[InterBIZ Newsletter Logo]

Πώς να τα οικονομήσετε χάρη στο Internet

Η μακρόχρονη εμπειρία μου στο χώρο του Internet με δίδαξε εδώ και καιρό πως δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να χάνει κανείς το χρόνο, τα χρήματα και την ενεργητικότητά του σε εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας, προγραμματισμό, παροχή υπηρεσιών και άλλα άχρηστα πράγματα. Οι επενδύσεις στο Internet σπάνια αποδίδουν πριν περάσουν αρκετά χρόνια και οι περισσότεροι από εμάς θέλουν να γίνουν πλούσιοι ΤΩΡΑ ΑΜΕΣΩΣ. Αν λοιπόν ονειρεύεστε κάτι τέτοιο σας συμβουλεύω να σταματήσετε αμέσως ό,τι άλλο κάνετε και να εντρυφήστε στο ακόλουθο κείμενο όπου περιγράφεται η ευγενής τέχνη του να πουλάς αυτό που δεν έχεις ή να διαθέτεις πανάκριβα εκείνο που αγόρασες για λίγες δεκάρες.

Ακόμη όμως και αν η συνείδησή σας δεν σας επιτρέπει να υιοθετήσετε ένα τόσο “προχωρημένο” τρόπο πλουτισμού, νομίζω πως δεν πρέπει να αγνοήσετε τις τεχνικές αυτές. Η γνώση τους θα προστατεύσει τις επενδύσεις σας, βοηθώντας σας να εντοπίσετε με μεγαλύτερη ευκολία όσους επιλέξουν να γίνουν εκατομμυριούχοι σε βάρος της δουλειάς και των χρημάτων σας.

Οι συμβουλές που ακολουθούν αποτελούν ευγενική προσφορά ενός πληροφοριοδότη μου ο οποίος επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος. Αν όμως κάποιος από τους αναγνώστες του InterBIZ δεν τις θεωρήσει επαρκείς και αποφασίσει πως χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες πάνω στο θέμα, ας μου στείλει ένα email με τις απορίες του και θα το προωθήσω αμέσως στον εξαιρετικό αυτό άνθρωπο ο οποίος αποτραβήχτηκε πρόσφατα στην ώριμη, για το επάγγελμα, ηλικία των 35 ετών στο Μπαλί μαζί με τις 7 γυναίκες και τις 12 λιμουζίνες του.

Σας παραθέτω τον καρπό της γνώσης του και σας εύχομαι καλή επιτυχία όποιοι και αν είναι οι σκοποί σας:

Τρομοκρατήστε

Παρουσιάστε τις νέες τεχνολογίες ή οποιεσδήποτε τεχνολογίες σας βρίσκονται πρόχειρες εκείνη τη στιγμή ως τον μεγάλο μπαμπούλα ο οποίος θα συρρικνώσει ανθηρές πελατείες, θα πυρπολήσει ευτυχισμένες πόλεις, θα βιάσει αμόλυντες παρθένες κ.λπ. Όταν δείτε πως το επιθυμητό αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί (οι ακροατές σας πρέπει να βρίσκονται στο χείλος της καρδιακής προσβολής), εξηγείστε τους πως, αντί να περιμένουν το μοιραίο ως πρόβατα επί σφαγή, θα μπορέσουν να κάνουν οι ίδιοι στους άλλους όλα αυτά και πολλά άλλα ακόμη τρομερότερα, αν ακολουθήσουν τις συμβουλές σας.

Υποσχεθείτε

Περιγράψτε ένα μέλλον πλούσιο, εύκολο και σίγουρο όπου τα πάντα θα γίνονται από αυτόματες μηχανές και ο πελάτης ή συνεργάτης σας θα υποβάλλεται μόνο στον κόπο να ξοδεύει τον πακτωλό χρημάτων τον οποίο θα παράγουν καθημερινά οι τεχνολογίες σας, η ευφυΐα σας και η μαγκιά του.

Προσέξτε μην παρασυρθείτε από κάποια ανόητη κρίση ειλικρίνειας και μιλήσετε για παραγωγή, υποστήριξη, ανταγωνισμό και άλλα βαρετά και κουραστικά πράγματα. Ό,τι κι αν συμβεί όμως μείνετε πάντοτε πιστοί στον χρυσό κανόνα του καλού προγραμματιστή: “Αν δεσμευτείς για το χρόνο παράδοσης κράτησε ασαφές το περιεχόμενο. Αν καθοριστεί λεπτομερώς το περιεχόμενο άφησε ανοιχτό το χρόνο παράδοσης.”

Διαφοροποιηθείτε

Σε καμία απολύτως περίπτωση μην αφήσετε να δοθεί η εντύπωση πως κάποιος άλλος ασχολείται με πράγματα όμοια με εσάς. Εσείς είστε απολύτως πρωτότυποι, επαναστατικοί και καινοτόμοι (οι μόνοι που λιπαίνουν τους web servers τους με ιδρώτα κουτσής καμήλας του Θιβέτ). Αυτό άλλωστε δικαιολογεί γιατί εσείς χρεώνετε 100 εκείνα που ο μίζερος αντιγραφέας σας παρέχει ζητώντας μόνο 10.

Βρείτε το αδύνατο σημείο του συνομιλητή σας

Κάθε άνθρωπος έχει το κουμπί του. Κουβεντιάστε για όσο περισσότερα θέματα γίνεται μέχρι να βρείτε ποιο παραμύθι θα έχει τη μεγαλύτερη πέραση στους γύρω σας. Αν για παράδειγμα ο Πρόεδρος της εταιρείας θυμάται ακόμη με νοσταλγία το ταμπούρλο με το οποίο έπαιζε μικρός, ίσως είναι ευκαιρία να του προτείνετε τη δημιουργία ενός καλλιτεχνικού portal, χάρη στο οποίο θα αναγνωριστεί από όλους ως ο μέγας δικτυακός μαικήνας και προστάτης των τεχνών.

Συνεργαστείτε με ξένους

Παλαιά και δοκιμασμένη πρακτική. Βρείτε κάποια παγκοσμίως άγνωστη εταιρεία και ζητήστε τα δικαιώματα αντιπροσώπευσης των προϊόντων της σε Ελλάδα, Βαλκάνια, Μέση Ανατολή, Γη του Πυρός, Δακτυλίους του Κρόνου, ’λφα του Κενταύρου κ.λπ. Όσο μεγαλύτερη έκταση έχει η αντιπροσωπεία σας τόσο πολυεθνικότερη θα φαντάζει η εταιρεία σας στους άλλους. (“Παρακαλώ πρέπει να κλείσουμε σήμερα τη συμφωνία γιατί έχω και μια σημαντική δουλειά στη Νέα Γουινέα που δεν μπορεί να περιμένει.”)

Συνεργαστείτε με επώνυμους Έλληνες

Ίσως το πονηρότερο κόλπο απ’ όλα. Στείλτε γράμμα σε ένα υπουργείο ή άλλο δημόσιο οργανισμό και ρωτήστε τους αν συμφωνούν να δωρίσετε 50.000 Δρχ. στο χωριό SOS ή αν έχουν αντίρρηση να φτιάξετε μια σελίδα με links για την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Όταν λάβετε τη, φυσικά θετική, απάντησή τους θα μπορείτε άνετα να δηλώνετε πως η Προεδρία της Δημοκρατίας, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού κ.λπ. (επιλέγετε τον οργανισμό της αρεσκείας σας) γνωρίζουν, εγκρίνουν και υποστηρίζουν εσάς και το έργο σας.

Ακολουθήστε το ίδιο σύστημα και με μεγάλες επιχειρήσεις. Μιλήστε ταυτόχρονα με πολλές και στα στελέχη κάθε μιας δηλώστε: “Ελπίζουμε πως θα μπορέσουμε να βρούμε χρόνο και για σας. Δυστυχώς είμαστε πολύ πιεσμένοι διότι ετοιμάζουμε συνεργασία με τους …” (παραθέστε μερικά μεγάλα ονόματα άλλων εταιρειών με τις οποίες μιλάτε ακόμη, διότι δεν σας ξέρουν τόσο καλά ώστε να σας κλείνουν από την πρώτη στιγμή το τηλέφωνο στα μούτρα).

Προβλέψτε

Σε καμία περίπτωση μην παρουσιάσετε τα πραγματικά οικονομικά στοιχεία της επιχείρησής σας (δικαιολογηθείτε υποστηρίζοντας πως αλλάζετε νομική μορφή, η χρήση κλείνει σε λίγο και καλύτερα να καθυστερήσετε κάπως ώστε να δώσετε πιο πρόσφατους αριθμούς, ένα ποντίκι έφαγε τον ισολογισμό και δεν έχετε πρόχειρο αντίγραφο κ.λπ.). Αντί για συγκεκριμένα στοιχεία προτιμήστε την απλόχερη διανομή προβλέψεων με μεγάλα και ταχύτατα αυξανόμενα νούμερα.

Προσοχή! Μην αγχώνεστε για την πραγματοποίηση των προβλέψεών σας. Αν δεν επαληθευθούν τα νούμερα, απλώς μεταθέστε την ευθύνη στην τεχνολογική καθυστέρηση των Ελλήνων χρηστών του Internet, στην ισοτιμία του ευρώ, στην άνοδο των τιμών του πετρελαίου, στις τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο, στις χαλαζοπτώσεις του Απριλίου, στην πρόσφατη βροχή μετεωριτών κ.λπ.

Συντάξτε ένα έξυπνο επιχειρηματικό σχέδιο

Ξεχάστε ό,τι σας έμαθαν στο πανεπιστήμιο. Εκεί δίδασκαν καλά επιχειρηματικά σχέδια (business plans), ενώ εδώ χρειάζεστε έξυπνα σχέδια. Η τέχνη της συγγραφής τους είναι δύσκολο να εξηγηθεί σε λίγες γραμμές, γι’ αυτό σας δίνω εδώ μόνο τα κυριότερα σημεία της:

  • Γράψτε το κείμενο στα αγγλικά - Όχι μόνο υπάρχουν περισσότερα πράγματα να κλέψετε στα αγγλικά απ’ ό,τι στα ελληνικά (copy και paste από το Internet), αλλά δίνετε και την εντύπωση της μεγάλης πολυεθνικής επιχείρησης.
  • Μην τσιγκουνεύεστε το χαρτί – Γράψετε (εννοώ αντιγράψτε) τουλάχιστον 200 σελίδες. Έτσι όλοι θα νομίσουν πως εργαστήκατε επίμονα, φιλότιμα και σκληρά. Το κυριότερο όμως είναι πως θα εξασφαλίσετε την ατιμωρησία για τις αντιγραφές σας (κανείς δεν θα έχει το κουράγιο να διαβάσει κάτι παραπάνω από τα συμπεράσματα).
  • Χρησιμοποιείστε πολλές γραφικές παραστάσεις – Επειδή πιθανόν κάποιοι να ξεφυλλίσουν το “πόνημά” σας, γεμίστε το με μεγάλα διαγράμματα τα οποία να παρουσιάζουν όλα εκρηκτική άνοδο. Έτσι, θα δίνει, ακόμη και στους φευγαλέους αναγνώστες, εικόνα δυναμισμού και προόδου.
  • Τυπώστε το σε ακριβό χαρτί με πολυτελές εξώφυλλο – Ποτέ μην υποτιμάτε την αξία της εμφάνισης.
  • Διατυπώστε τα συμπεράσματά σας, υποστηρίζοντας πως βασίζονται πάνω σε ακλόνητα επιχειρήματα που αναλύθηκαν στο κυρίως κείμενο - (“Όπως αποδείχθηκε παραπάνω η αύξηση των πωλήσεων δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 80%”). Φυσικά μη δώσετε τα ακριβή στοιχεία της σελίδας ή του κεφαλαίου το οποίο περιέχει την απόδειξη διότι υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος να ελέγξει τι πραγματικά γράψατε εκεί.
  • Πλατειάστε - Ποτέ δεν μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν θα βρεθεί κάποιος ήρωας να διαβάσει όλο το κείμενο από την αρχή μέχρι το τέλος. Γράφοντας, ή καλύτερα αντιγράφοντας, κάτι γενικόλογο, βαρετό και άχρηστο, εξασφαλίζετε πως ακόμη κι εκείνοι που θα σας διαβάσουν δεν θα βρουν τίποτε το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας στο μέλλον.
  • Δώστε το κείμενο στους συνεργάτες σας την κατάλληλη στιγμή - Ιδανικά αυτό πρέπει να συμβεί κατά τη διάρκεια ενός γεύματος (πολλά χαμόγελα και καμία σοβαρή κουβέντα). Αν αυτό δεν είναι δυνατό, δώστε το τουλάχιστο Παρασκευή όσο πιο αργά το μεσημέρι μπορείτε (κανείς δεν έχει διάθεση να διαβάζει μεγάλα και κουραστικά κείμενα τη στιγμή που ονειρεύεται την πολυθρόνα ή το κρεβάτι του).
  • Καλύψτε τα νώτα σας – Αν καταλάβετε πως υπάρχει κίνδυνος να μελετήσουν προσεκτικά όλο το κείμενο, φροντίστε να το βαφτίστε από την πρώτη στιγμή ως προσχέδιο (draft). Με τον τρόπο αυτό θα παραπέμπετε οποιεσδήποτε αντιρρήσεις ή παρατηρήσεις των άπιστων στην τελική έκδοση.

