Η βιολογική βρεφική διατροφή είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά στην Ελλάδα, που δείχνει να ακολουθεί τις τάσεις της Ευρώπης και να αρχίζει πλέον να καθιερώνεται στην επιλογή των νέων γονιών, ως μέρος μεικτής διατροφής ή σαν βασική διατροφή όταν οι συνθήκες το απαιτούν, πάντοτε με τη σύμφωνη γνώμη του παιδιάτρου. Τα νέα οικονομικά δεδομένα, αναμφίβολα έχουν πλήξει καίρια τα ελληνικά φαρμακεία, που αποτελούν το βασικότερο κανάλι διανομής των προϊόντων σας. Οι σχέσεις της εταιρείας με αυτό το κανάλι διανομής πόσο έχουν αλλάξει τα χρόνια του μνημονίου; Αναμφίβολα, τα ελληνικά φαρμακεία έχουν επηρεαστεί αρνητικά από τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ετών. Η FREZYDERM όμως έχει αναπτύξει εδώ και 30 χρόνια στενούς δεσμούς με τους Έλληνες φαρμακοποιούς, καθώς πιστεύουμε πως η επιστημονική τους ιδιότητα τους καθιστά τους μόνους επαγγελματίες που μπορούν να διαχειριστούν δερμοκαλλυντικά προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί με υψηλά επιστημονικά κριτήρια και να λειτουργήσουν συμβουλευτικά σε εξειδικευμένες περιπτώσεις. Για αυτό και τα τελευταία χρόνια ενδυναμώσαμε τη σχέση μας επενδύοντας στην εκπαίδευσή τους, υλοποιώντας σε μόνιμη βάση εκπαιδευτικά σεμινάρια και workshops, παρείχαμε ευέλικτη εμπορική πολιτική και αναπτύξαμε τις προωθητικές ενέργειες μέσα στα φαρμακεία. Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια σημειώνεται και μια σημαντική αλλαγή στην εικόνα των φαρμακείων, όπου κυρίως οι νέοι φαρμακοποιοί μετατρέπουν τα φαρμακεία σε ευχάριστα, μοντέρνα και υψηλής αισθητικής καταστήματα, και ανταγωνίζονται επάξια τα πολυτελή καταστήματα ομορφιάς. Ποια είναι η θέση της εταιρείας, όσον αφορά την διανομή μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (άρα και δερμοκαλλυντικών) μέσα από τα σούπερ μάρκετ; Για τη FREZYDERM, πάγια θέση είναι η διάθεση των δερμοκαλλυντικών προϊόντων μέσα από το κανάλι του φαρμακείου, καθώς αυτή τη στιγμή είναι το μόνο που μπορεί να διακινεί και να προτείνει στους καταναλωτές Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα και δερμοκαλλυντικά. Οι αλλαγές που προτείνονται για την απελευθέρωση των ΜΗΣΥΦΑ και των δερμοκαλλυντικών και την πώλησή τους από τα super market θα επιφέρουν κλυδωνισμούς στην αγορά. Όμως, η διακίνηση τόσο σημαντικών αγαθών που χρίζουν επιστημονικής υποστήριξης είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα και απαιτεί σωστή αξιολόγηση και προσοχή προτού παρθεί οποιαδήποτε απόφαση. Ολοκληρώνοντας- και εφόσον πλέον διανύουμε τον 11ο μήνα του έτους- ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία των οικονομικών μεγεθών σας φέτος και ποια ήταν πέρυσι; Παρόλο που ήμασταν στην «καρδιά» της κρίσης, το 2014 για τη FREZYDERM ήταν μια πολύ επιτυχημένη χρονιά. Οι αλλαγές στη στρατηγική και η αύξηση της επένδυσης επέφεραν μια αύξηση κατά 10% του τζίρου μας. Το 2015 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία, με πολλές αναταράξεις, αλλαγές, αρκετές περιόδους όπου η αγορά ήταν σε θέση «αναμονής» των πολιτικών εξελίξεων και φυσικά είχαμε και την πρωτόγνωρη εμπειρία του καλοκαιριού, όπου τα capital controls «παρέλυσαν» την επιχειρηματική δραστηριότητα. Φέτος, μάθαμε όσο κάθε άλλη χρονιά ότι ακόμα και μια βραχυπρόθεσμη πρόβλεψη μπορεί να ανατραπεί σε μία ημέρα από μια απρόσμενη πολιτική εξέλιξη, για αυτό και παρόλο που μας απομένουν 40 μέρες για το κλείσιμο του έτους, θεωρούμε ακόμη ότι είναι νωρίς για να μιλήσουμε με ασφάλεια για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2015. Είμαστε σίγουροι, όμως ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε και η φετινή χρονιά θα έχει ένα θετικό πρόσημο και αυτό είναι αισιόδοξο και ενθαρρυντικό για να συνεχίσουμε δυναμικά και στο μέλλον....