-
-
-
-
-
-
Home - Επικοινωνία - Προσωπικά Δεδομένα
Τι Είναι Η Γενετική Της Αριστεροδεξιοχειρίας Στον Άνθρωπο
Η γενετική της αριστεροδεξιοχειρίας στον άνθρωπο είναι αμφισβητήσιμη, γεγονός που αντανακλάται στις πολλές ιδέες οι οποίες έχουν προταθεί για να εξηγηθούν τα ευρήματα της «κληρονόμησής» της - παρατηρήσεις οι οποίες βασίζονται στη μελέτη γενεαλογικών δένδρων, διδύμων, περιβαλλοντικών παραμέτρων, αναπτυξιακών περιορισμών, φαινομένων μητρικού επηρεασμού κ.ά. Από το 1940 λ.χ. προτάθηκε η άποψη ότι πρόκειται για έναν πολυπαραγοντικό και όχι απλό, όπως φαινόταν, χαρακτήρα. Στη συνέχεια προτάθηκαν ποικίλα γενετικά μοντέλα που αφορούν είτε ένα απλό γονίδιο με δύο παραλλαγές - αλληλόμορφα -, είτε δύο απλά γονίδια με δύο αλληλόμορφα καθένα, είτε συνδυασμό γενετικών, αναπτυξιακών και περιβαλλοντικών-μορφωτικών παραμέτρων. Ο Mc Manus λ.χ. αποδίδει το φαινόμενο σε ένα γονίδιο με δύο αλληλόμορφα, τα C και D, με άτομα ομοζυγωτικά D/D (την ίδια παραλλαγή και από τους δύο γονείς) να 'ναι δεξιόχειρες, ετεροζυγωτικά C/D να 'ναι κατά 75% δεξιόχειρες και άτομα C/C να εκδηλώνουν το αναπτυξιακό φαινόμενο της ρευστής ασυμμετρίας, φαινόμενο κατά το οποίο η αριστεροδεξιοχειρία εξαρτάται από την τύχη λόγω του αναπτυξιακού θορύβου κατά την εμβρυογένεση και της δράσης στοχαστικών-πιθανοθεωρητικών γεγονότων κατά την ανάπτυξη. Για τους λόγους αυτούς η ρευστή ασυμμετρία αναμένεται να προκαλεί 50% δεξιόχειρες και 50% αριστερόχειρες - κατάσταση που συμβάλλει σε μια μη μεντελική κληρονομικότητα της αριστεροδεξιοχειρίας. Ανάλογο μοντέλο προτείνεται από τον Klar, βασισμένο στη δράση των αλληλομόρφων R και r του γονιδίου RGHT, με τους κυρίαρχους γενοτύπους R/R και R/r να αφορούν μόνο δεξιόχειρες (καθώς η παραλλαγή R εκφράζεται επειδή υπερέχει της r) και με τον υποτελή r/r να εκδηλώνει τη ρευστή ασυμμετρία. Τέτοιες μελέτες, όμως, χωρίς βαθιά μοριακή προσέγγιση, κάτι που επιχειρείται τελευταία, δεν είναι ικανές να εξηγήσουν την πολυπλοκότητα μη μεντελικών μοντέλων. Αλλη προσέγγιση συσχετίζει την αριστεροδεξιοχειρία με τον ομόπλευρο ή ετερόπλευρο έλεγχο των χεριών σε σχέση με τα εγκεφαλικά ημισφαίρια. Π.χ. το αριστερό ημισφαίριο υπερέχει στο 97% των δεξιόχειρων αλλά μόνο στο 70% των αριστερόχειρων, με το υπόλοιπο 30% να σχετίζεται με την υπεροχή του δεξιού ημισφαιρίου. Μία τέτοια κατάσταση αποδόθηκε στη δράση κυρίως ...
Πηγή tovima.gr >>>
Χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για το παραπάνω βρήκαν χρήσιμα και τα:
Η γκολιμουμάμπη είναι ένα ανθρώπινο μονοκλωνικό αντίσωμα που στοχεύει και εξουδετερώνει τον παράγοντα anti-TNF-alpha, μια πρωτεΐνη που όταν παράγεται σε υπερβολικό βαθμό στο σώμα (εξαιτίας χρόνιων φλεγμονωδών ασθενειών) μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και καταστροφές στα κόκαλα, στις αρθρώσεις και στους ιστούς. Η γκολιμουμάμπη, η πρώτη anti-TNF-alpha θεραπεία (η οποία χορηγείται υποδόρια μία φορά το μήνα), έχει εγκριθεί για την θεραπεία της μέτριας ή βαριάς ρευματοειδούς αρθρίτιδας σε συνδυασμό με μεθοτρεξάτη, για την θεραπεία της ψωριασικής αρθρίτιδας και της αγκυλοποιητικής σπονδυλαρθρίτιδας. Ρευματοειδής Αρθρίτιδα (ΡΑ) Ειδικά για τη ΡΑ παρουσιάστηκαν τα μακρόχρονα αποτελέσματα 5 ετών από τις 3 κλινικές μελέτες έγκρισης φάσης ΙΙΙ (μελέτες GO-FORWARD, GO-BEFORE και GO-AFTER) σε ασθενείς με μέτρια - σοβαρή ΡΑ που δεν είχαν λάβει προηγουμένως μεθοτρεξάτη, ή που είχαν αποτύχει σε τροποποιητικά της νόσου φάρμακα ή είχαν λάβει προηγουμένως κάποιον άλλον αντι-TNF παράγοντα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών, ...