Δικτυωθείτε

Συναντήστε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους του χώρου, μάθετε τα μικρά τους ονόματα και χρησιμοποιήστε τα όταν μιλάτε γι’ αυτούς σε τρίτους. Να θυμάστε πάντοτε πως δεν έχει σημασία το τι θα πείτε ούτε το πόση ώρα θα μιλήσετε μαζί τους, αλλά το γεγονός ότι συναντηθήκατε. Π.χ. “Είδα (έτυχε να πάμε την ίδια στιγμή στην τουαλέτα) τις προάλλες (πριν από μερικούς μήνες) το Σωκράτη (Κόκαλη) και μου είπε (μίλησε 500 συνέδρους) πως …”

Η ίδια τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για κατ’ ιδίαν συζητήσεις με σημαντικούς ανθρώπους. Εδώ βέβαια τα πράγματα είναι πιο δύσκολα (απαιτείται μεγάλη επιμονή για να καμφθεί μια αποφασιστική γραμματέας), αλλά όταν μαζέψετε στην ατζέντα σας αρκετά ονόματα, όλες οι πόρτες θα ανοίξουν για σας: Σκεφτείτε για παράδειγμα την απήχηση που θα είχε μια κουβέντα όπως: “Μιλούσα με το Γιώργο και μου έδωσε την εντύπωση πως η εταιρεία σας θα ενδιαφερόταν για αυτή την επένδυση”. (Για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα φροντίστε ο “Γιώργος” να είναι κάποιος υπουργός ή ένα τόσο σημαντικό στέλεχος που κανείς δεν θα διανοηθεί να το ενοχλήσει για να διασταυρώσει τα λόγια σας.)

Απεραντολογήστε

Όσο περισσότερο μιλάτε τόσο πιο πολύ αποδιοργανώνετε τον αντίπαλο. Προτιμήστε τον προφορικό λόγο (τα γραπτά μένουν) και μην εγκαταλείψετε καμία συνάντηση αν δεν περάσουν τουλάχιστον 3 ώρες. Μπορεί να γίνετε κουραστικοί, αλλά αρκετοί άνθρωποι θα προτιμήσουν να υπογράψουν οποιαδήποτε σύμβαση μαζί σας παρά να υποστούν ξανά την ίδια ταλαιπωρία.

(Θυμηθείτε να κάνετε κάθε πρωί γαργάρες με αλατόνερο για να κρατήσετε το λαρύγγι σας σε άριστη κατάσταση. Μην ξεχνάτε πως αυτό είναι το σημαντικότερο όργανο του σώματός σας.)

Αγοράστε ένα δίπλωμα

Για να πουλήσετε την κατάλληλη μούρη φροντίστε να “ειδικευτείτε” σε έναν τομέα όπου η Ελλάδα είναι ακόμη πολύ “πίσω” και έχει μεγάλη έλλειψη από ειδικούς. Π.χ. “Εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις πώλησης σκυλοτροφών σε ιδιοκτήτες αρσενικών ντόμπερμαν.”

Αφήστε τη φαντασία να φωτίσει τη σκέψη σας και πάμπολλα “Πανεπιστήμια” στο Internet θα σας χορηγήσουν ευχαρίστως πτυχίο (Bachelor, Masters, Phd κ.λπ.) για όποιο αντικείμενο επιλέξετε χωρίς σπουδές, εξετάσεις και άλλες άχρηστες, βαρετές και χρονοβόρες διαδικασίες.

Εξασκήστε τα ελληνοαγγλικά σας

Μιλήστε με πολλούς αγγλικούς όρους και ακρωνύμια (όσο πιο ακατανόητα ακούγονται τόσο το καλύτερο). Προσέξτε όμως μην κάνετε το λάθος των ηλίθιων οι οποίοι τα χρησιμοποιούν απλώς για εφέ και εκνευρίζουν τον κόσμο. Κάθε φορά που θα αναφέρετε κάποια αρχικά φροντίστε να τα συνοδεύετε και από τις λέξεις προέλευσής τους π.χ. “Σύμφωνα με τις μελέτες του IEEE, Institute of Electrical and Electronics Engineers ο καλύτερος τρόπος να …”.

