[InterBIZ Newsletter Logo]

Φθηνοί και εύκολοι τρόποι διαφήμισης ενός web site ή online καταστήματος
13/7/2001 (Μια συλλογή από τεχνικές για όσους δεν διαθέτουν υψηλούς προϋπολογισμούς) Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

 

Η μέχρι σήμερα εμπειρία (προερχόμενη κυρίως από τη Βόρεια Αμερική) μας υποδηλώνει ότι το Internet ωφελεί κυρίως τους πολύ μεγάλους (π.χ. παραδοσιακά καταστήματα που αποφασίσουν να ανοίξουν ένα "υποκατάστημα" στο δίκτυο), καθώς και τους πολύ μικρούς (π.χ. οικογενειακές επιχειρήσεις με μικρούς προϋπολογισμούς, λίγα έξοδα και χαμηλό break even point).

[Break even point ονομάζεται το ύψος εσόδων στο οποίο καλύπτονται όλες οι δαπάνες και πάνω από το οποίο αρχίζουν να παρουσιάζονται κέρδη.]

Για τους μεγάλους τα πράγματα είναι πιο εύκολα μια και διαθέτουν ισχυρό όνομα στην αγορά (brand awareness), υψηλό διαφημιστικό προϋπολογισμό και, συνήθως, μια σειρά από συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις χάρη στις οποίες είναι εύκολο να διαφημίσουν τη δικτυακή παρουσία τους. Επίσης έχουν στη διάθεσή τους (ή μπορούν να πληρώσουν αν το επιθυμούν) μια στρατιά από συμβούλους και δεν έχουν ανάγκη (ούτε και εκτιμούν) δωρεάν συμβουλές όπως αυτές που θα διαβάσετε εδώ.

Επειδή όμως η αξία μιας συμβουλής δεν είναι πάντοτε ανάλογη με το κόστος απόκτησής της, παραθέτουμε εδώ συνοπτικά μερικές από τις δημοφιλέστερες απλές και φθηνές τεχνικές για τη διαφήμιση ενός web site ή κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος, διατυπώνοντας πάντως την επιφύλαξη ότι απλό και φθηνό δεν σημαίνει απαραίτητα και γρήγορο, ξεκούραστο ή άμεσης (βραχυχρόνιας) απόδοσης.

  1. Καταχωρηθείτε στις μηχανές αναζήτησης και τους καταλόγους πληροφοριών του δικτύου - Κανείς δεν είναι σίγουρος πόσο μεγάλο είναι το ποσοστό της κίνησης ενός web site που προέρχεται από αυτούς τους χώρους, αλλά όλοι συμφωνούν ότι είναι σημαντικό. Οδηγίες για μεγιστοποίησης της απόδοσης μιας καταχώρησης θα βρείτε στο http://www.eeei.gr/interbiz/net/sepnew.htm

  2. Συνεργαστείτε με άλλα sites - Δείτε ποια sites, μη ανταγωνιστικά προς εσάς, απευθύνονται στο ίδιο κοινό και ανταλλάξτε παραπομπές μαζί τους (π.χ. μπορούν να τοποθετήσουν το δικό σας site στη σελίδα "χρήσιμα links" και να κάνετε και εσείς το ίδιο με το δικό τους). Η τεχνική αυτή ονομάζεται Reciprocal links και χωρίς ζημία για κανένα από τα δύο μέρη αυξάνει τη δημοτικότητα του site που προτείνεται από τη σελίδα "χρήσιμα links", ενώ βελτιώνει την εικόνα του site το οποίο το παρουσιάζει (μια αξιόλογη παραπομπή αποτελεί προσφορά που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους χρήστες του δικτύου).

  3. Εκδώστε ένα email newsletter - Αφού είστε μικρός αυτό σημαίνει ότι ασχολείστε με έναν εξειδικευμένο τομέα όπου υπάρχει έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης σχετικά με αυτό το αντικείμενο. Προσπαθήστε να "δέσετε" μαζί σας τους, συνήθως αρκετά φανατικούς, ενδιαφερόμενους, δίνοντάς τους χρήσιμες πληροφορίες.

  4. Δημιουργήστε μια online κοινότητα (message board) - Δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά αν κάνετε τους πελάτες σας, ή τους επισκέπτες σας, να αισθάνονται μέλη μιας ομάδας θα τους είναι πολύ πιο εύκολο να σας εμπιστευθούν για την πληροφόρηση ή για τις αγορές τους.

