-
-
-
-
-
-
Home - Επικοινωνία - Προσωπικά Δεδομένα
Τι Είναι Οι Υπέρψυχροι Νάνοι Αστέρες
Οι υπέρψυχροι νάνοι αστέρες είναι αχνά άστρα που εκπέμπουν υπέρυθρη ακτινοβολία. Συνήθως περνούν απαρατήρητοι και δεν έχουν μελετηθεί ιδιαίτερα. Εκτιμάται ότι περίπου το 15% των άστρων κοντά στον Ήλιο ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Οι επιστήμονες από το Βέλγιο, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, με επικεφαλής τον Μισέλ Γκιγιόν του Ινστιτούτου Αστροφυσικής και Γεωφυσικής του Πανεπιστημίου της Λιέγης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», έκαναν την ανακάλυψη με το μικρό ρομποτικό βελγικό τηλεσκόπιο TRAPPIST, διαμέτρου μόλις 60 εκατοστών, στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή. Το υπέρυθρο τηλεσκόπιο εστιάζει αποκλειστικά σε κοντινά μικρά και αχνά άστρα, που είναι αόρατα με τα οπτικά τηλεσκόπια. Το άστρο Trappist-1, γύρω από το οποίο βρίσκονται σε τροχιά, έχει μόλις το 0,05% της φωτεινότητας του Ήλιου μας και το 8% της μάζας του. Οι τρεις εξωπλανήτες κινούνται πολύ πιο κοντά (20 έως 100 φορές) στο άστρο τους από ό,τι η Γη στον Ήλιο, όμως το μητρικό άστρο τους είναι πολύ πιο κρύο, με αποτέλεσμα να δέχονται αστρική (ηλιακή) ακτινοβολία το πολύ τετραπλάσια σε σχέση με τη Γη. Οι δύο εξωπλανήτες υπολογίζεται ότι βρίσκονται οριακά έξω από την «κατοικήσιμη» ζώνη του άστρου τους (ούτερ πολύ κοντά, ούτε πολύ μακριά από αυτό), ενώ ο τρίτος πιθανώς βρίσκεται μέσα στη ζώνη. Προς το παρόν, η μάζα και η σύνθεση των πλανητών παραμένουν άγνωστες, άρα δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα κατά πόσο όντως είναι σε θέση να φιλοξενήσουν μορφές ζωής. Μελλοντικές παρατηρήσεις με μεγαλύτερα τηλεσκόπια αναμένεται να δώσουν περισσότερες πληροφορίες, όπως π.χ. αν υπάρχει ατμόσφαιρα και νερό στους εξωπλανήτες, πράγμα που θα αυξήσει την πιθανότητα να είναι κατοικήσιμοι. Ήδη ...
Πηγή greekmoney.gr >>>
Χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για το παραπάνω βρήκαν χρήσιμα και τα:
Τι Είναι Οι Τρίφτερες Προπέλες
Οι τρίφτερες προπέλες είναι οι πιο διαδεδομένες και χαρακτηρίζονται από καλές επιδόσεις. Σε ομαλές συνθήκες διατηρούν καλά την ισχύ ενώ προσφέρουν υψηλές τελικές ταχύτητες. Οι τετράφτερες έλικες εξασφαλίζουν γρηγορότερο πλανάρισμα ενώ προσφέρουν σταθερότητα στο σκάφος σε χαμηλότερες ταχύτητες και βελτιωμένη ταχύτητα στις μεσαίες στροφές διατηρώντας ίδιες στροφές λειτουργίας με τις τρίφτερες. Επίσης, προσφέρουν καλύτερο χειρισμό σε χαμηλές ταχύτητες και πιο ομαλή πλεύση από τις τρίφτερες. Τέλος, οι πεντάφτερες προπέλες προσφέρουν πιο γρήγορο πλανάρισμα, πολύ ομαλή πλεύση και καλύτερη επιτάχυνση. Σπηλαίωση Σπηλαίωση χαρακτηρίζεται το φαινόμενο κατά το οποίο σχηματίζονται κενοί χώροι κοντά στα πτερύγια της έλικας, διακόπτοντας τη συνεχή ροή του νερού σε αυτήν. Ως εκ τούτου τα πτερύγια δεν λειτουργούν σε μια συμπαγή μάζα νερού αλλά σε ένα αφρώδες μίγμα μικρότερης πυκνότητας με επακόλουθο την αύξηση της ολίσθησης και την μείωση της απόδοσης της προπέλας. Συνήθως, στις περιπτώσεις σπηλαιώσεως, δεν δημιουργείται η ανάλογη αύξηση της ώσης σε σημαντική αύξηση του ανά λεπτό αριθμού στροφών της έλικας και ταυτόχρονα παρατηρείται μείωση στην απόδοση. Η σπηλαίωση παρουσιάζεται όταν οι προπέλες στρέφονται με μεγαλύτερη ταχύτητα από την κανονική, ή όταν τα πτερύγια είναι πιο στενά από το απαιτούμενο πλάτος, οπότε προκύπτει μια ανεπαρκής επιφάνεια. Σπηλαίωση παρουσιάζεται ωστόσο και στην περίπτωση που οι προπέλες δεν είναι τοποθετημένες σωστά, με αποτέλεσμα την μη ομαλή του νερού προς και από τα πτερύγια, ακόμα και αν ή επιφάνειά τους είναι στα σωστά όρια. Επίσης, αν η άκρη των πτερυγίων βρίσκεται πολύ κοντά στην επιφάνεια του νερού, μπορεί αυτά να «τραβήξουν» αέρα με αποτέλεσμα, εκτός από την κακή απόδοση να παρουσιαστεί και το φαινόμενο της σπηλαίωσης. Η σπηλαίωση επηρεάζεται από τους παρακάτω παράγοντες: - Σχήμα διατομής πτερυγίου, που επηρεάζει την κατανομή ταχύτητας και πιέσεως γύρω από αυτό. - Βάθος λειτουργίας της έλικας: Η αύξηση λειτουργίας του βάθους στο οποίο λειτουργεί η έλικα επιφέρει αύξηση της πιέσεως του περιβάλλοντος, επομένως μειώνει τις συνθήκες εμφανίσεως της σπηλαίωσης. - Ταχύτητα πτερυγίου: Η υψηλή ταχύτητα, η οποία προκαλείται από τον μεγάλο αριθμό στροφών σε συνδυασμό με την ακτίνα περιφοράς, ευνοεί τη σπηλαίωση. - Η αύξηση της αναπτυγμένης επιφάνειας προκαλεί δυσμενείς συνθήκες σπηλαιώσεως. Συνήθως η σπηλαίωση εμφανίζεται στα άκρα των πτερυγίων, ενώ μερικές φορές έχουμε σπηλαίωση κοντά στη ρίζα των πτερυγίων....
