[InterBIZ Newsletter Logo]

Ποιος κερδίζει τα χαμένα χρήματα;
16/2/2004 (Ποιοί είναι οι επιτυχημένοι του Internet)
Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

 

Τα πρώτα χρόνια της "εμπορικής" χρήσης του Internet πιστέψαμε στον μύθο της νέας οικονομίας που υποσχόταν κέρδη, ευημερία και μεγάλες ανατροπές για όλους μας. Δυστυχώς, το 1999 η "φούσκα" έσκασε, τα όνειρα ξεχάστηκαν και επιστρέψαμε τρομαγμένοι στην βεβαιότητα της παραδοσιακής οικονομίας όπου οι προσδοκίες μπορεί να είναι χαμηλότερες, αλλά τουλάχιστον υπάρχει η σιγουριά του παλιού και του δοκιμασμένου.

Έστω και χωρίς τους μεγαλοεπενδυτές όμως, η χρήση του Internet συνέχισε να αυξάνεται και οι επιπτώσεις του στην παραδοσιακή οικονομία προβληματίζουν σήμερα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις. Τα έσοδα της U.S. Postal Service μειώθηκαν κατά 6 δις δολάρια μέσα σε ένα χρόνο εξ' αιτίας του email. Οι υπεραστικές και διεθνείς συνδιαλέξεις περιορίζονται συνεχώς λόγω του ICQ. Τα διαφημιστικά έσοδα της τηλεόρασης και των εφημερίδων γνωρίζουν κάμψη, καθώς η χρήστες του Web μειώνουν κατά 20% τον χρόνο που αφιερώνουν σε αυτά τα μέσα.

Μπορεί λοιπόν να αληθεύει ότι δεν κερδίζεις εύκολα μέσω του Internet, αλλά γίνεται πλέον αντιληπτό πως κινδυνεύεις να χάσεις πάρα πολλά εξ' αιτίας του. Το χρήμα όμως (αν δεν είναι χρηματιστηριακό) δεν εξαφανίζεται ποτέ από την οικονομία. Αφού κάποιοι χάνουν θα υπάρχουν και κάποιοι που κερδίζουν.

Οι εταιρείες courier μεταφέρουν όλο και περισσότερα μικροδέματα χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι Ινδοί προγραμματιστές καλούνται να δημιουργήσουν όλο και πιο εντυπωσιακές web εφαρμογές. Οι τριτοκοσμικές εταιρείες web hosting σκοτώνουν τις τιμές και αρπάζουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας αγοράς.

Υπάρχουν λοιπόν και οι επιτυχημένοι του Internet. Η νέα οικονομία αρχίζει πια να δείχνει τα δόντια της.

Γιώργος Επιτήδειος

Δημοσιοποιήσετε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας γι' αυτό τα άρθρο

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com