Τι Είναι Ο Λαγοκέφαλος : Συλλέξαμε την καλύτερη πηγή για αυτό το θέμα και σας την παραθέτουμε μαζί με άλλες πληροφορίες.
Ο λαγοκέφαλος είναι ένα τοξικό ψάρι που έφτασε πριν από λίγα χρόνια στη Μεσόγειο από την Ερυθρά Θάλασσα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Έπειτα από αναφορές για παρόμοια περιστατικά και στην Κρήτη, η αρμόδια υπηρεσία Κτηνιατρικής εξέδωσε νέα προειδοποίηση, τόσο για τον λαγοκέφαλο όσο και για άλλα επικίνδυνα είδη που μπορούν πλέον εύκολα να έρθουν στη Μεσόγειο μετά και τη . Η Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Κρήτης εξέδωσε την ανακοίνωση «έπειτα από δημοσίευμα σε ηλεκτρονική ενημερωτική ιστοσελίδα της Κρήτης, στην οποία αναφέρεται ότι ο λαγοκέφαλος, μπορεί να καταναλωθεί εάν κάποιος γνωρίζει πώς να το καθαρίσει, καθώς και πληροφορίες ότι έχουν γίνει απόπειρες κατανάλωσης του συγκεκριμένου είδους». Ο λαγοκέφαλος (Lagocephalus sceleratus) περιέχει τετροδοτοξίνη, μια από τις ...
Πηγή econews.gr >>>
Χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για το παραπάνω βρήκαν χρήσιμα και τα:
Ποιά Είναι Τα Πτερύγια Της Έλικας
Τα πτερύγια της έλικας είναι τα περιστρεφόμενα μέρη που προεξέχουν από την πλήμνη. Η λειτουργία των πτερυγίων είναι που κινεί το σκάφος μέσα στο νερό. Πρόσοψη πτερυγίου - πίσω όψη: Πρόσοψη είναι η πλευρά υψηλής πίεσης, το επίπεδο της οποίας είναι παράλληλο προς την επιφάνεια του νερού εναντίον του οποίου κινείται. Η πίσω όψη είναι η πλευρά χαμηλής πίεσης. Ρίζα πτερυγίου - κορυφή πτερυγίου: Η ρίζα πτερυγίου είναι το κοντινότερο σημείο στην πλήμνη. Η κορυφή του είναι η εξωτερική ακμή του πτερυγίου. Ακμή εισόδου: Είναι η πλευρά του πτερυγίου που εισέρχεται στο νερό και εξυπηρετεί στην περιστροφή της έλικας πρόσω. Ακμή εξόδου: Είναι η πλευρά που εξέρχεται το νερό. Τα χαρακτηριστικά μεγέθη μίας έλικας είναι: Η διάμετρός της η οποία είναι ισοδύναμη με εκείνη του κύκλου που περιγράφεται από τα άκρα των πτερυγίων της. Το βήμα, που εκφράζει τη θεωρητική απόσταση την οποία θα διανύσει η έλικα σε μια πλήρη περιστροφή. Ως μονάδα μέτρησης του βήματος χρησιμοποιείται η ίντσα, η οποία ισοδυναμεί με 2,54 εκατοστά. Έτσι, μια έλικα με βήμα 21 ίντσες, σημαίνει ότι σε μία πλήρη περιστροφή της θα διανύσει απόσταση: 21 x 2,54=53,34 εκατοστά. Το πλήθος των πτερυγίων που συντελεί στο μέγεθος της συνολικής επιφάνειας της έλικας που βρίσκεται