[InterBIZ Newsletter Logo]

Οι κίνδυνοι της τεχνολαγνείας
25/1/2002 (Η τεχνολογία είναι απλή, αλλά οι άνθρωποι όχι.)
Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

  Στο πρώτο πλάνο μιας διαφήμισης της SAP που συναντώ πολύ συχνά στο CNN, εμφανίζονται τα πόδια μιας γυναίκας με δίχρωμες μπότες, ενώ ο αφηγητής διηγείται:

"Ένα στέλεχος επιχειρήσεων παρακολουθεί κάποια παλιά ταινία (όλη η διαφήμιση είναι ασπρόμαυρη) και παρατηρεί τις δίχρωμες μπότες της πρωταγωνίστριας. Του έρχεται λοιπόν μια καινούρια ιδέα και αμέσως:

  • Επικοινωνεί με το εργοστάσιο και υποβάλλει τη σχετική παραγγελία.

  • Μιλάει με το δίκτυο πωλήσεων και εξασφαλίζει την άμεση διανομή σε χιλιάδες σημεία λιανικής πώλησης.

  • Στέλνει ένα μήνυμα σε 200.000 "fashion conscious customers"

Τρεις εβδομάδες αργότερα έχουν πωληθεί 90.000 ζευγάρια μπότες μαζί με 90.000 ασορτί ζώνες."

Ακολουθεί ένα δεύτερο πλάνο όπου στο πεζοδρόμιο περπατούν μόνο γυναίκες με δίχρωμες μπότες, ενώ η διαφήμιση τελειώνει εξυμνώντας τις αρετές τις SAP.

  • Δέχομαι ότι η SAP διαθέτει το καλύτερο λογισμικό για περιγραφή και υλοποίηση παραγγελιών.

  • Αναγνωρίζω ότι η SAP μπορεί να δημιουργήσει το καλύτερο σύστημα επικοινωνίας με δίκτυα πωλήσεων.

  • Παραδέχομαι ότι η SAP προσφέρει το τελειότερο σύστημα CRM.

Για να πραγματοποιηθεί όμως το "όραμα" της παραπάνω διαφήμισης κάποιος πρέπει:

  1. Να βρει 200.000 fashion conscious customers

  2. Να καταγράψει τις διευθύνσεις τους

  3. Να ενημερώνεται για τις αλλαγές του email και των άλλων στοιχείων τους

  4. Να γράφει κείμενα που τους τραβούν το ενδιαφέρον

  5. Να τους πείσει πώς γνωρίζει τι βρίσκεται στη μόδα και τι όχι

Όλα αυτά όμως μπορούν να γίνουν μόνο από ανθρώπους. Ακόμη και το καλύτερο λογισμικό λοιπόν είναι άχρηστο, αν δεν συνοδεύεται από το ανάλογο εργατικό δυναμικό.

Υποτίθεται βέβαια ότι αυτό είναι αυτονόητο και κακώς σας ταλαιπωρώ με τη φλυαρία μου. Ωστόσο, συναντώ πλέον όλο και πιο συχνά πωλητές (ή διαφημιστικά φυλλάδια) που υποστηρίζουν ότι το Α γίνεται εύκολα, το Β είναι εφικτό αυτόματα και το Γ δεν απαιτεί ειδική εκπαίδευση ή εξειδίκευση. Με μια προσεκτική ματιά όμως στο τέλος αποδεικνύεται πάντοτε ότι όλα αυτά τα εκπληκτικά προϊόντα λειτουργούν μόνο αν ταυτόχρονα αφοσιωθούν στο ίδιο αντικείμενο και πολλοί άνθρωποι που θα δουλέψουν σκληρά, με φαντασία και αποφασιστικότητα.

Γιατί λοιπόν αυτή η εμμονή στην τεχνολογία και ο "υποβιβασμός" του ανθρώπου;

Υποθέτω, επειδή οι άνθρωποι είναι ένας "προβληματικός" συντελεστής παραγωγής. Κοστίζουν ακριβά, είναι δύσκολο να τους αξιολογήσεις σωστά πριν την πρόσληψη, δεν μπορείς να τους αντικαταστήσεις εύκολα και απαιτούν εξαιρετικές ικανότητες απ' όποιον τους διοικεί και θέλει να δημιουργήσει ένα παραγωγικό περιβάλλον εργασίας. Τα σύγχρονα στελέχη λοιπόν μπορεί να μην το παραδέχονται ανοιχτά, αλλά κατά βάθος ονειρεύονται συνεχώς αυτόματες εφαρμογές για να απαλλαγούν σε όσο μεγαλύτερο βαθμό γίνεται από αυτόν τον "μπελά."

Μάταια ξοδεύουν τα κεφάλαιά τους όμως. Η μηχανή υπάρχει για να βοηθάει τον άνθρωπο και όσοι προσδοκούν ότι η τεχνολογία θα τους "απαλλάξει" από αυτόν θα γνωρίσουν πολλές αποτυχίες στην καριέρα τους.

Γιώργος Επιτήδειος

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com