Πηγή iatronet.gr >>>
Ποιό Είναι Το Μεγάλο Πρόβλημα Στις Start Up Επιχειρήσεις
Το μεγάλο πρόβλημα στις “start-up” επιχειρήσεις είναι ότι όλη η ομάδα αποτελείται από άτομα ίδιου υποβάθρου.Το πιο συχνό παράδειγμα είναι μια επιχείρηση που αποτελείται μόνο από προγραμματιστές.Δεν αρκεί αυτόόμως.Χρειάζονται και οικονομολόγοι, σχεδιαστές, ειδικοί στο μάρκετινγκ, στην επικοινωνία,στη διοίκηση επιχειρήσεων. Αυτό διαφοροποιεί μια ιδέα από ένα ολοκληρωμένο προϊόν:η ομάδα που την υλοποιεί.Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να έχουμε πρόσβαση σε ένα τέτοιο δίκτυο ανθρώπων» αναφέρει ο κ. Δημήτρης Μακρής. Μαζί με τους κκ. Βαγγέλη Ρέκκα, Θάνο Μακρή και Χρήστο Παπαζαφειρόπουλο αναπτύσσουν μια mobile εφαρμογή που θα περιέχει έναν διαδικτυακό οδηγό για πολιτιστικούς χώρους. Οι τέσσερις νέοι ήταν συμφοιτητές στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου έκαναν το διδακτορικό τους, το οποίο εγκατέλειψαν όταν αποφάσισαν να ακολουθήσουν το όνειρό τους στο σύγχρονο Ελντοράντο των ψηφιακών τεχνολογιών. Σαν ιστορία του Χόλιγουντ... Στην ελληνική Σίλικον Βάλεϊ ακούει κανείς ιστορίες που θυμίζουν τους αστικούς μύθους του Χόλιγουντ για αστέρες που ανακαλύφθηκαν τυχαία από έναν παραγωγό σε κάποιο σκοτεινό μπαρ του Λος Αντζελες. Η προγραμματίστρια κυρία Βίκυ Κολοβού είναι ιδιοκτήτρια επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην εκπόνηση στρατηγικών για εμπορικές εταιρείες που θέλουν να επεκταθούν στο Ιnternet και σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων. Το τελευταίο της εγχείρημαμια mobile εφαρμογή που αξιοποιεί τα «QR Codes», τη δισδιάστατη μετεξέλιξη του bar code- αποφάσισε να το αναπτύξει μαζί με τους συνεργάτες της από τα γραφεία ενός «coworking space». Εμεινε εμβρόντητη όταν μια ωραία πρωία η πόρτα άνοιξε και εισήλθε στον χώρο ένας από τους επιχειρηματίες που το βρετανικό υπουργείο Ανάπτυξης έχει προσλάβει για να ανακαλύψουν «start-up» επιχειρηματίες από όλον τον κόσμο, στο πλαίσιο του προγράμματος Global Εntrepreneur Ρrogram (Διεθνές Πρόγραμμα Επιχειρηματιών). Ο βρετανός «κυνηγός ταλέντων» τούς ανακοίνωσε ότι βρήκε τον χώρο στο Διαδίκτυο και αποφάσισε να τους επισκεφθεί για να διενεργήσει μια σειρά επιχειρηματικές... οντισιόν. «Τελικά του άρεσε η ιδέα της ομάδας μου και μας επέλεξε για περαιτέρω εξέταση στο Λονδίνο. Σε λίγες ημέρες φεύγουμε και έχουμε ήδη κανονίσει μια σειρά ραντεβού με επενδυτές. Εργαζόμαστε πυρετωδώς γιατί, σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, δεν αρκεί μια καλή ιδέα για να κερδίσεις τη χρηματοδότηση. Το αντίθετο, μάλιστα. Οι ιδέες είναι δωρεάν. Η εκτέλεση είναι που μετρά» τονίζει η κυρία Κολοβού. Παρόμοια είναι και η ιστορία των προγραμματιστών κκ. Παναγιώτη Παπαδόπουλου και Γιάννη Βλαχογιάννη. Οι δύο συνέταιροι, 28 και 30 ετών αντίστοιχα, έχουν δημιουργήσει μια εφαρμογή που απευθύνεται όχι στο καταναλωτικό κοινό αλλά σε επαγγελματίες προγραμματιστές που αναπτύσσουν εφαρμογές για iΡhone και Αndroid. Ξεκίνησαν από τη μικροσκοπική Σίλικον Βάλεϊ της Αθήνας και έφτασαν στην... αληθινή Σίλικον Βάλεϊ των ΗΠΑ. «Τον περασμένο Μάιο πήγαμε για πρώτη φορά και πήραμε την πρώτη χρηματοδότηση ύψους 100.000 δολαρίων. Τώρα φεύγουμε και πάλι για να αναζητήσουμε νέο γύρο κεφαλαίων ύψους ως και ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πολύ περιορισμένα και πολλοί νέοι χάνουν το μεράκι και τα όνειρά τους. Το να δουλεύουμε όλοι μαζί σε ...