Επίσης, κάθε φορά που χρησιμοποιείτε έναν άγνωστο ή πολύ ασυνήθιστο όρο υποκριθείτε πως προσπαθείτε να τον εξηγήσετε: Π.χ. “Εμείς επενδύουμε σε τεχνολογία IMAP, Internet Message Access Protocol, η οποία αλλάζει τον τρόπο αποθήκευσης μηνυμάτων email, παρέχοντας τη δυνατότητα universal access.”

Με την τεχνική αυτή ο συνομιλητής σας θα πειστεί πως είστε ένα βαθύτατα ενημερωμένο άτομο το οποίο προσπαθεί ειλικρινά να μεταδώσει τις γνώσεις του στους άλλους, αλλά δυστυχώς οι κουβέντες σας είναι πολύ προχωρημένες για να γίνουν κατανοητές από τους κοινούς θνητούς.

Εξασκηθείτε στον ενικό της μεγαλοπρέπειας

Ο Ιούλιος Καίσαρας έγραφε για τον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο. Εσείς μιλήστε για τους άλλους στο πρώτο πρόσωπο, χρησιμοποιώντας τη λέξη εγώ όσο πιο συχνά μπορείτε:

  • Εγώ (δηλαδή η εταιρεία όπου εργάζομαι ως βοηθός πιστολάκι κομμώτρια) δεν έχω πειστεί για την αξία αυτής της επένδυσης.
  • Εγώ δεν σου δίνω μεγαλύτερη έκπτωση από 25% (αυτή ήταν η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά).
  • Εγώ σου ετοίμασα αυτή τη μελέτη (μαζί με άλλους δέκα οι οποίοι όμως απουσιάζουν και “ξέχασα” να προσθέσω τα ονόματά τους στην εκτύπωση).

Δείξτε πόσο πολυταξιδευμένος είστε

Φροντίστε να “σας ξεφεύγουν” αραιά και που πάνω στη συζήτηση υπονοούμενα τα οποία να δίνουν την εντύπωση πως είστε κοσμογυρισμένοι και κοσμοπολίτες:

  • Ωραίος καφές. Μόνο στο Cafe de Paris απέναντι από το Gare Centrale της Γενεύης πίνω καλύτερο. (Προσέξετε τον εξακολουθητικό ενεστώτα. Πίνω και όχι έπινα, δηλαδή πηγαίνω συχνά εκεί).
  • Καλό το Hyatt Regency του Σικάγου, αλλά εγώ προτιμώ το Talbott. Είναι καλύτερο από το Ritz και το Sheraton. (Προσέξτε την αναφορά σε τρία γνωστά ξενοδοχεία - ένδειξη πως έχετε διανυκτερεύσει σε όλα - και την προτίμηση σε κάποιο άγνωστο η οποία υπονοεί τακτικό επισκέπτη της πόλης και γνώστη όλων των μυστικών της).

Προσοχή: Χρησιμοποιήστε αυτή τη μέθοδο με φειδώ και φροντίστε να ενημερωθείτε προηγουμένως από το Internet για τα μέρη που αναφέρετε. Αν κάποιος από τους συνομιλητές σας έχει βρεθεί εκεί, δεν πρέπει να σας πιάσει αδιάβαστους.

Προσέξτε την εξωτερική σας εμφάνιση

Επιλέξτε κλασικό ντύσιμο και σκούρα χρώματα για να δώσετε την εντύπωση της σοβαρότητας (οι nerds δεν έχουν πέραση στην Ευρώπη) και της οικονομικής άνεσης (ένα ανοιχτόχρωμο φθηνό κουστούμι δείχνει πολύ φτωχό, ενώ ένα αντίστοιχου κόστους σκούρο κρύβει πολύ καλύτερα τη μέτρια ποιότητά του).

Ακόμη, φροντίστε να δουν όλοι το κινητό σας το οποίο πρέπει να είναι απίστευτα μικρό και καινούριο για να δίνετε την εντύπωση του πρωτοποριακού ανθρώπου. Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Nokia Communicator (palmtop και κινητό μαζί όπως αρμόζει σε άνθρωπο που βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση).

