Οι εργοθεραπευτές είναι οι ειδικοί που εργάζονται με τα παιδιά που έχουν αισθητηριακά προβλήματα. Η πλειοψηφία των εργοθεραπευτών εργάζονται σε σχολεία, αν και μπορείτε να τους βρείτε και στον ιδιωτικό τομέα. Εμπλέκουν τα παιδιά σε φυσικές δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί για τη ρύθμιση των αισθητηριακών πληροφοριών τους. Εσείς και ο δάσκαλος του παιδιού σας μπορείτε να συζητήσετε τις αλλαγές που μπορείτε να κάνετε για να το βοηθήσετε να αισθανθεί πιο άνετα, ασφαλές και ικανό να επικεντρωθεί στην τάξη. Για παράδειγμα: Βεβαιωθείτε ότι η καρέκλα του είναι ταιριαστή για αυτόν. Όταν κάθεται στο γραφείο του, θα πρέπει να είναι σε θέση να ακουμπά τα πόδια του στο πάτωμα και να ξεκουράζει τους αγκώνες του στο γραφείο. Για το παιδί που χρειάζεται να κινείται λίγο, μπορείτε να δοκιμάσετε ένα φουσκωμένο μαξιλάρι καθίσματος ή ένα μαξιλάρι από το σπίτι, ώστε να μπορεί και να στριφογυρίζει και να παραμένει στη θέση του. Μερικά παιδιά είναι σε καλύτερα να κάθονται κοντά στο δάσκαλο. Ωστόσο, εάν το παιδί σας αποσπάται εύκολα από το θόρυβο, μπορεί να καταλήξει να γυρίζει συχνά προς το σημείο απ’ όπου προέρχεται ο θόρυβος. Εάν είναι δυνατόν, εξαλείψτε λαμπτήρες φθορισμού που είναι πολύβουοι και τρεμοπαίζουν. Βεβαιωθείτε ότι δεν κάθεται δίπλα σε πηγές θορύβου που το αποσπούν. Πείτε στον εργοθεραπευτή να συνεργαστεί μαζί του σχετικά με το να γνωρίζει πού είναι το σώμα του σε σχέση με τους άλλους ανθρώπους και τα πράγματα και την ιδέα του προσωπικού χώρου. Παρέχετε αισθητηριακά διαλείμματα, όπως το περπάτημα σε κύκλους, άλματα σε ένα μίνι τραμπολίνο και το πιπίλισμα ξινής καραμέλας ώστε να παίρνει τα ερεθίσματα που ποθεί και έτσι να μην προσκρούει πάνω σε άλλους. Επιτρέψτε μαριονέτες και μασώμενα αντικείμενα, που διατίθενται στους καταλόγους των εργοθεραπευτών, για να του παρέχετε ερεθίσματα. Ζητήστε από τον εργοθεραπευτή να συνεργαστεί μαζί του πάνω και στις αδρές και στις λεπτές κινητικές δεξιότητες ώστε είναι έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, είτε είναι στο γυμναστήριο, στην τάξη είτε κρατάει σημειώσεις. Για να αποτρέψετε τις καταρρεύσεις ή τη φυγή, επιτρέψτε του να παραλείψει σχολικές συγκεντρώσεις, ή να καθίσει κοντά σε μια πόρτα, έτσι ώστε να μπορεί να κάνει διαλείμματα στο διάδρομο με ένα δάσκαλο, όταν αρχίσει να αισθάνεται ότι δεν αντέχει. Έχετε ένα σαφές οπτικό πρόγραμμα αναρτημένο με πολλή προετοιμασία για τις μεταβάσεις. Με την υποστήριξη και τις διευκολύνσεις από έναν εκπαιδευτικό με κατανόηση, και ίσως τη συνεργασία με έναν εργοθεραπευτή, το παιδί σας με προβλήματα αισθητηριακής επεξεργασίας μπορεί να προετοιμαστεί για την επιτυχία στην τάξη, στην παιδική χαρά και με τους φίλους . Πηγή: Καλώς ορίσατε στην προσωπική μου ιστοσελίδα. Μέσω αυτής μπορείτε να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Ειδική Αγωγή, όπως πληροφορίες για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη ΔΕΠ-Υ, τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές/ αυτισμό, και για όλα τα σύνδρομα που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή. Μπορείτε, επίσης, να βρείτε άρθρα- δημοσιεύσεις, νομοθεσία για την Ειδική Αγωγή καθώς και υλικό για γονείς και συναδέλφους. Τέλος, θα αναρτώνται προτάσεις διδασκαλίας για εκπαίδευση των παιδιών μας στο σχολείο και το σπίτι. Φώτιος Παπαναστασίου «Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria ...