταματήσετε και αφουγκραστείτε τον εαυτό σας για λίγο, θα μάθετε πράγματα που είναι θαμμένα τόσο βαθιά στο είναι σας, τα οποία δεν θα πιστεύετε ότι υπήρχαν. Αλλά υπάρχουν και κατευθύνουν τις πράξεις και τις συμπεριφορές σας κάθε μέρα. Η μοναχικότητα είναι διαφορετική. Είναι η εύρεση της ελευθερίας σε αυτή την ίδια την απομόνωση. 3. Ο χρόνος με τον εαυτό σας μπορεί να ενδυναμώσει την αυτεπίγνωσή σας Αυτεπίγνωση σημαίνει να κατανοούμε τα συναισθήματα, τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις σκέψεις και τις πεποιθήσεις μας. Όταν το κάνετε, θα καταλάβετε πώς σας αντιλαμβάνονται και οι άλλοι. Και για να αναθεωρήσετε τα όρια που θέτετε στους άλλους, πρέπει να αναστοχαστείτε πάνω σε αυτά- κάτι που για να γίνει πρέπει να είστε απολύτως μόνοι. 4. Σας βοηθά να ανακαλύψετε το πάθος και το σκοπό σας Το πάθος σας είναι το «τι». Ο σκοπός σας το «γιατί». Το πάθος δεν χρειάζεται κόπο και μπορεί να είναι εγωιστικό- ο χρόνος κυλά γρήγορα όταν κάνετε κάτι, με το οποίο είστε παθιασμένοι. Ο σκοπός σας αποτελεί το κίνητρο, το λόγο της ύπαρξης σας. Ο χρόνος αυτός σας επιτρέπει σκεφτείτε μόνος τον εαυτό σας και να κάνετε πράγματα που σας ολοκληρώνουν. Ανοίγει μονοπάτια στο νου σας, πού προηγουμένως ήταν μπλοκαρισμένα από την χαοτική, καθημερινή ζωή. Μόλις είστε ανεμπόδιστοι, το κίνητρό σας για την επίτευξη των στόχων σας δεν θα γνωρίζει όρια. 5. Η μοναχικότητα είναι πλούσια δυνατοτήτων Η μοναχικότητα προσφέρει ατέλειωτες δυνατότητες. Το μυαλό σας είναι ελεύθερο να ονειρευτεί. Μπορείτε να ζήσετε όπως ακριβώς θέλετε. Εσείς αποφασίζετε το τι, πώς και πότε της κάθε σας στιγμής. Αμέτρητες νέες εμπειρίες σας περιμένουν- χωρίς φόβο ότι θα κριθείτε. Η καθαρή ελευθερία είναι σπάνια και χρειάζεται να μείνετε μόνοι σας για να γνωρίσετε το πραγματικό μεγαλείο της. 6. Υπάρχει γαλήνη στην μοναχικότητα Βρείτε γαλήνη στην ησυχία του νου σας, καθώς αποβάλλει την προσδοκία. Όταν το μυαλό σας είναι απελευθερωμένο από ενοχλήσεις, η ηρεμία ακολουθεί. Και στην ηρεμία, ανακαλύπτουμε την καθαρότητα. Και με τη σειρά της, αυτή είναι που θα θεραπεύσει και θα γαληνέψει την ψυχή σας. 7. θα μάθετε να εμπιστεύεστε τον εαυτό σας Όταν θα είστε μόνο εσείς, θα μάθετε να εμπιστεύεστε τον εαυτό σας ολοκληρωτικά. Χωρίς εξωτερικές επιρροές, θα είστε κύριοι των αποφάσεων και των συνεπειών που τις συνοδεύουν. Θα σκέφτεστε πιο σοβαρά και θα είστε πνευματικά πιο ευέλικτοι, καθώς καθοδηγείτε την λογική και το ένστικτο. 8. Το να είστε μόνοι δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να φοβάστε ή να ντρέπεστε Πρόκειται για την αποδοχή της πραγματικότητάς σας. Ο χρόνος της μοναχικότητας είναι ένα μονοπάτι απάτητο αλλά γεμάτο πλούσιες ανακαλύψεις. Σας ...
