[InterBIZ Newsletter Logo]

Εκλογές 2000 και Internet

Οι εκλογές της 9ης Απριλίου θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη των ανθρώπων του Internet ως η όμορφη άνοιξη της εύκολης δουλειάς και των πολλών χρημάτων. Εκατοντάδες αγχωμένοι υποψήφιοι δαπάνησαν σημαντικά ποσά, ελπίζοντας πως οι 400.000 Έλληνες χρήστες του δικτύου όχι μόνο θα τους ψηφίσουν, αλλά και θα επηρεάσουν θετικά γι' αυτούς το υπόλοιπο εκλογικό σώμα (Στο Internet θα βρει κανείς τους νέους, τους μορφωμένους και τους οικονομικά πιο ισχυρούς. Δηλαδή τους opinion leaders της κοινωνίας μας.)

Δεν θεωρώ πάντως πως το Internet ωφέλησε σημαντικά κάποιον υποψήφιο (Μπορεί εγώ να άλλαξα γνώμη λόγω του προχειροφτιαγμένου site ενός υποψηφίου, αλλά νομίζω πως αποτελώ ισχνή μειοψηφία).

Σχεδόν όλα τα στρατευμένα sites δημιουργήθηκαν την τελευταία στιγμή και με μισή καρδιά από ανθρώπους οι οποίοι αγνοούν τις ιδιαιτερότητες του web και τοποθετούν σε αυτά ό,τι βρουν, ελπίζοντας πως ίσως θα βρεθούν μερικοί αργόσχολοι ή ανόητοι για να τα επισκεφθούν. Οι χρήστες του Internet όμως δεν είναι τόσο αφελείς και δεν ασχολούνται με sites τα οποία δεν περιέχουν κάτι χρήσιμο ή ουσιαστικό. Γι' αυτό άλλωστε και την προτελευταία εβδομάδα των εκλογών τα sites των υποψηφίων βουλευτών είχαν κατά μέσο όρο 68 επισκέψεις την ημέρα! (Ο αριθμός αυτός βασίζεται σε δείγμα 15 sites γνωστών αλλά και νεοεμφανιζόμενων στελεχών και τον θεωρώ αρκετά αντιπροσωπευτικό.)

Αν το νούμερο σας φαίνεται μικρό, θυμηθείτε πως, απ' όσο γνωρίζω, ούτε ένα site δεν περιείχε προτάσεις του υποψηφίου ειδικά για το Internet (νομοθεσία, κόστος χρήσης κ.λπ.). Αφού λοιπόν κανείς δεν σκέφθηκε το αυτονόητο, ότι δηλαδή το Internet είναι το μόνο θέμα που ενώνει όλους τους χρήστες και γι' αυτό θα είχε εγγυημένη απήχηση στο σύνολο των 400 χιλιάδων ανθρώπων του δικτύου, δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτε πραγματικά αξιόλογο ή χρήσιμο από τα εκλογικά sites.

Παρόλα αυτά θα ήταν πρόωρο να υποστηρίξει κανείς πως η προσπάθεια που αντιπροσωπεύουν όλοι αυτοί οι νέοι τόποι στο web θα πάει χαμένη. Είναι αλήθεια πως η επίδρασή τους στους ψηφοφόρους δεν ήταν μεγάλη. Ωστόσο, η επιρροή τους στους υποψηφίους και τους αυριανούς βουλευτές μπορεί να αποδειχθεί καταλυτική. Πολλοί από αυτούς θεωρούν τη δημιουργία των σελίδων τους στο web ως μια σημαντική επένδυση την οποία ελπίζω πως θα θελήσουν να διατηρήσουν ενεργή και μετά τις εκλογές. Αν πιστέψουν πραγματικά στο δίκτυο και μετατρέψουν τα web sites τους σε χώρους διαρκούς επικοινωνίας με το κοινό και προβολής του έργου και της σκέψης τους θα προσφέρουν μια μεγάλη υπηρεσία στον εαυτό τους, στη δημοκρατία και στο Internet.

Στον εαυτό τους διότι θα δημιουργήσουν ένα ισχυρό πυρήνα ενημερωμένων οπαδών ο οποίος θα τους φανεί αφάνταστα χρήσιμος στο μέλλον, στη δημοκρατία διότι θα ενισχύσουν την επικοινωνία του πολίτη με τους εκλεγμένους (ή υποψήφιους) αντιπροσώπους του, και στο Internet διότι το τέλος αυτής της προεκλογικής εκστρατείας δεν θα σημάνει το τέλος του εκλογικού Internet, αλλά την αρχή μιας ισχυρής, υγιούς και διαχρονικής πολιτικοποίησης του δικτύου.


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com