Η ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ

Στις 30/3/95 το Συμβούλιο Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Προστασία των Καταναλωτών υιοθέτησε πρόταση οδηγίας της Επιτροπής για τις πωλήσεις εξ’ αποστάσεως. Τα κυριότερα σημεία της πρότασης αυτής είναι τα ακόλουθα:

Πριν από τη σύναψη οποιασδήποτε συμβάσεως εξ αποστάσεως ο καταναλωτής πρέπει να διαθέτει εγκαίρως τις εξής πληροφορίες:

  1. ταυτότητα προμηθευτή
  2. κυριότερα χαρακτηριστικά του αγαθού
  3. τιμές του αγαθού ή της υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων και των φόρων
  4. τρόπο πληρωμής και παράδοσης
  5. ύπαρξη δικαιώματος υπαναχώρησης
  6. κόστος χρησιμοποίησης του μέσου επικοινωνίας
  7. διάρκεια ισχύος της προσφοράς ή της τιμής

Για κάθε εξ’ αποστάσεως σύμβαση, ο καταναλωτής διαθέτει επταήμερη τουλάχιστον προθεσμία για να υπαναχωρήσει αζημίως και χωρίς να δηλώσει την αιτία. Κατά την άσκηση του δικαιώματος αυτού, η προθεσμία τρέχει:

  1. για τα αγαθά, από την ημέρα παραλαβής τους από τον καταναλωτή
  2. για τις υπηρεσίες, από την ημερομηνία σύναψης της συμβάσεως

Εκτός αντιθέτου συμφωνίας, ο καταναλωτής δεν μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα της υπαναχώρησης για τις συμβάσεις:

  1. παροχής υπηρεσιών, η εκτέλεση των οποίων άρχισε κατόπιν συμφωνίας του καταναλωτή πριν από τη λήξη της επταήμερης προθεσμίας
  2. προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, η τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις της χρηματαγοράς τις οποίες δεν είναι δυνατόν να ελέγξει ο καταναλωτής
  3. προμήθειας αγαθών που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή
  4. προμήθειας οπτικοακουστικών εγγραφών, δίσκων και λογισμικού
  5. προμήθειας εφημερίδων και παντός τύπου περιοδικών
  6. παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και λαχείων

Εκτός αντιθέτου συμφωνίας των συμβαλλομένων, ο προμηθευτής οφείλει να εκτελέσει την παραγγελία το αργότερο εντός τριάντα ημερών από την επαύριο της ημέρας κατά την οποία ο καταναλωτής του διαβίβασε την παραγγελία. Σε περίπτωση κατά την οποία ο προμηθευτής δεν εκτελέσει τη σύμβαση διότι δεν είναι διαθέσιμο το αγαθό ή η υπηρεσία που έχει παραγγελθεί, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται γι’ αυτή την έλλειψη και πρέπει να είναι δυνατόν να του επιστραφούν το ταχύτερο δυνατόν τα ποσά που ενδεχομένως είχε καταβάλει.

Η Οδηγία αυτή δεν εφαρμόζεται στις συμβάσεις:

  1. που αφορούν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
  2. που συνάπτονται μέσω αυτόματων διανεμητών ή εμπορικών χώρων αυτόματης πώλησης
  3. που συνάπτονται με τους φορείς των τηλεπικοινωνιών λόγω χρησιμοποίησης των δημόσιων τηλεφωνικών θαλάμων
  4. που συνάπτονται για την κατασκευή και πώληση ακινήτων καθώς και στις συμβάσεις που αφορούν δικαιώματα επί ακινήτων, εκτός των μισθώσεων
  5. που συνάπτονται κατόπιν πλειστηριασμού

Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές

Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com