Πηγή tovima.gr >>>
Τι Είναι Τα Στοιβαγμένα Αποθέματα Πυρηνικής Ενέργειας
Τα στοιβαγμένα αποθέματα πυρηνικής ενέργειας είναι τρομακτικά πολλά, και μην ξεχνάτε ότι δεν λείπουν οι τρελοί «ηγέτες-ιδιοκτήτες» πυρηνικής βόμβας. Έτσι, λοιπόν, αν γίνει σε οποιοδήποτε σημείο μια σύρραξη, τουλάχιστον εκεί θα εξαφανιστεί η ζωή και φυσικά οι άνθρωποι. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και η καθημερινή διάβρωση. Παράδειγμα ο μολυσμένος αέρας, το απόλυτο δικαίωμά των όντων στην αναπνοή καταργείται σταδιακά, το ίδιο με το νερό, το χωράφι, την τροφή. Όλα αυτά κάποιος πρέπει να τα εκφράσει και μέσω της Τέχνης. Ένας είμαι εγώ.– Τι πρέπει να περιέχει ένα έργο και πόσω μάλλον ένα έργο που προορίζεται για Κατάκρυψη; – Σε κάθε έργο υπάρχει (ή θα έπρεπε να υπάρχει) το κοινωνικό περιεχόμενο από τη μία, και από την άλλη η έρευνα της εικαστικής γλώσσας. Οι Κατακρύψεις κάνουν μια παρεμβολή στον πυρήνα της ζωγραφικής. Αν φανταστείτε ότι ένα εικαστικό έργο γίνεται για να είναι ορατό, και αυτά τα έργα, αν και μη ορατά, υπάρχουν, μιλάμε γι’ αυτά, ρωτάμε γι’ αυτά και συχνά τα μεταπλάθουμε προφορικά, όπως τα παραμύθια, τότε καταλαβαίνεις και τον πειραματισμό της έρευνας.–Με τις Κατακρύψεις και τα έργα αυτά που είναι ωσεί παρόντα, μπορούμε να συνδέσουμε και τη μνήμη;– Η τέχνη είναι μνήμη έτσι κι αλλιώς. Δεν υπάρχει έργο που να μη φέρει τη μνήμη μέσα του. Το θέμα είναι τι είδους μνήμη φέρει και τι είδους γλώσσα έχει. –Με την Κατάκρυψη τα έργα σας κρατάνε κάτι από τη διαχρονικότητά τους; –Δεν είναι αυτό το ζητούμενό μου, δεν είμαι τόσο ματαιόδοξος ώστε να θέλω να υπάρχω σε χίλια χρόνια. Κάνω ό,τι πιστεύω σωστό για το σήμερα. Αν δεν υπάρχει η εξασφάλιση του σήμερα, με τα υπάρχοντα δεδομένα το αύριο είναι αβέβαιο. Θα ήταν καλό, μιας και μιλάμε για το μέλλον, να διδαχτούμε από τις μέλισσες. Ξέρετε, η εργάτρια μέλισσα ζει σαράντα πέντε ημέρες, πράγμα που σημαίνει ότι αυτές που δουλεύουν μαζεύοντας μέλι εντατικά την άνοιξη, το καλοκαίρι και το φθινόπωρο, δεν θα ζουν τον χειμώνα να φάνε από το μέλι που μάζεψαν. Όμως το μαζεύουν για τις επόμενες γενιές και για το είδος τους. Σεμινάριο Τέχνης 30 ωρών με τον Δημήτρη ΑληθεινόΟ Δημήτρης Αληθεινός θέλοντας να γνωρίσει στους νέους καλλιτέχνες αλλά και στο κοινό τους σημαντικούς ζωγράφους του 20ού αιώνα μέσω του σεμιναρίου που διοργανώνει θα παρουσιάσει, θα προσεγγίσει και θα αναλύσει το έργων αυτών που θεμελίωσαν τη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Θα πραγματοποιηθούν τρεις κύκλοι μαθημάτων, τις ημέρες Παρασκευή-Κυριακή, 4-6, 11-13 και 18-20 Νοεμβρίου. Ώρες μαθημάτων τις Παρασκευές 6:00-8:00 μ.μ. και τα Σαββατοκύριακα 10:00-2:00 μ.μ.Χώρος διεξαγωγής: Αισχύλου 103, Λευκωσία. Πληροφορίες: ...
Πηγή kathimerini.com.cy >>>