Κάθε εταιρεία ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον τζίρο της, μπορεί να δημιουργήσει μια mailing list με θέμα συζητήσεως, είτε απευθείας για τα προϊόντα της, είτε για θέματα συναφή με αυτά. Από εκεί θα μπορεί εύκολα να επικοινωνεί με τους (υποψήφιους και μη) πελάτες της, να μαθαίνει τις ανάγκες τους και να τους ενημερώνει για τα νέα προϊόντα της. Ορισμένες mailing lists και newsgroups αποδέχονται ακόμη και "διαφημίσεις" υπό τον όρο όμως ότι θα είναι αρκετά μετριοπαθείς και ενημερωτικού κυρίως χαρακτήρα. Με τον τρόπο αυτό ανοίγετε ένα κανάλι επικοινωνίας με τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν σήμερα ή μπορεί να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον τα προϊόντα σας. Ακούτε τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους και μπορείτε ευκολότερα να τους μεταφέρετε τις δικές σας απόψεις, ιδέες και σχέδια.
Συνήθως είναι προτιμότερο να δημιουργήσετε δύο mailing lists. Η μια θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανακοινώσεις της εταιρείας σας και η άλλη θα ασχολείται γενικά με το προϊόν που παράγετε Π.χ. αν παράγετε ρακέτες του τένις μπορεί να ασχολείται με ρακέτες ή (αν αυτό είναι πολύ ειδικό) με το τένις. Μην προσπαθήσετε ποτέ να λογοκρίνετε αρνητικά σχόλια για τα προϊόντα σας. Οταν μαθευτεί (και πιστέψτε με θα μαθευτεί), θα κάνει εξαιρετικά κακή εντύπωση. Απλώς απαντήστε ευγενικά και εξηγήστε την άποψή σας ή υπερασπίστε την θέση σας. Είστε ο list owner, δηλαδή εκείνος που παρέχει τις υπηρεσίες της λίστας και γι αυτό οι απόψεις θα ακούγονται πάντοτε με τον δέοντα σεβασμό.
Αφού δημιουργήσετε αυτές τις mailing lists πρέπει να φροντίσετε ώστε:
α) Να απαντάτε πάντοτε σε όσους στέλνουν email είτε απ ευθείας σε εσάς, είτε στην λίστα σας (και φυσικά σε όλες τις άλλες λίστες) για εσάς. Αν δεν έχετε την δυνατότητα να απαντάτε σε κάθε email ξεχωριστά γράψτε ένα γενικό κείμενο (λάβαμε το μήνυμά σας, θα το έχουμε υπ όψιν μας, ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις σας, θα το προωθήσουμε στην διοίκηση για να λάβει μέτρα κτλ.). Οτιδήποτε είναι καλύτερο από το να μην απαντήσετε καθόλου (εννοείται φυσικά πως ένα τέτοιο γενικό κείμενο θα στέλνεται μόνο στον αποστολέα του αρχικού μηνύματος προσωπικά και όχι σε όλη την λίστα). Πάντως, αν αυτό είναι δυνατόν, προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα faq για την διευκόλυνση των πελατών και των συνδρομητών της λίστας σας.
β) Να συλλέγετε στατιστικά στοιχεία. Αυτή είναι η πιο πολύτιμη συνεισφορά της λίστας (ή των email διευθύνσεων που έχετε δημιουργήσει ειδικά για επικοινωνία με τους πελάτες σας) για την εταιρεία σας. Κάθε σχόλιο, αίτηση, παρατήρηση για τα προϊόντα σας και για εκείνα των ανταγωνιστών, πρέπει να καταχωρείται και τα συνολικά αποτελέσματα να ερευνώνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μάθετε τι είναι το database marketing και εφαρμόστε το στην πράξη μέσα στο Internet.
Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές
Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com