Πηγή omathimatikos.gr >>>
Τι Είναι Η Υιοθέτηση Ενός Τρόπου Προσευχής
Η υιοθέτηση ενός τρόπου προσευχής, όποιος κι αν είναι αυτός, όπως αυτή του σαρανταλείτουργου, εάν φυσικά πληρεί τις ορθόδοξες προϋποθέσεις, είναι αποδεκτός, ως κάτι που προσφέρει ψυχική άνεση κι ωφέλεια στους ζώντες πρώτα και έπειτα στους κεκοιμημένους. Ως εκ τούτου αυτοί που τελούν το Σαρανταλείτουργον οφείλουν όχι μόνο να συμπαρίστανται προσευχόμενοι κατά την τέλεση της αναίμακτου ιερουργίας, αλλά και καταλλήλως να προετοιμάζονται «προεξομολογησάμενοι τα παραπτώματα αυτών», ούτως ώστε να μεταλαμβάνουν τα άχραντα μυστήρια. Ειδάλλως, εάν οι πιστοί μας που τελούν τα Σαρανταλείτουργα, τα μνημόσυνα και κάθε άλλη ιερουργία, δεν βλέπουν σ’ όλα αυτά τον πνευματικό αγιασμό τους, αλλά μια μαγική επίδραση όλων των τυπικών πράξεων της λατρείας επάνω τους, σίγουρα σε τίποτα δεν θα ωφελήσουν ούτε τους κεκοιμημένους, ούτε τους ίδιους που επιτελούν όλες αυτές τις λειτουργικές πράξεις. Στο Τυπικό της Μονής Ευεργέτιδος υπάρχει μία πολύ ωραία σημείωση: ότι κατά τις πρώτες σαράντα ημέρες από την ημέρα του θανάτου κεκοιμημένου αδελφού γινόταν κάθε ήμερα, στον όρθρο και τον Εσπερινό εκτενής δέησις υπέρ του αποθανόντος. Ακόμη και κάθε ήμερα κατά το διάστημα αυτών των πρώτων 40 ημερών προσφερόταν η θεία Λειτουργία «προσφορά» υπέρ αναπαύσεως τής ψυχής αυτού4. Εκτός τούτου το όνομα του κεκοιμημένου γραφόταν και στα Δίπτυχα διά την εσαεί ανάγνωσή του από τους περιλειπόμενους αδελφούς. Υπήρχαν και υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που κάποιοι κοιμήθηκαν κοντά στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, περίοδος κατά την οποία δεν επιτρέπεται εντός της εβδομάδος να τελείται θεία Λειτουργία, παρά μόνο προηγιασμένη (ενν. Θεία Λειτουργία). Ο ΝΒ’ κανών της Στ’ Οικουμενικής Συνόδου ορίζει: «Εν πάσαις ταις της αγίας Τεσσαρακοστής των νηστειών ημέραις, παρεκτός Σαββάτου και Κυριακής, και της Αγίας του Ευαγγελισμού ημέρας, γινέσθω η των προηγιασμένων ιερά Λειτουργία. Και ο ΜΘ’ κανών της εν Λαοδικεία Τοπικής Συνόδου ορίζει: «Ότι ου δει εν τη Τεσσαρακοστή άρτον προσφέρειν, ει μη εν Σαββάτο) και Κυριακή μόνον». Στην Προηγιασμένη όμως Λειτουργία δεν γίνονται μνημονεύσεις υπέρ υγείας και υπέρ αναπαύσεως, για τον λόγο ότι αυτή η Λειτουργία είναι ήδη έτοιμη, όπως και το όνομα ...
Πηγή pentapostagma.gr >>>