Πως διαφοροποιεί αυτή η νέα τεχνολογία τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς των ανθρώπων στο δίκτυο από τους "κλασικούς" καταναλωτές;

Μια διαφήμιση που θα βάλετε π.χ. σε μια εφημερίδα, θα αναγνωστεί υποχρεωτικά αλλά και φευγαλέα από τον αναγνώστη. Υποχρεωτικά διότι το μάτι του που διαβάζει την διπλανή στήλη που τον ενδιαφέρει θα πέσει υποχρεωτικά επάνω της. Φευγαλέα διότι η διαφήμιση, για να τραβήξει την προσοχή, συνήθως είναι φανταχτερή και χωρίς ουσία.

Στο Internet, τα πράγματα είναι αντίστροφα. Δεν υπάρχει υποχρεωτική ανάγνωση αφού ο χρήστης έχει την δυνατότητα να επιλέξει αυτός τι θέλει να δει. Αν λοιπόν επιλέξει να δει τι έχετε εσείς να του πείτε, το πιο πιθανό είναι ότι θα ζητάει κάτι περισσότερο από π.χ. μια δήλωση ότι "Το προϊόν Χ δίνει υπέροχη αίσθηση". Το μεγαλύτερο βάρος στο Internet δίνεται λοιπόν στην ενημέρωση και στην ουσία.

Γι’ αυτό και το Internet αποτελεί μια ξεχωριστή κοινωνία. Οι άνθρωποι που επικοινωνούν ηλεκτρονικά, συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά απ’ ότι στην κλασική κοινωνία που γνωρίζουμε. Η ψυχολογία που έχουν είναι αυτή της ανεξαρτησίας και της δύναμης που προσφέρει η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Δίκτυο. Δεν αποτελούν παθητικούς δέκτες μηνυμάτων όπως οι τηλεθεατές, ακροατές και αναγνώστες των παραδοσιακών ΜΜΕ. Η δύναμή σας να τους στείλετε ένα μήνυμα είναι το ίδιο μεγάλη με την δική τους να απαντούν (αντίθετα από τα ΜΜΕ που το δικαίωμα απάντησης-αντίδρασης είναι σχεδόν θεωρητικό). Ετσι, θέλουν και μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους για τις επιλογές τους. Αυτό είναι που πρέπει να σεβαστείτε. Αντί να λέτε ότι εσείς θέλετε, πρέπει να ακούσετε τι λένε και τι θέλουν να ακούσουν εκείνοι.

Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές

Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com