[InterBIZ Newsletter Logo]

Γενεύη Telecom 99

Για όσους πιθανόν δεν το γνωρίζουν, Ολυμπιάδες δεν γίνονται μόνο στον αθλητικό χώρο (Θερινοί - Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, Ολυμπιάδα Σκακιού κ.λπ.) αλλά και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Η τελευταία "Ολυμπιάδα Τηλεπικοινωνιών" (TELECOM 99) πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη από τις 9 έως και τις 17 Οκτωβρίου 1999 και, για πρώτη φορά από το 1971, στην έκθεση συμμετείχε και ο ΟΤΕ με δικό του αρκετά καλόγουστο περίπτερο.

Ως προσωπικό υποστήριξης του περιπτέρου είχα την ευκαιρία να περιδιαβώ την έκθεση και να ζήσω κάποια πράγματα από την ατμόσφαιρά της τα οποία πιστεύω πως θα βρείτε ενδιαφέροντα.

Το πρώτο πράγμα που ένιωθε ο επισκέπτης μόλις έμπαινε στο τεράστιο κτίριο της Palexpo ήταν μια απίστευτη έκρηξη χρωμάτων και ήχου. Τα περίπτερα των εκθετών ήταν τεράστια, βαμμένα με εντυπωσιακά χρώματα, είχαν φουτουριστική αρχιτεκτονική, πολυπρόσωπο προσωπικό, έντονη μουσική και άφθονες μυστηριώδεις συσκευές.

Τα μεγαλύτερα και εντυπωσιακότερα περίπτερα ανήκαν στις ALCATEL, SIEMENS, GLOBAL ONE και LUCENT (450 άτομα προσωπικό και ειδικά τουρ ξενάγησης στους χώρους του περιπτέρου για τους επισκέπτες). Πάντως, προς μεγάλη, φαντάζομαι, θλίψη του κατά κύριο λόγο ανδρικού κοινού, τα πανέμορφα κορίτσια (κοινώς γλάστρες) απουσίαζαν σχεδόν από παντού. Δυστυχώς όμως, η απουσία τους δεν οφειλόταν στο ενδιαφέρον, από τεχνολογικής πλευράς, περιεχόμενο των περιπτέρων, αλλά στην αντικατάστασή τους από εντυπωσιακότερα θεάματα που έκαναν την έκθεση να μοιάζει αρκετά με τσίρκο!

Δίπλα στις επιδείξεις προϊόντων υψηλής τεχνολογίας ο επισκέπτης κάθε περιπτέρου είχε την ευκαιρία να θαυμάσει εξαιρετικούς ηθοποιούς, χορευτές, ακροβάτες, ταχυδακτυλουργούς, μίμους και ό,τι άλλο τραβούσε η ψυχή του. Μερικές φορές το θέαμα συνδεόταν με τα προϊόντα του εκθέτη. Τις περισσότερες πάντως ήταν τελείως άσχετο, μεταφέροντας έτσι, έστω και ακούσια, το μήνυμα πως όσο προχωρημένη και αν είναι η τεχνολογία μιας επιχείρησης τελικά οι άνθρωποι και μόνο αυτοί μπορούν να τη διαφοροποιήσουν από τις άλλες. (Εννοείται φυσικά πως τα "θεατρικά" περίπτερα ήταν αυτά που συγκέντρωναν τους περισσότερους επισκέπτες.)

Από τα λίγα περίπτερα που συγκέντρωσαν μεγάλα πλήθη κόσμου χωρίς να προσφέρουν θέαμα ή δώρα ήταν εκείνα της Nokia, της Ericsson και της Microsoft. Αρκετό κόσμο είχε και το, γειτονικό στον ΟΤΕ, περίπτερο της Sun όπου όμως η εταιρεία είχε καταφύγει στην παλιά και δοκιμασμένη τακτική της δωροδοκίας! Η εταιρεία αυτή δεν δίστασε να χαρίζει, με κλήρωση, 4 palmtop computers σε ισάριθμους ακροατές απ' όσους είχαν παρακολουθήσει μια παρουσίαση για το Jini (πρόταση της Sun για μια κοινή τεχνολογία διασύνδεσης όλων των ηλεκτρονικών συσκευών).

Λόγω της θέσης μου στο περίπτερο του ΟΤΕ, παρακολούθησα πολλές φορές αυτή την παρουσίαση (δυστυχώς από απόσταση και χωρίς να συμμετέχω σε κάποια κλήρωση) και δεν τη βαρέθηκα ούτε μια φορά! Γι' αυτό, σε κάποιο διάλειμμα πλησίασα τον άνθρωπο που είχε αναλάβει την περιγραφή των προϊόντων της Sun και τον ρώτησα αν είναι πραγματικά στέλεχος της εταιρείας (μιλούσε με άψογο στυλ και εκπληκτική άρθρωση). Όπως μου εξήγησε, έχει εκπαιδευτεί ως ηθοποιός αλλά εργάζεται part time ως παρουσιαστής (presenter), προβάλλοντας όποια προϊόντα του αναθέσουν. Περιδιαβαίνοντας την έκθεση είχα την τύχη να παρακολουθήσω και πολλούς άλλους παρουσιαστές αρκετοί από τους οποίους μου έκαναν εξαιρετικά καλή εντύπωση. Φαντάζομαι πως είναι ζήτημα χρόνου μέχρι να αναγνωρίσουν την αξία τους και να υιοθετήσουν τη χρήση τους και οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Εκτός από τον ΟΤΕ, η χώρα μας εκπροσωπήθηκε στην TELECOM 99 και από την Intracom το περίπτερο της οποίας παρουσίαζε τη νέα γενιά καρτοτηλεφώνων (κατάλληλα για ηλεκτρονικό εμπόριο) και άλλο τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό. Παρά τα μουντά εκθέματα, το περίπτερο της εταιρείας είχε ένα πολύ ζωηρό χαρακτήρα χάρη στο εκτυφλωτικά λευκό μαρμάρινο πάτωμά του (όπως μου είπαν τα παιδιά του περιπτέρου οι επισκέπτες το χτυπούσαν συνεχώς για να βεβαιωθούν πως ήταν πραγματικό μάρμαρο).