μέσα στο νερό. Κλίση (Rake), είναι η γωνία που σχηματίζει το πτερύγιο με τον άξονα της προπέλας και εκφράζεται σε μοίρες. Όταν το πτερύγιο είναι κάθετα τοποθετημένο επάνω στον κορμό, τότε η κλίση είναι 0°. Όσο το πτερύγιο κλίνει προς τα πίσω, η γωνία που σχηματίζεται από τις δύο νοητές ευθείες αυτή που είναι κάθετη στον κορμό και η άλλη που ακολουθεί το επίπεδο του πτερυγίου- αυξάνει, μεγαλώνοντας και το rake. Η φορά της προπέλας Οι προπέλες χαρακτηρίζονται ως δεξιόστροφες (right handed ή Clockwise) όταν στρέφονται κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού και ως αριστερόστροφες (left handed ή anti-clockwise) όταν στρέφονται αντίθετα από τη φορά των δεικτών του ρολογιού. Η φορά χαρακτηρίζεται παρατηρώντας τους ελικοφόρους άξονες από την πρύμνη. Eίδη ελίκων Έλικες σταθερού βήματος Χωρίς να έχουν να επιδείξουν κάποια καινοτομία, πρόκειται για προπέλες των οποίων το βήμα είναι σταθερό. Έλικες μεταβαλλόμενου βήματος Πρόκειται για έλικες απόλυτα υδροδυναμικές. Στα σκάφη αγωνιστικού τύπου είναι δίφτερες, ενώ στα σκάφη κρουαζιέρας είναι συνήθως τρίφτερες, με πλεονέκτημα την ιδανική απόδοση και μειονέκτημα την υψηλή τιμή της αγοράς. Όσον αφορά το τεχνικό μέρος, πρόκειται για μια διαδικασία μεταβολής της γωνίας τοποθέτησης των πτερυγίων, η οποία πραγματοποιείται με μηχανισμό και έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή του βήματος και κατ επέκταση την ιδανική προσαρμογή στις εκάστοτε απαιτήσεις και τον βελτιωμένο βαθμό απόδοσης. Έλικες παρόμοιου είδους χρησιμοποιούνται συνήθως σε ιστιοπλοϊκά σκάφη, ρυμουλκά και μεγάλου εκτοπίσματος πλοία. Έλικες επιφανείας Έχοντας ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό τις επιδόσεις, οι προπέλες επιφανείας, όπως προκύπτει από την ονομασία τους, είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν στην επιφάνεια του νερού, με τα πτερύγια να περιστρέφονται τόσο μέσα στο νερό όσο και έξω από αυτό κατά το ήμισυ. Οι προπέλες επιφανείας διαθέτουν μεγάλη κλίση πτερυγίου, το επονομαζόμενο ως «rake». Η υψηλότερη κλίση γενικά βελτιώνει την ικανότητα της προπέλας να λειτουργήσει σε καταστάσεις σπηλαίωσης ή αερισμού, όπως όταν τα πτερύγια βγαίνουν στην επιφάνεια του νερού. Τα πλεονεκτήματα των ελίκων με μεγάλο rake ωστόσο αναδεικνύονται σε ελαφρά και γρήγορα σκάφη αφού, συν τοις άλλοις, κρατείται ψηλά η πλώρη του σκάφους, ...
