Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που ακόμη και οι λεγόμενες πολυεθνικές επιχειρήσεις δεν έχουν καταφέρει να το λύσουν σε ικανοποιητικό βαθμό. Παρά τα όσα πιστεύει ο πολύς κόσμος, οι μεγάλες πολυεθνικές δεν έχουν τόσο ισχυρή κεντρική διοικητική δομή και πολλές αποφάσεις λαμβάνονται ακόμη από τα κατά τόπους παραρτήματα -θυγατρικές τους. Γι αυτούς, ο κόσμος είναι, σε μεγάλο βαθμό, ένα σύνολο από μεμονομένες αγορές. Γι αυτό πιστεύω ότι αυτή την περίοδο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των μεγάλων χάρη στην προσαρμοστικότητά τους και την μικρότερη εσωτερική γραφειοκρατία.
Για παράδειγμα, μια μεγάλη επιχείρηση έχει, για διάφορους λόγους, διαφορετική τιμολογιακή πολιτική σε κάθε χώρα του κόσμου για τα ίδια προϊόντα. Αν βάλει τιμοκαταλόγους στο Internet για όλες τις χώρες του κόσμου, οι πελάτες που προέρχοναι από εκείνες με τις μεγαλύτερες τιμές θα σχηματίσουν κακή γνώμη για την εκεί αντιπροσωπεία (μας εκμεταλεύεται, πουλάει σε μας ακριβώτερα απ ότι π.χ. στην Τουρκία κτλ.) χωρίς απαραίτητα η γνώμη αυτή να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (να υπάρχουν ειδικοί λόγοι για τις διαφορές αυτές). Τέτοιου είδους ακανθώδη προβλήματα, μια μικρή σχετικά επιχείρηση, αλλά με εμπνευσμένη και ικανή κεντρική διοίκηση, μπορεί να τα ξεπεράσει πολύ πιο εύκολα και να εκμεταλευτεί τις ευκαιρίες που τις ανοίγονται σήμερα πριν οι "μεγάλοι" κατορθώσουν να προσαρμοστούν στην νέα κατάσταση.
Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές
Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com