[InterBIZ Newsletter Logo]

BANNERS & BUTTON LINKS

Το Internet είναι γεμάτο από διαφημιστικό υλικό. Εκατομμύρια άνθρωποι και επιχειρήσεις που θέλουν να γίνουν γνωστοί (είτε οι ίδιοι είτε τα προϊόντα τους) συνωστίζονται στο δίκτυο προσπαθώντας να τραβήξουν την προσοχή μας.

Πολλοί, αρκούνται απλώς στο να δημιουργήσουν κάποιες Web σελίδες, να τις καταχωρήσουν στα εργαλεία αναζήτησης και να περιμένουν τους επισκέπτες να φανούν. Υπάρχουν όμως και άλλοι (πιο ενεργοί, πλούσιοι ή αδίστακτοι) που επιλέγουν να "κυνηγήσουν" τον απλό χρήστη, να τον πάρουν από το χεράκι και να τον φέρουν στις σελίδες τους. Μέχρι σήμερα, ο πιο πετυχημένος τρόπος για να καταφέρει κανείς κάτι τέτοιο είναι με τα banners και τα button links.

Πρόκειται, όπως γνωρίζουμε όλοι, για διαφημιστικά εικονίδια (με μέγεθος συνήθως 460*60 pixels για τα banners και σαφώς μικρότερο για τα button links) που τοποθετούνται σε διάφορες δημοφιλείς σελίδες, με σκοπό να τραβήξουν τους επισκέπτες τους σε άλλους δρόμους.

Αυτή ήταν η πρώτη χρήση των banners και των button links, αλλά γρήγορα έγινε κατανοητό πως λίγοι ήταν οι χρήστες του Internet που επηρεάζονταν αρκετά από αυτά, ώστε να αλλάξουν πορεία. Ένα clickthrough, όπως ονομάζεται, μεγαλύτερο από 1% (στους 100 που βλέπουν την σελίδα με το banner, ο ένας να κάνει κλικ επάνω του και να πηγαίνει στο site που αυτό παραπέμπει) θεωρείται για τον χώρο εξαιρετική επιτυχία.

Υπάρχουν βέβαια και άλλα οφέλη από την εμφάνιση των banners και των button links όπως η παραδοσιακή οπτική διαφήμιση που λειτουργεί όπως οι διαφημιστικές αφίσες σε κεντρικούς δρόμους και κτίρια. Η συλλογιστική είναι πως αφού βλέπουν όλοι τα γραφικά με την σύντομη διαφήμιση, αρχίζουν να μαθαίνουν το όνομα της εταιρείας ή του προϊόντος (brand awareness) άρα επιτυγχάνεται ένα μέρος της διαφημιστικής προσπάθειας.

Ο κύριος στόχος όμως, δεν παύει να είναι η προσέλκυση επισκεπτών στις σελίδες της εταιρείας. Γι' αυτό, καλό είναι να δούμε τα στοιχεία μιας πρόσφατης έρευνας σχετικά με τον καλύτερο στόχο χρησιμοποίησης των banners για να επιτύχουμε μεγαλύτερο clickthrough.

ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΩΝ BANNERS

Θα μπορούσε να ονομάζεται και: "Πόσα λίγα ξέρουμε για το Web και το Internet". Πρόκειται για μια έρευνα που έγινε πρόσφατα με αντικείμενο ποια είναι η καλύτερη θέση για την τοποθέτηση ενός διαφημιστικού banner σε Web Σελίδα.

Ερευνητές τοποθέτησαν banners σε διάφορα σημεία της ίδιας σελίδας για χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας κάθε φορά, και μέτρησαν την ανταπόκριση των χρηστών. Το εκπληκτικό συμπέρασμα της έρευνας ήταν πως:

α) Αν το banner βρίσκεται όχι στην κορυφή της σελίδας αλλά λίγο χαμηλότερα (στο πρώτο 1/3 της οθόνης) τότε το clickthrough αυξάνει κατά 77%

β) Αν δεν υπάρχει το κλασικό banner στην σελίδα αλλά αν' αυτού ένα μεγάλο button στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης, τότε το clickthrough αυξάνει κατά 228%

γ) Η επανάληψη του ίδιου banner στο τέλος της σελίδας δεν προσφέρει τίποτε (τουλάχιστον όσον αφορά το clicktrough αποδείχθηκε στατιστικώς ασήμαντη) (περισσότερες πληροφορίες στην διεύθυνση http://www.webreference.com/dev/banners/).

ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ BANNERS

  1. ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΑ BANNERS

    Αντίθετα με την παραδοσιακή εκδοτική πρακτική όπου πληρώνεις για να βρίσκεται η διαφήμισή σου συνεχώς στην σελίδα Χ του περιοδικού (δεν μπορεί να γίνει και διαφορετικά άλλωστε), στο Web μπορείς να ενοικιάσεις τμήμα ενός Rotating Banner όπου κάθε reload της σελίδας, εμφανίζει άλλη διαφήμιση (υπάρχουν 3 ή 4 που εναλλάσσονται). Το πλεονέκτημα αυτής της πρακτικής είναι πως αν την σελίδα αυτή την διαβάζει ο επισκέπτης περισσότερες από μια φορές (όπως π.χ. γίνεται με τις σελίδες των εργαλείων αναζήτησης), τότε δεν υπάρχει λόγος να πληρώνει ο διαφημιζόμενος για να τον βλέπουν συνεχώς οι ίδιοι άνθρωποι.

  2. ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ BANNERS

    Πολλοί από τους Web publishers, θέλουν να προσελκύσουν επισκέπτες στις σελίδες τους, αλλά δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν για διαφήμιση. Έτσι, καταφεύγουν στην πρακτική των ανταλλαγών banners. Υπάρχουν ακόμη και ειδικά γραφεία (όπως το LinkExchange) που επιτρέπουν στον Α Web publisher να βρει τον Β και ο ένας να εμφανίζει στις σελίδες του το banner του άλλου. Φυσικά τα γραφεία αυτά παρέχουν αυτή την υπηρεσία με το αζημίωτο. Π.χ. η LinkExchange φέρνει σε επαφή τον Α και τον Β αλλά παίρνει το 50% των εμφανίσεων (μια φορά φαίνεται το banner του Α στο site του Β και μια φορά εκείνο στης LinkExchange. Το ίδιο συμβαίνει στο στο site του Α).

  3. ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΩΝ BANNERS

    Πρέπει να είναι καθαρά και εύκολα κατανοητά. Οι διαφημίσεις αναγνωρίζονται και απορρίπτονται μέσα σε μισό δευτερόλεπτο! Πρέπει λοιπόν με την πρώτη ματιά να περνάει το μήνυμα που πρέπει.

    Μην φοβάστε να είστε γενικόλογοι. Μια γενική λέξη π.χ. Θεσσαλονίκη, είναι καλύτερη από έναν αριθμό από λέξεις όπως Ιστορία, Τουρισμός και Βιομηχανία της Θεσσαλονίκης που είναι το ίδιο γενικές και θέλουν πολύ περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο για να διαβαστούν.

    Ακόμη, προσπαθήστε τα banners σας να τραβούν την προσοχή. Αυτό θα το επιτύχετε με απλό σχέδιο (μην ξεχνάτε πως τα περίπλοκα σχήματα θέλουν χρόνο για να αναγνωριστούν και δεν το έχετε διαθέσιμο) ή με κάποιο annimation.

Γιώργος Επιτήδειος


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com