Πηγή archive.in.gr >>>
Η χλωραμίνη είναι μία άλλη ουσία που χρησιμοποιείται σήμερα σε μεγαλύτερους δήμους (όπως π.χ. Los Angeles, ΗΠΑ). Σε δίκτυα όπου τα επίπεδα χλωρίου είναι στα ανώτατα υψηλά όρια αλλά ακόμα απαιτείται μεγαλύτερη απολύμανση, η δημόσια Υπηρεσία θα προσθέσει ένα μίγμα χλωρίου / αμμωνίας. Η χλωραμίνη παρουσιάζεται ως εντελώς ασφαλής αλλά με την αποποίηση ευθύνης του να μην χρησιμοποιείται επεξεργασμένο νερό με χλωραμίνη στα ζώα ή στα ενυδρεία (σκοτώνει τα ψάρια)! ΒΑΚΤΗΡΙΑ Εάν είστε σε ένα δημοτικό σύστημα όπου το νερό χλωριώνεται με χλώριο ή χλωραμίνη, θεωρητικά είστε προστατευμένοι από βακτήρια. Παρόλα αυτά εάν η χλωρίωση είναι ελλιπής από τη δημοτική πηγή στη βρύση σας, τα βακτήρια μπορούν να μολύνουν εκ νέου το νερό οπουδήποτε μέσα στο δίκτυο ύδρευσης. Το σύστημα σωληνώσεων – ακόμα και μέσα στο δίκτυο του σπιτιού σας – ενδέχεται να αναπτύξει βακτήρια μέσα του και συμβαίνει όλη την ώρα. Αν βρίσκεστε σε μία πηγή ή πηγάδι χωρίς χλωρίωση, τότε είστε ευάλωτοι σε βακτηριδιακή μόλυνση. Ακόμα και οι πιο καθαρές πηγές δεν μπορούν να αποφύγουν τις πρόσκαιρες μολύνσεις από ζώα που είτε πεθαίνουν είτε αφοδεύουν στην πηγή, ή από γειτονικές μολύνσεις (όπως σηπτικές δεξαμενές) που ταξιδεύουν από έναν παρακείμενο υδροκρίτη για να μολύνουν την πηγή. Επίσης, οι σωλήνες είναι πηγή βακτηρίων. Πολύς κόσμος κάνει περιοδικούς ελέγχους στα πηγάδια ή τις πηγές και βασίζεται σε αυτή τη μέθοδο για να πειστεί ότι έχει καλό νερό. Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται είναι ότι υπάρχουν μερικά προβλήματα με τις χημικές αναλύσεις (tests). Πρώτον, τα test αυτά είναι καλό όταν γίνονται την ώρα που λαμβάνεται το δείγμα. Τα βακτήρια μπορούν να αποκτήσουν ουσίες, αν είναι κατάλληλες οι συνθήκες, που δυνητικά συμβαίνουν ώρες, μέρες ή εβδομάδες αφού έχει γίνει ο έλεγχος (test) και ως αποτέλεσμα παραμένουν απαρατήρητα. Άλλη περιστασιακή μόλυνση μπορεί να συμβεί από ζωικούς ή ανθρώπινους παράγοντες, τους οποίους το test δεν εντόπισε γιατί το δείγμα πάρθηκε προτού γίνει η μόλυνση. Δεύτερον, το test είναι ακριβό, εξαρτάται τι ελέγχεται. Τα βασικότερα test καλύπτουν βακτήρια (όπως E.Coli), επίπεδα ιζημάτων και αποσυντιθέμενη οργανική ύλη και ποσότητες από συνολικά διαλυμένα στερεά (επίπεδα ορυκτών όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδερο, θείο, κλπ). Με κάθε extra παράμετρο στο test η τιμή ανεβαίνει. Μόλυβδος, αμίαντος και συγκεκριμένα χημικά πρόσμικτα είναι πιο δύσκολα και πιο ακριβά να εξεταστούν (βαρέα μέταλλα). ΜΟΛΥΒΔΟΣ Ο μόλυβδος είναι μία συσσωρευτική τοξίνη η οποία παραμένει μόνιμα στον ιστό, ειδικά στον ιστό του μυαλού. Επίσης επηρεάζει το ατομικό βάρος ενός ατόμου. Ενώ ένας ενήλικας εκτεθειμένος στο μόλυβδο μπορεί να απομακρύνει τις τοξικές