Ενα κακό διαφημιστικό email

Κάποιος έστειλε (πρόκειται για πραγματικό περιστατικό) σε διάφορες mailing lists και newsgroups (που είχαν σχέση με το αντικείμενο) το ακόλουθο μήνυμα:

"MARKETING WITHOUT MEGABUCKS: HOW TO SELL ANYTHING ON A SHOESTRING. Thousands of secrets revealed! For free 8-page report, e-mail ShelHoro@aol.com, subject line MWM-PE2. Never waste money on ineffective marketing again!"

Το βιβλίο απ’ όπου προέρχεται αυτή η "8-page report" πούλησε πολλά αντίτυπα στις Η.Π.Α. αλλά σε ολόκληρο το Internet μόνο 46 άτομα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την δωρεάν περίληψη!

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την αποτυχία αυτή:

  1. Πολλοί χρήστες του Internet, ειδικά αυτοί που ασχολούνται σε βάθος με τα επιχειρηματικά θέματα, είναι γραμμένοι σε πολλές mailing lists και παρακολουθούν πολλά newsgroups. Οταν λαμβάνεις πάνω από 100 mail την ημέρα δεν έχεις καιρό να ασχολήσε με διαφημίσεις. Τις διαγράφεις σχεδόν από ένστικτο
  2. Μην στέλνετε ποτέ email με κεφαλαία. Στην οθόνη του άλλου που δεν σας ξέρει φαντάζουν σαν να ουρλιάζετε (αυτή είναι η παρομοίωση που χρησιμοποιήται συνήθως για να περιγράψει τα κεφαλαία στο email). Επιπρόσθετα, επειδή τα κεφαλαία τα χρησιμοποιούν συνήθως οι αρχάριοι, παρουσιάζεστε σαν κάποιος άσχετος με το Internet που μόλις μπήκε σ’ αυτό αποφάσισε να γίνει πλούσιος. Γι’ αυτό, αν θέλετε να δώσετε έμφαση σε μια φράση να χρησιμοποιείτε πεζοκεφαλαία (Αυτά Είναι τα Πεζοκεφαλαία).
  3. Οι χρήστες του Internet δεν είναι πρόβατα. Εχουμε γεννηθεί και μεγαλώσει σε μια κοινωνία όπου η τηλεόραση μας έχει εκπαιδεύσει αρκετά για να μην πιστεύουμε μεγάλα λόγια. Χιλιάδες μυστικά δεν χωράνε σε 8 σελίδες, άσε που αποκλείεται ο συγγραφέας να είναι τόσο έξυπνος που να μπόρεσε να ανακαλύψει χιλιάδες νέους τρόπους marketing άγνωστους στους άλλους (αν είναι γνωστοί τότε δεν είναι μυστικά).
  4. Οι χρήστες του Internet αγαπούν την ενημέρωση αλλά δεν συμπαθούν τις διαφημίσεις. Το μήνυμα αυτό έχει μόνο μια επίφαση ενημέρωσης. Στην πραγματικότητα αποτελεί απλώς μια διαφήμιση και φαίνεται σαν τέτοια με την πρώτη ματιά. Ενα κείμενο που έχει 4 προτάσεις, η μιά με κεφαλαία και οι 2 με θαυμαστικά στο τέλος, δεν είναι ενημερωτικό κείμενο.
  5. Τι subject είχε αυτό το mail; Αν ήταν το ίδιο υπερβολικό με το κείμενο που βλέπουμε, τότε πάρα πολλοί το διέγραψαν βλέποντας το subject και μόνο χωρίς ποτέ να το διαβάσουν.
  6. Ο συγγραφέας θεώρησε πως θα υπήρχαν πολλές απαντήσεις επειδή οι απαντήσεις (που θα ζητούσαν το 8 σελίδων κείμενο) είναι εύκολο και φθηνό να γίνουν μέσω Internet. Αυτό όμως είναι άσχετο. Απαντήσεις θα υπάρξουν μόνο αν υπάρξει και ενδιαφέρον.
  7. Ο αποστολέας προσπάθησε να κάνει τον σπουδαίο χωρίς να έχει τα προσόντα. Για να λάβει κανείς το κείμενο που προσφέρει, πρέπει να στείλει ένα τυποποιημένο μήνυμα (MWM-PE2) στην γραμμή του θέματος (subject line). Ομως η διεύθυνση είναι φανερό ότι ανήκει σε κάποιο άτομο (ShelHoro@aol.com) και όχι σε ένα αυτόματο πρόγραμμα που θα στέλνει τις απαντήσεις (info-bot ή mailer deamon). Προφανώς προσπάθησε να κάνει κάτι τέτοιο για να δείξει ότι η όλη επιχείρηση γίνεται από κάποιον με γνώση, εμπειρία και έντονο ενδιαφέρον (για να έχει δικό του mailer deamon!) για το Internet.
  8. Λέμε ότι οι χρήστες του Internet ενδιαφέρονται για πληροφορίες. Το email αυτό δεν έχει τίποτε άμεσα χρήσιμο πέραν από την διεύθυνση απ’ όπου θα υπάρξει, σύμφωνα με τον συγγραφέα, κάτι πραγματικά χρήσιμο. Το μόνο που βλέπει μπροστά του ο χρήστης είναι μεγαλοστομίες και υπερφίαλες υποσχέσεις. Για να έχει μεγαλύτερη επιτυχία, έπρεπε να περιέχει ένα απτό και άμεσα ορατό παράδειγμα της χρησιμότητας του κειμένου. Π.χ. ένα από τα "μυστικά" αυτά με την μορφή "Το ξέρατε ότι ..............;"

Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές

Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com