Ποιά είναι τα οφέλη που θα έχουν οι επιχειρήσεις από την υιοθέτηση του EDI

Τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει σε μια επιχείρηση η εφαρμογή του EDI είναι τα ακόλουθα:

  1. Απόλυτη ακρίβεια στις επικοινωνίες με πελάτες και προμηθευτές.

    Οι παραγγελίες δεν γίνονται τηλεφωνικά (δίνοντας λαβή σε παρερμηνείες) ή με fax που μπορεί να μην μεταδόθηκαν με ευκρίνεια. Ακόμη, οι παραγγελίες τιμολογούνται αυτόματα. Στην ουσία αυτό που συμβαίνει είναι ότι καταργούνται όλα τα ενδιάμεσα στάδια στην μεταφορά των δεδομένων από τον Η/Υ του αποστολέα (που συνήθως θα δει σε κάποιο Η/Υ τις ελλείψεις τις αποθήκης του) στον Η/Υ του παραλήπτη, (που θα κάνει την τιμολόγηση και την αποστολή). Ετσι, αποφεύγονται τα κάθε είδους λάθη που αναπόφευκτα συμβαίνουν στα στάδια αυτά (μεταφορά των δεδομένων από τον Η/Υ στο χαρτί και μετά πάλι στον Η/Υ). Εννοείται φυσικά πως η διαδικασία εκτελείται και με μεγαλύτερη ταχύτητα.


  2. Καλύτερη εφαρμογή της αρχής JIT (Just In Time).

    Εχοντας ένα τόσο αποτελεσματικό σύστημα ανανέωσης αποθεμάτων, η επιχείρηση δεν είναι υποχρεωμένη να τηρεί μεγάλα αποθέματα που ως γνωστόν εκτός του κόστους αποθήκευσης, πεπαλαίωσης, φθοράς, κινδύνου ζημιών κτλ, δεσμεύουν κεφάλαιο χωρίς λόγο. Παραγγέλνει μόνο ότι χρειάζεται άμεσα με τέτοιο τρόπο ώστε τα νέα αποθέματα να φθάσουν στις αποθήκες της λίγο πριν εξαντληθούν τα προηγούμενα (μερικές φορές λίγες μόνο ώρες νωρίτερα).


  3. Μεγαλύτερες πωλήσεις!

    Η εμπειρία έδειξε ότι οι επιχειρήσεις που έχουν έχουν αποτελεσματικά συστήματα EDI κάνουν πολύ συχνότερα παραγγελίες (σε μικρότερες ποσότητες κάθε φορά αλλά με μεγαλύτερο συνολικό όγκο και αξία). Αυτό δεν έχει τίποτε το αξιοπερίεργο. Απλώς είναι πιο εύκολο για την επιχείρηση να παρακολουθεί τα αποθέματα και τις πωλήσεις της. Ετσι γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τις ελλείψεις της και δεν χρειάζεται να φθάσει η ώρα του τακτικού ελέγχου (ανά εβδομάδα, μήνα κτλ.) ή να βρεθεί χωρίς εμπόρευμα (για τους πωλητές έτοιμων προϊόντων) για να δει ότι το προϊόν έχει τελειώσει και να κάνει παραγγελία.


  4. Αποδοτική εφαρμογή του BPR (Business Process Redesign/Reengineering).

    Το BPR ασχολείται με την συνεχή παρακολούθηση και τον έλεγχο όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν σφάλματα ή λάθη στον τρόπο λειτουργίας της και να διορθωθούν αυξάνοντας την παραγωγικότητα. Π.χ. ποιές εργασίες μπορούν να συντομευθούν (Η παραγγελία να μην περνάει πρώτα από το λογιστήριο για να κοπεί το τιμολόγιο/δελτίο αποστολής και μετά να πηγαίνει στην αποθήκη για εκτέλεση. Το παραστατικό να κόβεται απ’ ευθείας στην αποθήκη), να απλοποιηθούν (Περιορισμός και ομογενοποίηση των εντύπων που πρέπει να συμπληρώσει ο υπάλληλος), να επιταχυνθούν (Μετά από κάθε παραγγελία να μην ελέγχει ο υπάλληλος το υπόλοιπο του πελάτη για να δει αν πρέπει να την στείλει ή να ζητήσει πρώτα πληρωμή για τις παλαιότερες. Να το κάνει αυτόματα το πρόγραμμα) ή ακόμη και να καταργηθούν (Το τμήμα πωλήσεων να μην κρατάει δικά του στατιστικά στοιχεία πωλήσεων αλλά να χρησιμοποιεί αυτά του λογιστηρίου). Τέτοιου είδους παρεμβάσεις είναι δύσκολες έως αδύνατες αν η επιχείρηση δεν έχει ακριβή γνώση του κόστους (σε χρόνο, προσπάθεια και χρήμα) που έχουν οι διαδιασίες λειτουργίας της, κάτι που μπορεί να μάθει ευκολότερα χάρη στο EDI. Συνήθως μάλιστα είναι η υιοθέτηση του EDI που την υποχρεώνει να ασχοληθεί με την λύση παρόμοιων προβλημάτων.

Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές

Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com