  5. Ενεργοποιήστε τους παλαιούς πελάτες ή επισκέπτες - Χρησιμοποιήστε τα στοιχεία των πελατών σας που έχετε καταχωρημένα και στείλτε σε όσους έχουν καιρό να αγοράσουν ένα εκπτωτικό κουπόνι ή κάποια ειδική προσφορά για να τους ενθαρρύνετε να επιστρέψουν στο site σας. Επίσης, αν έχετε κρατήσει τα στοιχεία όσων σας έχουν γράψει στο παρελθόν, επικοινωνήστε μαζί τους (με οποιαδήποτε αφορμή) και θυμίστε τους ότι είστε ακόμη εδώ.

  6. Διοργανώστε ένα κυνήγι θησαυρού στο site σας - Έτσι θα "υποχρεώσετε" τους επισκέπτες σας να περιδιαβούν όλες τις σελίδες του και να μάθουν τα πάντα γι' αυτό.

  7. Δημιουργήστε έναν κατάλογο πληροφοριών - Το δίκτυο είναι τόσο τεράστιο που δύσκολα βρίσκει κανείς ό,τι αναζητεί, ενώ ακόμη και οι καλύτερες μηχανές αναζήτησης και οι αρτιότεροι κατάλογοι πληροφοριών δυσκολεύονται να καλύψουν επαρκώς εξειδικευμένα αντικείμενα. Σκεφθείτε λοιπόν ποια θέματα ενδιαφέρουν τους πελάτες ή τους επισκέπτες του site σας και δημιουργήστε έναν εξειδικευμένο κατάλογο.

  8. Δημοσιεύστε σχετικές ειδήσεις - Το δίκτυο είναι γεμάτο με γενικές ειδήσεις (Έγκλημα στα Πετράλωνα, Σεισμός στην Ινδονησία κ.λπ.), αλλά υπάρχουν ελάχιστες πηγές εξειδικευμένης πληροφόρησης για ειδικές κατηγορίες θεμάτων (Ο νέος διαγωνισμός χορού θα διεξαχθεί στις ..., Εκδόθηκε το νέο πρόγραμμα αναβάσεων του ορειβατικού συλλόγου κ.λπ.). Χρησιμοποιείστε τη θέση και τις γνώσεις σας στον επαγγελματικό σας χώρο για να προσφέρετε στους επισκέπτες σας πληροφόρηση που δεν θα βρουν εύκολα πουθενά αλλού.

  9. Δημιουργήστε μια χρήσιμη ειδική εφαρμογή - Αν πουλάτε ποτά δώστε στους επισκέπτες σας τη δυνατότητα να δουν μέχρι πόσα ποτήρια επιτρέπεται να πιουν και να οδηγήσουν με βάση τις υπάρχουσες διατάξεις. Αν ασχολείστε με χρώματα δημιουργήστε μια εφαρμογή η οποία να υπολογίζει πόσο χρώμα χρειάζεται για να βαφτεί ένα δωμάτιο κ.λπ. Με παρόμοια πολύ απλά και φθηνά, αλλά χρήσιμα εργαλεία μπορείτε να αυξήσετε κατακόρυφα τη δημοτικότητά σας.

  10. Οργανώστε συναντήσεις "μελών" - Είναι αλήθεια ότι το site σας εξυπηρετεί ανθρώπους από ολόκληρο τον κόσμο αλλά σίγουρα δέχεται αρκετούς επισκέπτες από τη δική σας γεωγραφική περιοχή (ειδικά να λειτουργείτε από Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή κάποια άλλη μεγάλη πόλη). Προσπαθήστε λοιπόν να γνωριστείτε από κοντά με τους επισκέπτες ή πελάτες σας και δώστε τους την ευκαιρία να επισκεφθούν εσάς και τις εγκαταστάσεις σας. Το Web δεν είναι απαραίτητα απρόσωπο και να είστε βέβαιοι ότι η ανταπόκριση θα αποτελέσει για σας μια ευχάριστη έκπληξη.

Ο παραπάνω κατάλογος είναι φυσικά ενδεικτικός και σας προτείνω να αφήσετε ελεύθερη τη φαντασία σας για να τον εμπλουτίσει. Θα χαρώ πολύ να λάβω τις ιδέες, τις εμπειρίες ή τις προτάσεις σας και να τις προσθέσω στην παραπάνω λίστα.

Γιώργος Επιτήδειος


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com