Πιο σημαντική όμως απ’ όλα είναι η στάση του σώματος, ο τόνος της φωνής και η έκφραση του προσώπου. Η πλάτη πρέπει να είναι αλύγιστη, η φωνή να αποπνέει τεράστια αυτοπεποίθηση και το πρόσωπο να κοιτάει λίγο πιο ψηλά από την ευθεία των ματιών, δίνοντας έναν ελαφρό τόνο υπεροψίας στο βλέμμα σας (στο κάτω κάτω εσείς είστε ο γκουρού και πρέπει όλοι να το πάρουν απόφαση).

Τέλος, μην ακούτε τους ανόητους που υποστηρίζουν πως για να επιβληθείτε πρέπει να βρίσκεστε στην κορυφή του τραπεζιού (άλλωστε τα πιο πολλά είναι πια στρογγυλά) ή ότι πρέπει να κάθεστε ψηλότερα από τους άλλους, να έχετε το φως πίσω σας κ.λπ. Το μόνο που έχει σημασία στις εταιρικές συναντήσεις είναι η έκταση! Καθίστε ανοιχτό σταυροπόδι (η αμερικάνικη στάση του “4”), απλώστε τα χέρια, αδειάστε αρκετά πράγματα πάνω στο τραπέζι (σημειωματάρια, Η/Υ κ.λπ.) και γενικά φροντίστε να καταλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο μπορείτε από τους γύρω σας. Φαίνεται λίγο αλλά είναι πολύ πιο σημαντικό απ’ ό,τι φαντάζεστε.

Μην είστε φιλοχρήματοι!

Εννοώ φυσικά να μη φαίνεστε φιλοχρήματοι. Προσποιηθείτε τους δύσκολους, τους ρομαντικούς και τους ανθρώπους με κοινωνικές ανησυχίες. Αναφερθείτε στο φόβο σας πως δημιουργούμε μια κοινωνία δύο τρίτων όπου όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο Internet θα περιθωριοποιηθούν, αναρωτηθείτε μεγαλόφωνα “γιατί αφήσατε τον εαυτό σας να παρασυρθεί από τη μαγεία των νέων τεχνολογιών αντί να αφοσιωθείτε στο χρηματιστήριο απ’ όπου βγάζετε κάθε μήνα τεράστια κέρδη κ.λπ.”.

Οι άνθρωποι με τους οποίους μιλάτε πρέπει να αισθανθούν πως ό,τι κάνετε δεν γίνεται για τα χρήματα αλλά για το μεράκι, το όραμα, και τη δόξα. Μόνο τότε θα αισθανθούν αρκετά ασφαλείς για να σας εμπιστευτούν και θα σας αφήσουν να τους ξεζουμίζετε ανενόχλητοι.

Προετοιμάστε τη συνταξιοδότησή σας

Όπως είπε και ο Αβραάμ Λίνκολν: “Μπορείς να κοροϊδεύεις όλους τους ανθρώπους καμιά φορά και μερικούς ανθρώπους πάντοτε. Δεν μπορείς όμως να εξαπατάς συνεχώς τους πάντες”. Ο ανώνυμος συνεργάτης αυτού του άρθρου μού είχε υποσχεθεί πως, λόγω της μεγάλης σημασίας των συμβουλών του, θα μου παρείχε πολύ περισσότερο υλικό απ’ όσο παρουσιάζεται εδώ. Δυστυχώς όμως οι ατυχείς συγκυρίες τον υποχρέωσαν να αφήσει αυτό το έργο ανολοκλήρωτο. Το πρόβλημα ήταν πως οι αφηνιασμένοι πρώην συνεργάτες του είχαν εξαπολύσει εκατοντάδες λυσσασμένα κυνηγόσκυλα, δωδεκάδες ελικόπτερα και μια στρατιά από ιδιωτικούς ντετέκτιβ για να τον εντοπίσουν, υποχρεώνοντάς τον σε πρόωρη αποχώρηση στο εξωτερικό. Αντί επιλόγου λοιπόν σας παραθέτω τα τελευταία λόγια που μου είπε την ώρα που τον συνόδευα μέχρι την πόρτα του ιδιωτικού του Learjet:

“Για μένα είναι πια game over, Γιώργο μου. Στο Internet market πρέπει να καταλαβαίνεις πότε ο αέρας σου έκανε limit up και να την κάνεις πριν να είναι too late. Good luck σε όλους σας και άμα ποτέ περάσεις από το private island μου, give me a call για να σε φιλοξενήσω σε ένα από τα 80 rooms της βίλας μου.”

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com