Οπως στο Direct Marketing, έτσι και μέσα από το Internet μπορώ πλησιάσω πιο αποτελεσματικά και με μικρότερο κόστος τους πελάτες μου, διότι απευθύνομαι σε μεμονομένα άτομα που ενδιαφέρονται για το μήνυμά μου και όχι σε απρόσωπες μάζες. Ομως τελικά ακόμη και το Direct Marketing έχει σοβαρά προβλήματα στόχευσης (επιλογής του κατάλληλου κοινού για την αποστολή του διαφημιστικού μηνύματος).
Οπως τα παραδοσιακά μέσα Marketing, απευθείνεται και αυτό σε μια μάζα ανθρώπων τις διευθύνσεις των οποίων αγοράσατε από κάποια κοινή πηγή. Π.χ. Στέλνετε επιστολές στα μέλη της Ενωσης Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτευούσης για να τους ανακοινώσετε το νέο λογιστικό πρόγραμμα για βιβλία Β Κατηγορίας που δημιουργήσατε. Ομως άλλοι από αυτούς εργάζονται σε εταιρείες με βιβλία Γ Κατηγορίας, άλλοι είναι συνταξιούχοι πλέον, άλλοι έχουν ήδη ένα πρόγραμμα που τους ικανοποιεί και φοβούνται ή τσιγκουνεύονται να το αλλάξουν κτλ. Με άλλα λόγια και πάλι στέλνετε ένα μήνυμα σε πολλούς ενώ απευθύνεται σε λίγους.
Ακόμη το direct marketing κοστίζει αρκετά περισσότερο. Αν υποθέσουμε ότι θέλετε να στείλετε μια επιστολή με ένα έγχρωμο τετρασέλιδο σε 100.000 ανθρώπους τότε το κόστος της όλης επιχείρησης θα είναι περίπου 8.000.000 Δρχ. Με πολύ λιγότερα χρήματα μπορείτε να έχετε τις δικές σας web σελίδες ή ακόμη και τον δικό σας host.
Επίσης, χρησιμοποιώντας το Internet, έχετε το πλεονέκτημα πως δεν απευθύνεστε μόνο σε αυτούς που έχουν σήμερα (πού έλαβαν την επιστολή σας) ανάγκη για το προϊόν σας. Το υλικό σας είναι διαθέσιμο συνεχώς για να καλύψει τις ανάγκες κάθε νέου πελάτη που θα ψάξει γι αυτό στο Internet.
Το σημαντικότερο όμως πλεονέκτημα για την επιχείρηση που ακολουθεί παρόμοιες πρακτικές, είναι η εγκατάληψη της διαφημιστικης πρακτικής του ελάχιστου κοινού αποδέκτη. Σήμερα, ο πωλητής που θέλει να στείλει ένα διαφημιστικό μήνυμα, δεν έχει άλλη επιλογή από το να επιλέξει μια μεγάλη κατηγορία ανθρώπων (π.χ. τηλεθεατές, ακροατές, αναγνώστες) και να στείλει σε όλους, το ίδιο ακριβώς μήνυμα. Για να πετύχει λοιπόν τον σκοπό του (να καταλάβουν όσο γίνεται περισσότεροι άνθρωποι τι θέλει να πει), είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει τα ίδια λόγια (δηλαδή τις ίδιες ιδέες), τους ίδιους ήχους και τις ίδιες εικόνες, που θα τα στείλει όμως σε διαφορετικούς ανθρώπους με ελάχιστα κοινά μεταξύ τους σημεία, εκτός ίσως από το ότι πιθανόν να ενδιαφερθούν για το συγκεκριμένο προϊόν. Το μήνυμα όμως έτσι ακρωτηριάζεται, και φτάνει τελικά να μην καλύπτει τις ανάγκες και προτιμήσεις κανενός. Οπως είδαμε, στο Internet συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ο κάθε αποδέκτης φθάνει μόνος του στο μήνυμα που του ταιριάζει.
Φυσικά εννοείται ότι το προϊόν σας πρέπει να έχει απήχηση στο διεθνές κοινό διότι η Ελληνική αγορά είναι ακόμη μικρή για τέτοιες στρατηγικές κινήσεις αντικατάστασης (ή συμπλήρωσης) του direct marketing.
Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές
Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com