του συνέπειες για κάποιο διάστημα, δεν ισχύει το ίδιο για τα παιδιά τα οποία αναπτύσσουν γρήγορες και συχνά μόνιμες βλάβες στο μυαλό τους. Οι μολύβδινες σωληνώσεις και οι συγκολλήσεις μολύβδου στο δίκτυο ύδρευσης είναι οι βασικές αιτίες μόλυνσης του νερού από μόλυβδο. Η Boston Globe εκτιμά ότι το 98% από όλα τα σπίτια έχουν μόλυβδο στο δίκτυο σωληνώσεών τους. Σπίτια ηλικίας πάνω από 20ετία και λιγότερο από πέντε χρόνια τίθενται περισσότερο σε ρίσκο. Επίσης, κατοικίες σε περιοχές από μαλακό (χαμηλά επίπεδα ορυκτών) νερό έχουν τάση να σκουριάζουν πιο εύκολα τον μόλυβδο μέσα από τις σωληνώσεις. ΑΜΙΑΝΤΟΣ Ο αμίαντος είναι ένα ακόμα δυνητικό καρκινογόνο στοιχείο που μπορεί είτε να εμφανιστεί από το νερό με φυσικό αμίαντο (όπως σε περιοχές όπου υπάρχει αρκετός ελικοειδής βράχος) ή από αμιαντοσωλήνες. Χιλιάδες χιλιόμετρα από αυτούς τους σωλήνες έχουν τοποθετηθεί σε όλη την Αμερική στη δεκαετία του 1950 και δεν έχουν ακόμα αντικατασταθεί. Το ίδιο συμβαίνει και σε ελληνικά υδραγωγεία. Ο αμίαντος είναι τόσο μικρός κόκκος που είναι ανέφικτος να απομακρυνθεί στα διυλιστήρια (κεντρικές μονάδες επεξεργασίας). Είναι απαγορευτικά ακριβή η κατασκευή μίας τέτοιας μονάδας απομάκρυνσης αμιάντου και θα έφραζε την κεντρική μονάδα επεξεργασίας νερού μέσα στα 5 έτη λειτουργίας της. ΧΗΜΙΚΗ ΜΟΛΥΝΣΗ Τα χημικά είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους άοσμα, άχρωμα και άγευστα, οπότε και μη ανιχνεύσιμα. Το χλώριο είναι το πιο κυρίαρχο χημικό συστατικό στο νερό μας. Κάποια από τα πιο επικίνδυνα χημικά εμφανίζονται μόνο ως ίχνη (μέρη στο δισεκατομμύριο) αλλά είναι υψηλά τοξικά ακόμα και σε αυτά τα επίπεδα. Οι πηγές μόλυνσης είναι συνήθως βιομηχανικές ή εμπορικές όπως διαρροή υπογείων δεξαμενών αποθήκευσης για βενζίνη ή βιομηχανικούς διαλύτες όπως τα TCE (τριχλωροαιθάνια). Αυτές οι τοξίνες που διαρρέουν καταλήγουν στα υπόγεια νερά ή στο δίκτυο ύδρευσης του δήμου μέσα από ρωγμές στις κεντρικές σωληνώσεις. Η μεγαλύτερη οικογένεια από αυτά τα τοξικά είναι οι πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC’s) συμπεριλαμβανομένων διαφόρων πλαστικών και προϊόντων βενζίνης / πετρελαίου. Επόμενα είναι η παρασιτική ομάδα όπως η διοξίνη (2-4 D) και η λινδάνη (εξαχλωριδική βενζίνη) που χρησιμοποιείται ως αποφυλλωτική στη σύγχρονη λειτουργία καταγραφής και συναντάται σε πολλές άγριες και αγροτικές περιοχές. Μαζί με τα παράσιτα εμφανίζεται και μία παρασιτική ομάδα όπως το DDT (διχλωρο-διφαινυλυτριχλωροαιθάνιο) και άλλα τοξικά τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για απεντομώσεις και έλεγχο. Επίσης, τα THM’s (τριαλογομεθάνια) που αναφέρθηκαν πιο πάνω είναι μία μεγάλη πηγή μόλυνσης εξαιτίας της ποσότητας χλωρίωσης σε εθνικό επίπεδο. Είναι μία ξεχωριστή κατηγορία