Σε τι διαφέρει η διαφήμιση στο Web από εκείνη στην τηλεόραση

Η κυριότερη διαφορά, βρίσκεται στο ότι η τηλεοπτική διαφήμιση απευθείνεται σε "παρορμητικούς" αγοραστές. Μέσα στα λίγα δευτερόλεπτα που κρατάει μια διαφήμιση (που δεν επιλέξαμε να δούμε) δεν μπορούν να μας μεταφερθούν πληροφορίες ουσίας και έτσι ο διαφημιστής παίζει μόνο με τις έμφυτες τάσεις μας. Π.χ. το όμορφο κορίτσι που ξεπηδάει από ένα μπουκάλι σόδα δεν μας μεταφέρει καμμία χρήσιμη πληροφορία. Θέλει να συνδέσει στο μυαλό μας το κορίτσι με την σόδα και έτσι επειδή μας αρέσει το κορίτσι να μας κάνει να μας αρέσει και η σόδα.

Αυτού του είδους οι αγορές (από παρόρμηση) δεν μπορούν να γίνουν στο Internet. Δεν μπορούμε τεχνικά να ανταγωνιστούμε τις εντυπώσεις της τηλεόρασης και κυρίως δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε κάποιον να δει κάτι που δεν έχει επιλέξει. Αφού επιλέγει ο ίδιος τι θα δει, η όλη ενέργεια είναι ενσυνείδητη και το βάρος πρέπει να δωθεί σε πραγματικά επιχειρήματα (ποιότητα, τιμή, ανταγωνισμός κτλ.) και όχι σε κλισέ, προκατασκευασμένες ιδέες και ομέρφυτα.

Μια άλλη διαφορά είναι το κόστος παραγωγής του προγράμματος. Στο Internet, ο χρήστης πληρώνει για την σύνδεσή του (αντίθετα με την τηλεόραση) και γι’ αυτό απαιτεί μεγαλύτερο έλεγχο στο τι βλέπει.

Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές

Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com