Υποθέτω πως όσοι από εσάς διαβάζουν αυτές τις γραμμές θα στριφογυρίζουν από ανυπομονησία περιμένοντας να δουν πότε θα τελειώσω με τα κουτσομπολιά για να αναφερθώ στα τεχνολογικά θέματα της έκθεσης. Δυστυχώς, ο λόγος που αφιέρωσα τόσο χρόνο σε αυτές τις περιγραφές είναι πως δεν συνάντησα πολλά αξιόλογα εκθέματα. Μην νομίσετε φυσικά πως η τεχνολογία αποφάσισε ξαφνικά να σταματήσει τον καλπασμό της και γι' αυτό η έκθεση έμεινε χωρίς θέματα για παρουσίαση. Απλώς, η διάδοση του Internet και άλλων τηλεπικοινωνιακών βοηθημάτων μας επιτρέπει πια να παρακολουθούμε με ευκολία τις εξελίξεις ακόμη και από πολύ μακριά. Λίγοι λοιπόν είχαν να επιδείξουν κάτι πραγματικά καινούριο και άγνωστο για το οποίο δεν είχαν ήδη δημοσιευθεί εκτενείς περιγραφές και αναλύσεις στο Internet και τον ειδικό τύπο.

Ακόμη, η έκθεση δεν περιοριζόταν μόνο στο αντικείμενο αυτού του Newsletter, δηλαδή στο Internet. Η αγορά παραδοσιακών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών είναι τεράστια και για έναν φανατικό Ιντερνετόβιο όπως εμένα ήταν πολύ χρήσιμη η υπενθύμιση πως στο χώρο των τηλεπικοινωνιών διαδραματίζονται και άλλα σημαντικά πράγματα άσχετα με το διαδίκτυο. Αφού λοιπόν πολλά από όσα εκθέματα συνάντησα εκεί δεν αποτελούν αντικείμενο αυτής της έκδοσης (π.χ. η παραλλαγμένη κεραία που μοιάζει με δέντρο για να μην καταλαβαίνει το κοινό την ύπαρξή της και διαμαρτύρεται για την ακτινοβολία), προτιμώ να μην αναφερθώ σε αυτά.

Έτσι λοιπόν, η μόνη τεχνολογία την οποία αξίζει να σχολιάσω ήταν το WAP (Wireless Access Protocol) χάρη στο οποίο η νέα γενιά κινητών τηλεφώνων θα μπορεί να υποστηρίξει το MMM (Mobile Media Mode), δηλαδή μια εφαρμογή Web για κινητά τηλέφωνα (αναποδογυρίστε το ΜΜΜ και έχετε WWW). Το θέμα αυτό όμως είναι πολύπλευρο και έχει πολλές προεκτάσεις. Γι' αυτό και υπόσχομαι να το παρουσιάσω εκτενώς σε μελλοντικό τεύχος του InterBIZ.

Θα ολοκληρώσω την αναφορά μου στην TELECOM 99 με μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση την οποία πιστεύω πως πολλοί από σας θα βρείτε χρήσιμη: "Ένα μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών στο περίπτερο του ΟΤΕ, και φαντάζομαι σε άλλα παρόμοια περίπτερα, δεν είχε σκοπό να ενημερωθεί για τον οργανισμό και τις δραστηριότητές του αλλά να πουλήσει σε αυτόν προϊόντα και υπηρεσίες"! Όσο καιρό διήρκεσε η βάρδιά μου εκεί (5 ημέρες) άκουσα πάρα πολλές αρλούμπες, κομπασμούς και υποσχέσεις από άσχετους ανθρώπους οι οποίοι αγωνίζονταν να με πείσουν για την "τεράστια" αξία ασήμαντων προϊόντων χωρίς πολλές φορές να έχουν καταλάβει ούτε οι ίδιοι τι ήταν αυτό που πουλούσαν. Σπάνια όαση ρεαλισμού μεταξύ των επισκεπτών μας απετέλεσαν οι πωλητές ισραηλινών εταιρειών. Ήταν από τους λίγους ανθρώπους που παρουσίαζαν κάτι πρωτότυπο, ήξεραν πολύ καλά τι πούλαγαν, δεν σου γινόντουσαν φόρτωμα και - το κυριότερο - εστίαζαν τις περιγραφές τους σε αυτό που πραγματικά είχε σημασία για σένα, πώς δηλαδή θα αυξήσεις τις πωλήσεις και τα κέρδη σου. Μου έδωσαν λοιπόν ένα χρήσιμο μάθημα το οποίο δεν σκοπεύω να αφήσω αναξιοποίητο.

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com