των χημικών από το ίδιο το χλώριο. ΚΥΣΤΕΣ Η τελευταία αυτή κατηγορία συμπεριλαμβάνει μικροσκοπικούς σκώληκες, παράσιτα και πρωτόζωα. Οι μεγαλύτεροι παραβάτες είναι η γιάρδια και το κρυπτοσπορίδιο που κυρίως προκαλούν διάρροια, αφυδάτωση, εντερικές διαταραχές, ακόμα και θάνατο σε ανθρώπους με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Οι ειδικοί στο νερό εκτιμούν ότι πάνω από 63% του προβλήματος του νερού στις ΗΠΑ σήμερα είναι αποτέλεσμα της γιάρδια και κρυπτοσποριδίου. Η γιάρδια έχει μέγεθος 7-14 μm σε μέγεθος και το κρυπτοσπορίδιο 3-5 μm. Όταν το περιβάλλον γίνεται αφιλόξενο (όπως η ύπαρξη χλωρίου και η απουσία νερού), τότε και τα δύο παράσιτα μπορούν να λάβουν κυστική μορφή (όπως ένα σκληρό, στρογγυλό, αδιαπέραστο αυγό). Η μορφή της κύστης είναι ανθεκτική στο χλώριο και πολύ ισχυρή για να σκοτώσει. Οι δήμοι είναι ανήμποροι να απομακρύνουν ολοκληρωτικά αυτές τις κύστες. Οι κύστες έχουν βρεθεί στα πιο μεγάλα δίκτυα ύδρευσης στις ΗΠΑ. Στο Milwaukee της πολιτείας Wisconsin υπήρξε ένα τεράστιο ξέσπασμα από κρυπτοσπορίδιο το 1993 το οποίο σκότωσε πάνω από 100 ανθρώπους. Το San Francisco της πολιτείας California έχει επανειλημμένα ελεγχθεί ως θετικό για γιάρδια και για το χλωριωμένο του νερό που «ταξίδεψε» εκατοντάδες χιλιόμετρα από τα βουνά Sierra. Το ανθρώπινο σώμα έχει πάνω από 70% νερό. Αποφεύγουμε την πραγματική αλήθεια όταν πιστεύουμε ότι οι προσμείξεις στο πόσιμο νερό είναι λίγες και δεν ασκούν επιρροή. ...
Πηγή econews.gr >>>
Τι Είναι Το Μίνι Κονκόρντ
Το μίνι κονκόρντ θα είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το συνολικό του βάρος και επιτρέποντάς του να αναπτύσσει ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Στα μελλοντικά «αστραπιαία» ταξίδια του Boom πρόκειται να ενταχθούν και οι πτήσεις Σαν Φρανσίσκο-Τόκιο διάρκειας μόλις πέντε ωρών, και Λος Άντζελες-Σίδνεϊ διάρκειας 6 ωρών. Ατενίζοντας το μέλλον της αεροπλοΐας «Είμαι παθιασμένος με την καινοτομία της αεροναυπηγικής αλλά και την δημιουργία υπερηχητικών πτήσεων προσιτών προς το ευρύτερο κοινό» δηλώνει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον. «Για τον λόγο αυτόν η απόφαση της συνεργασίας της Virgin Galactic με την Boom ήταν πολύ εύκολη». Από την πλευρά του ο Σολ, έσπευσε να συμπληρώσει: «Εξήντα χρόνια μετά από την εμφάνιση των αεροσκαφών τύπου τζετ, ακόμα ταξιδεύουμε με ταχύτητες της δεκαετίας του ’60. Οι σχεδιαστές του φημισμένου Concorde δεν είχαν την τεχνολογία για οικονομικές υπερηχητικές πτήσεις, αλλά σήμερα η τεχνολογία αυτή υπάρχει. Σήμερα με υπερηφάνεια παρουσιάζουμε το πρώτο μας αεροσκάφος, ατενίζοντας το μέλλον και την πρώτη δοκιμαστική πτήση του είδους στα τέλη του 2017». Ειρήνη Βενιού Newsroom ...
Πηγή news.in.gr >>>
Δημιουργία Σελίδας: 05/01/2017