Μια πολύ απλή, πονηρή και επιτρεπτή (;) χακιά
Όπως γνωρίζετε ένα email μπορεί να αποσταλεί είτε με τη μορφή απλού κειμένου είτε με τη μορφή web σελίδας. (Οι περισσότεροι email clients μπορούν να εμφανίσουν ένα HTML email με τη μορφή μιας κανονικής web σελίδας.). Τον τελευταίο καιρό αυτή η τεχνολογία αρχίζει να χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερες επιχειρήσεις για να ελέγξουν πότε διάβασε ο παραλήπτης του μηνύματός τους το email που του έστειλαν. Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται αυτό είναι ο ακόλουθος:
Κάθε παραλήπτης λαμβάνει το μήνυμά του σε μορφή HTML σελίδας η οποία περιέχει κείμενο και γραφικά. Τα γραφικά φυσικά δεν αποστέλλονται μαζί με τη σελίδα. Τοποθετούνται σε κάποιο χώρο του δικτύου και όταν η σελίδα εμφανιστεί στον Η/Υ του χρήστη, ο email client τα καλεί από το χώρο αυτό, τα κάνει download στο μηχάνημα του παραλήπτη και τα εμφανίζει στην οθόνη του.
Έτσι λοιπόν, ο αποστολέας δεν έχει παρά να προσθέσει σε κάθε email ένα ξεχωριστό γραφικό (π.χ. ένα transparent pixel) με το username ή κάποιον μοναδικό κωδικό του παραλήπτη ως filename. Όταν λοιπόν ο χρήστης ανοίξει το συγκεκριμένο mail, ο email client θα φορτώσει όλα τα γραφικά της web σελίδας και μαζί μ' αυτά και το μοναδικό αρχείο το οποίο περιέχεται μόνο στο δικό του μήνυμα. Όταν συμβεί αυτό τα log files του server όπου έχει τοποθετηθεί το αρχείο θα καταγράψουν μια κλήση. Το μόνο λοιπόν που θα έχει να κάνει ο αποστολέας θα είναι να τα διαβάσει και βλέποντας ποια αρχεία φορτώθηκαν και πότε, θα ξέρει ποιοι παραλήπτες διάβασαν το μήνυμά του και ποια στιγμή το διάβασε ο καθένας.
Δεν πρόκειται βέβαια για κάποια τραγική παραβίαση του απορρήτου μας (ο αποστολέας δεν μπορεί να δει πόση ώρα αφιερώσαμε στο μήνυμά του ούτε σε τι ενέργειες μας οδήγησε), αλλά καλό είναι να την έχουμε υπ' όψιν μας. Για όσους πάντως θεωρούν την τεχνική αυτή ως παράβαση της ιδιωτικής τους ζωής, σας πληροφορώ πως δυστυχώς η μόνη θεραπεία είναι να διαβάζουμε σε μορφή text όλα τα μηνύματα email που λαμβάνουμε. Φαντάζομαι όμως πως αυτό θα είναι αρκετά κουραστικό, καθώς πολλοί χρήστες και αρκετά ezines (email περιοδικά) αποστέλλουν συχνά web emails τα οποία σε μορφή text δεν διαβάζονται ή είναι δυσανάγνωστα λόγω του κώδικα HTML που τα συνοδεύει.
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com |