|
Προβλέψεις για το 1999
Ο Ιανουάριος είναι πάντοτε ο μήνας των προβλέψεων. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή οι πάσης φύσεως "ειδικοί" μας εξηγούν τι θα συμβεί μέσα στο χρόνο και, αν είναι αρκετά ειλικρινείς, αναλύουν για ποιους λόγους δεν πραγματοποιήθηκαν οι περσινές τους προβλέψεις.
Πιστό στην παράδοση, το InterBIZ θα κάνει και αυτό τις δικές του προβλέψεις ευχόμενο πως του χρόνου θα είμαστε και πάλι όλοι εδώ υγιείς και ευτυχισμένοι για να δούμε ποια από τα παρακάτω θα γίνουν πραγματικότητα:
1. Διεθνοποίηση του Internet
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά που οι εκτός ΗΠΑ χρήστες του δικτύου θα ξεπεράσουν τον αριθμό των Αμερικανών χρηστών. Μη φαντάζεστε βέβαια πως το δίκτυο θα χάσει τον Αγγλοσαξωνικό του χαρακτήρα. Αν προσθέσουμε Καναδούς, ’γγλους και Αυστραλούς, θα δούμε πως οι Αγγλόφωνοι χρήστες θα παραμείνουν η πλειοψηφία. Ωστόσο, το 1999 είναι το έτος κατά το οποίο θα γίνει σε πολλούς φανερή η ανάγκη να κατασκευάσουν web sites με πληροφορίες σε πολλές γλώσσες, τιμές σε πολλά νομίσματα κ.λπ.
2. Αναγνώριση του Internet ως αναπόσπαστου μέρους της καθημερινής μας ζωής
Το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή έγινε με την έκθεση του Κένεθ Σταρ. Πιστεύω όμως πως ακόμη πιο σημαντική ήταν η απόφαση της Delta Airlines να χρεώνει 2$ επιπλέον σε όλους τους επιβάτες των εσωτερικών πτήσεών της που δεν κάνουν κρατήσεις μέσω Internet! (Washington Post 14 Jan 99). Πρόκειται για μια πραγματικά επαναστατική απόφαση, αφού η εταιρεία γυρίζει την πλάτη στα ταξιδιωτικά γραφεία, τα οποία αποτελούσαν μέχρι σήμερα τον σημαντικότερο πελάτη της, και ριψοκινδυνεύει δισεκατομμύρια ελπίζοντας πως, χάρη στο Internet, θα αποκτήσει πιο άμεσες και στενές σχέσεις με τους επιβάτες της.
3. Γυναικεία επέλαση
Οι άνδρες χρήστες του Internet θα καταστούν η μειοψηφία του δικτύου καθώς μέχρι το τέλος του 1999 οι γυναίκες θα ξεπεράσουν το 50% των χρηστών (στην Ελλάδα αυτό θα συμβεί μάλλον μέσα στο 2000). Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί άλλο ένα βήμα απομάκρυνσης από την παραδοσιακή εικόνα του Internet (ο χώρος των νεαρών ανδρών κομπιουτεράδων).
Λίγοι έχουν συνειδητοποιήσει πως τα τελευταία χρόνια γινόμαστε μάρτυρες μιας αλματώδους αύξησης του ποσοστού των μη τεχνικών, ανδρών και γυναικών, χρηστών του δικτύου. Αυτή η νέα πραγματικότητα θα υποχρεώσει τους δημιουργούς των web sites να γίνουν πιο προσεκτικοί στη σχεδίασή τους και να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ευχρηστία και την απλότητα. Αυτό βέβαια σημαίνει πως οι σελίδες τους θα είναι λιγότερο φανταχτερές και παιχνιδιάρικες, δηλαδή στερημένες από hi-tech εφαρμογές που μπορεί να αποπροσανατολίσουν τον αρχάριο ή τον μη τεχνικό χρήστη. (Δεν πρόλαβα να εκδώσω αυτό το τεύχος και η Netscape, ο γνωστότερος μανιώδης χρήστης κάθε νέας τεχνολογίας, τροποποίησε το site της απλοποιώντας τη σχεδίασή του κατά τα πρότυπα του Yahoo! Ευχαριστώ για την επιβεβαίωση παιδιά.)
4. Μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι μεγάλες πωλήσεις και τα υψηλά κέρδη των φετινών εορτών έκαναν πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα και το εξωτερικό να χάσουν τον ύπνο τους. Σύντομα θα δούμε να γεννιούνται πολλά ξένα αλλά και ελληνικά καταστήματα, καθώς όλο και περισσότεροι μνηστήρες θα πολιορκούν τα πορτοφόλια των χρηστών του δικτύου.
5. Είσοδος των πολιτικών
Το 1998 ήταν η χρονιά που ένας πολιτικός (Jesse Ventura) κατάφερα να εκλεγεί χρησιμοποιώντας σαν κύριο μέσο προβολής της υποψηφιότητάς του το Internet. Σύντομα, όλο και περισσότεροι έλληνες πολιτικοί θα αρχίσουν να βλέπουν και το ελληνικό Internet με άλλο μάτι τόσο λόγω της συνεχούς αύξησης των χρηστών του (μέχρι το τέλος του έτους θα ξεπεράσουν τους 200.000) όσο και λόγω του χαμηλού κόστους του (ο Ventura ξόδεψε 10 φορές λιγότερα χρήματα από τους αντιπάλους του).
6. Ξεκαθάρισμα του ελληνικού τοπίου
Η καθιέρωση του Ενιαίου Πανελλαδικού Αριθμού Κλήσης (ΕΠΑΚ) λειτουργεί σε βάρος των μικρών προμηθευτών υπηρεσιών Internet οι οποίοι θα υποχρεωθούν να κλείσουν ή να απορροφηθούν από τους μεγάλους. Αντίστοιχη αν και λιγότερο δραματική τύχη θα έχουν οι Web hosting providers και οι δημιουργοί On-line υπηρεσιών (μηχανές αναζήτησης, υπηρεσίες ενημέρωσης, portals κ.λπ.), καθώς στον χώρο μπαίνουν συνεχώς νέοι παίκτες (π.χ. http://www.sportnews.gr), οι οποίοι παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες και κάνουν την αγορά όλο και πιο ανταγωνιστική. Ετοιμαστείτε να δείτε αρκετά, στημένα κυρίως από αεριτζήδες ή ερασιτέχνες, sites να εγκαταλείπουν το στίβο.
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com | |