Είναι πάντοτε δύσκολο να συγκρίνει κανείς ανόμοια πράγματα ωστόσο οι συγκρίσεις έχουν πάντοτε ενδιαφέρον και είναι διδακτικές, αρκεί να λαμβάνουμε υπ όψιν και τους περιορισμούς τους. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι θέλουμε να συγκρίνουμε την διαφήμιση σε μια εφημερίδα και στο www κάπου στο Internet. Το κόστος μια ολοσέλιδης διαφημιστικής καταχώρησης σε μια εφημερίδα με αναγνωσιμότητα 1.000.000 ανθρώπων είναι περίπου 60000$ (σύμφωνα με τον Standard Rate and Data Services media guide).
Στο Internet, η ίδια ποσότητα πληροφοριών (κείμενο και εικόνες αντίστοιχο μιας σελίδας εφημερίδας) κοστίζει περίπου 900$ το χρόνο. Ας υποθέσουμε πως είναι διαθέσιμο σε 14.000.000 ανθρώπους (στην πραγματικότητα σε πολύ περισσότερους). Ετσι βλέπουμε ότι το κόστος ανά αναγνώστη για μια ημέρα είναι 0,06 δολλάρια για την εφημερίδα και 1,76125244618395E-07 δολλάρια για το web, με άλλα λόγια 340.667 φορές μικρότερο!
Φυσικά πρέπει να λάβουμε υπ όψιν μας ότι οι υπάρχουν αναγνώστες της εφημερίδας που σίγουρα θα δούν την καταχώρηση (όχι όμως όλοι, αφού άλλοι δεν θα τύχει να φθάσουν σε αυτή την σελίδα ή δεν θα προσέξουν την καταχώρηση αποροφημένοι από το κείμενο κτλ.). Στο web αυτό δεν είναι βέβαιο. Από την άλλη μεριά στο web η καταχώρηση θα είναι διαθέσιμη για ένα ολόκληρο χρόνο και ότι είναι δυνατόν να αναζητηθεί και να διαβαστεί από κάθε ενδιαφερόμενο, ενώ κανείς σχεδόν δεν ψάχνει μια εφημερίδα με την ελπίδα ότι θα υπάρχει καταχωρημένη διαφήμιση για το συγκεκριμένο προϊόν που επιθυμεί έτσι ώστε να πάρει πληροφορίες γι αυτό.
Ανεξάρτητα όμως από αυτούς, και άλλους παράγοντες αβεβαιότητας, η διαφορά κόστους είναι συντριπτική (και είναι πολύ μεγαλύτερη αν την υπολογίσουμε στην τηλεόραση λόγο του μικρότερου όγκου πληροφοριών που μεταδίδουμε εκεί και του μεγαλύτερου κόστους). Χωρίς να υποστηρίζουμε ότι αν ένας διαφημιζόμενος επενδύσει στο web τα ίδια ποσά που διαθέτει σε άλλα μέσα θα έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση (τα πάντα άλλωστε εξαρτώνται και από τις συνήθειες του κοινού στο οποίο απευθύνεται), είναι φανερό πως αν υπάρχουν άνθρωποι στο Internet που θα ενδιαφέρονταν για το προϊόν, η διαφημιστική δαπάνη στο web αξίζει με το παραπάνω τα χρήματά της.
Πρέπει επίσης να λάβουμε υπ όψιν μας ότι οι web σελίδες προσφέρουν και άλλες δυνατότητες, πράγμα που φυσικά λειτουργεί προς όφελος της αποτελεσματικότητάς τους.
Οι πιο σημαντικές από αυτές είναι:
Ας μην ξεχνούμε πάντως πως το WWW μπορεί να είναι πιο φθηνό για τον πωλητή, όμως είναι πιο ακριβό για τον αγοραστή. Αυτό συμβαίνει διότι:
Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές
Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com