|
Η αξία των email newsletters ως συμπλήρωμα ενός web site
(Αυξήστε τη δημοτικότητα των σελίδων σας με έναν απλό και σίγουρο τρόπο)
Αν επισκέπτεστε συχνά web sites του εξωτερικού, θα έχετε ίσως παρατηρήσει ότι όλο και περισσότερα από αυτά, προτρέπουν πλέον τους επισκέπτες τους να γραφτούν συνδρομητές σε κάποιο email newsletter. (Μια αναζήτηση στο Altavista με τη φράση "subscribe to our newsletter" μας δίνει 513.583 σελίδες!)
Η πρακτική αυτή ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια από τα online περιοδικά τα οποία έδιναν στον χρήστη τη δυνατότητα να λαμβάνει με email ολόκληρο το νέο τεύχος ή τουλάχιστον τις επικεφαλίδες των άρθρων του. Γρήγορα όμως τα πλεονεκτήματά της έγιναν κατανοητά από όλους και σήμερα η έκδοση τουλάχιστον ενός email newsletter τείνει να αποτελέσει κανόνα για κάθε εταιρικό ή ακόμη και μη κερδοσκοπικό site.
Οι λόγοι που αύξησαν τη δημοτικότητα των email newsletters και οδήγησαν στη σαρωτική αποδοχή τους από κάθε είδος επιχείρησης και web site είναι:
- Το email αποτελεί τη μόνη επιτυχημένη εφαρμογή push technology (αντί να περιμένουμε παθητικά την εμφάνιση νέων επισκεπτών στις σελίδες μας, δημιουργούμε ένα καινούριο δυναμικό κανάλι επικοινωνίας μέσω του οποίου ανακοινώνουμε στο κοινό τις νέες μας δραστηριότητες)
- Τα email newsletters αυξάνουν τη δημοτικότητα ενός site (Σήμερα, τα web sites έχουν γίνει τόσα πολλά που σπάνια ένας επισκέπτης θα βρει το χρόνο και τη διάθεση να επισκεφθεί ξανά τις σελίδες μας. Με ένα newsletter όμως, του υπενθυμίζουμε συνεχώς την ύπαρξή μας και το έργο μας.)
- Οι χρήστες προτιμούν να λαμβάνουν την πληροφορία στο mailbox τους, παρά να την αναζητούν μέσα στο δίκτυο (Ακόμη και αν τα θέματα ενός email newsletter δεν είναι πάντοτε ενδιαφέροντα, συνήθως προτιμούμε να το λαμβάνουμε και να ρίχνουμε μια ματιά στα περιεχόμενά του πριν το διαγράψουμε, παρά να ψάχνουμε σε δεκάδες sites μήπως βρούμε εκεί κάτι ενδιαφέρον.)
- Τα online communities διέρχονται κρίση (Για διάφορους ψυχολογικούς, κοινωνικούς και πρακτικούς λόγους, η ποιότητα των συζητήσεων σε mailing lists, message boards και άλλους ανάλογους χώρους είναι σήμερα εξαιρετικά χαμηλή. Ένα email newsletter όμως παρέχει φιλτραρισμένη πληροφορία με υψηλότερη χρησιμότητα και αξιοπιστία.)
- Λύνεται το θέμα του εμπλουτισμού των web sites με νέο υλικό (Ένα email newsletter με τακτές προθεσμίες έκδοσης υποχρεώνει τον υπεύθυνο του site να παράγει και να διανέμει συχνά νέο υλικό το οποίο στη συνέχεια τοποθετεί και στο web. Έτσι, το site περιέχει πάντοτε πρόσφατο υλικό το οποίο προέρχεται από το αρχείο του περιοδικού.)
- Εξασφαλίζονται πιστοί αναγνώστες - επισκέπτες (Νιώθουν ότι η εταιρεία που έχει το site τους θυμάται και τους παρέχει χρήσιμες πληροφορίες)
- Δημιουργείται νέος δωρεάν διαφημιστικός χώρος (Το clickthrough των διαφημίσεων σε ένα email newsletter είναι πολύ υψηλότερο από εκείνο ενός συνηθισμένου banner. Έτσι, μέσα από το πληροφοριακό υλικό που περιέχει το newsletter, ο εκδότης του μπορεί να διαφημίσει αποτελεσματικότερα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.)
- Τα email newsletters έχουν πολύ χαμηλό κόστος παραγωγής (με τη δαπάνη μιας ή δύο έντυπων διαφημιστικών καταχωρήσεων καλύπτοντα τα έξοδα παραγωγής ενός email newsletter για έναν ολόκληρο χρόνο).
- Ένα email newsletter αποτελεί όχημα ποιοτικής και όχι ποσοτικής διαφήμισης (απευθύνεται σε λίγους ανθρώπους οι οποίοι όμως ενδιαφέρονται πραγματικά για την επιχείρηση και τα προϊόντα της).
- Η έκδοση των email newsletters επιτρέπει τη δημιουργία "πολλαπλών εταιρικών εικόνων" ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του πελάτη (μια εταιρεία με πολλά δημοφιλή προϊόντα μπορεί να δημιουργήσει ξεχωριστά newsletters για κάθε κατηγορία προϊόντων και να "προσαρμόζει το πρόσωπό της" ανάλογα με το είδος του κοινού στο οποίο απευθύνεται).
Εννοείται φυσικά ότι για να αποδώσουν όλα τα παραπάνω, η αποστολή του newsletter πρέπει να γίνεται μόνο σε όσους το έχουν ζητήσει (απαγορεύεται στο spam). Επίσης, το newsletter πρέπει να περιέχει χρήσιμο υλικό και όχι μόνο παρουσιάσεις προϊόντων (π.χ. μια εταιρεία τροφίμων μπορεί να διανέμει ένα newsletter με συνταγές μαγειρικής οι οποίες θα συνοδεύονται από διαφημίσεις ή παρουσιάσεις των προϊόντων της.)
Δυστυχώς, ο αριθμός των ελληνικών email newsletters είναι ακόμη εξαιρετικά χαμηλός, ενώ τα εταιρικά email newsletters είναι ανύπαρκτα. Αν κρίνουμε πάντως από τη μέχρι σήμερα πορεία του ελληνικού Internet, σύντομα αυτή η πρακτική θα κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα. Όταν έρθει αυτή η στιγμή, ας ελπίσουμε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες θα της δώσουν αρκετό χρόνο για να αναπτυχθεί (η δημιουργία πιστού κοινού αναγνωστών είναι αρκετά χρονοβόρα), αλλά και ότι μετά την ανάπτυξή της θα χρησιμοποιήσουν με σύνεση αυτό το διαφημιστικό όχημα (η συνεχής αποστολή πολλών διαφημίσεων θα τρέψει σε φυγή τους αναγνώστες οι οποίοι συγκεντρώθηκαν με τόσο κόπο και προσπάθεια).
Γιώργος Επιτήδειος
gepiti@gepiti.com
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com | |