Πηγή archive.in.gr >>>
Ποιά Είναι Η Μέγιστη Ταχύτητα Στην Όπισθεν
Η µέγιστη ταχύτητα στην όπισθεν είναι 20 χλµ/ώρα. Ένας αξιόπιστος δείκτης της αποδοτικότητας του συστήµατος µετάδοσης είναι η δύναµη ράβδου έλξης και κυρίως της κατανάλωσης καύσιµου που τη συνοδεύει. ∆ίνοντας 93,6kW/125,5 ίππους ισχύ στη ράβδο έλξης σε ονοµαστικές στροφές και ισχύ 100,3kW/134,5 ίππους σε µέγιστες στροφές το κιβώτιο Cmatic έδωσε κατά 10% λιγότερη ώθηση στους τροχούς σε σύγκριση µε το µοντέλο Hexashift. Αντίστοιχα, η κατανάλωση καυσίµου ήταν υψηλότερη από εκείνη του ηµιαυτόµατου τρακτέρ ( 310 g/kWh και 292 g/kWh), που είναι ίση µε άλλα τρακτέρ εξοπλισµένα µε CVT. Κάτι παρόµοιο ισχύει µε τις µετρήσεις του Powermix, που µιµείται την πραγµατική εργασία σε επαναλαµβανόµενες συνθήκες δοκιµής. Χάρη στον εξαιρετικό έλεγχο του κινητήρα/συστήµατος µετάδοσης, το Cmatic Arion κατανάλωσε σχεδόν 1% λιγότερο καύσιµο (293g/kWh) σε σύγκριση µε το µέσο όρο της τρέχουσας δοκιµής. Επίσης, δεν υπάρχει AdBlue για να προκληθεί σύγχυση σε ό,τι αφορά το κόστος λειτουργίας. Όσον αφορά την απόδοση στο δρόµο, και πάλι το Cmatic δεν έδιωξε το Hexashift από το «θρόνο» του. Αν και τα ποσοστά κατανάλωσης των 606g/kWh σε 40 χλµ/ώρα και 607g/kWh σε 50 χλµ/ώρα εξακολουθούν να είναι αξιοπρεπή αποτελέσµατα. Και µην ξεχνάτε ότι η οικονοµία είναι µόνο ένας παράγοντας για την απόφαση της αγοράς. Στις πρακτικές δοκιµές, το νέο EQ200 τα πήγε πολύ καλά. Υπάρχουν τρεις προγραµµατιζόµενες ζώνες ταχύτητας, που η καθεµιά διαθέτει χωριστό cruise control το οποίο θα είναι γνωστό στους χειριστές του Axion. Ο έλεγχος κινητήρα/κιβωτίου ταχυτήτων συνέχισε µε θετικό ρυθµό. Η µοναδική λεπτοµέρεια που µας έλειψε ήταν µια εύχρηστη ασφάλεια κλειδώµατος και η δυνατότητα για οµαλή εναλλαγή ανάµεσα στα χειριστήρια που βρίσκονται στην κολόνα του τιµονιού και στη δεξιά ηλεκτροϋδραυλική ρεβέρσα. Οι αγοραστές θα έχουν και άλλα εξαρτήµατα στο πίσω µέρος του Arion: οι τέσσερις επιλογές ταχύτητας pto (540/ ...
Πηγή agronews.gr >>>
Το νετρίνο είναι ένα ουδέτερο στοιχειώδες σωματίδιο, δηλαδή ένα απειροελάχιστα μικρό σωμάτιο που δεν αποτελείται από άλλα, μικρότερα. Η κρατούσα θεωρία που περιγράφει τη Φυσική τέτοιου είδους σωματιδίων ονομάζεται Καθιερωμένο Πρότυπο και ερμηνεύει με πολύ μεγάλη επιτυχία όλα τα γνωστά φαινόμενα της Φυσικής στη μικρότερη δυνατή κλίμακα. To Καθιερωμένο Πρότυπο δέχεται ότι το νετρίνο δεν έχει μάζα, υποθέτει δηλαδή κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει με το φωτόνιο, το οποίο είναι γνωστό ότι έχει μηδενική μάζα. Την τελευταία δεκαπενταετία όμως διαρκώς πληθαίνουν οι πειραματικές ενδείξεις ότι αυτή η ...
Πηγή in2life.gr >>>