|
Case Study: Pop under windows
10/8/2001 (Φαίνονται αποδοτικά, αλλά "ο ψεύτης κι ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται")
Γιώργος Επιτήδειος,
gepiti@gepiti.com
Τι είναι τα pop-under windows
Όσοι από μας έχουν κλείσει τον browser τους και ανακάλυψαν ότι πίσω από το ενεργό παράθυρο υπήρχε άλλο ένα μικρότερο με διαφημιστικό περιεχόμενο, γνωρίζουν ήδη τι είναι τα pop-under windows.
Πρόκειται για παράθυρα τα οποία ανοίγουν αυτόματα στην οθόνη μας όταν επισκεφθούμε κάποια web σελίδα και τα ονομάζουμε pop under διότι, αντίθετα από τα κλασικά pop up windows, αυτά παραμένουν κρυμμένα από τον χρήστη μέχρι τη στιγμή που θα κλείσει τον browser που χρησιμοποιεί.
Γιατί οι διαφημιστές προτιμούν τα pop-under windows
Όπως εξηγούσαμε και σε παλαιότερο άρθρο οι χρήστες του web συχνά αδιαφορούν για τις διαφημίσεις διότι "έχουν σημαντικότερα πράγματα να κάνουν" (π.χ. να διαβάσουν το περιεχόμενο της σελίδας την οποία επισκέφθηκαν). Ένα pop under όμως θα γίνει ορατό μόνο όταν οι χρήστες κλείσουν τον browser, δηλαδή όταν έχουν τελειώσει τις άλλες εργασίες τους και είναι "ελεύθεροι" να ασχοληθούν με κάτι καινούριο. Έτσι, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να ενδιαφερθούν για το μήνυμα που περιέχει το pop under.
Ένα παράδειγμα αποδοτικότητας των pop under
Οι επισκέπτες των ειδησεογραφικών σελίδων του Yahoo! (http://dailynews.yahoo.com), αλλά και πολλών άλλων μεγάλων αμερικανικών sites (MSN, New York Times, weather.com κ.λπ.) θα γνωρίζουν ήδη την εταιρεία X10. Η επιχείρηση αυτή πωλεί προϊόντα παρακολούθησης, home entertainment κ.λπ. και έγινε γνωστή σε όλο το δίκτυο χάρη στα πολύ επιθετικά pop under windows που χρησιμοποίησε πρόσφατα για να προωθήσει ένα από τα προϊόντα της (μια μικρή έγχρωμη ασύρματη κάμερα).
Τα μεγάλα pop under windows που χρησιμοποίησε είναι βέβαιο ότι εκνεύρισαν και ταλαιπώρησαν πολλούς χρήστες οι οποίοι, κλείνοντας τον browser τους, ανακάλυπταν ένα τεράστιο παράθυρο (λίγο μικρότερο από ολόκληρη την οθόνη) το οποίο τους προέτρεπε να αγοράσουν άμεσα αυτή την κάμερα.
Τα στοιχεία όμως δείχνουν ότι η εκστρατεία της X10 αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη. Μερικά από τα δεδομένα που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι:
Χρήστες που είδαν τη διαφήμιση: 34.000.000 (εκτίμηση)
Χρήστες που έκαναν κλικ και έμειναν στο site της εταιρείας για περισσότερα από 3 λεπτά: 1.200.000
Πωλήσεις: 50.400 τεμάχια
Έσοδα: 50.400 Χ 79,99 $ = 4.031.496 $
Έτσι λοιπόν έχουμε:
Ποσοστό χρηστών που είδαν τη διαφήμιση και επισκέφθηκαν το site: 3,53%
Ποσοστό επισκεπτών του site που αγόρασαν το προϊόν: 4,2%
Ποσοστό χρηστών που είδαν τη διαφήμιση και αγόρασαν: 0,15%
Το ενδιαφέρον με την περίπτωση της X10 είναι ότι η πλειοψηφία των διαφημίσεων τοποθετήθηκε με το σύστημα του affiliation, δηλαδή όσα sites φιλοξένησαν τα pop under πληρώθηκαν με ποσοστό επί των αγορών που πραγματοποίησαν όσοι επισκέπτες τους "πέρασαν" από το site της X10. Αν λοιπόν λάβουμε υπ' όψιν μας ότι στο Internet η αμοιβή ενός affiliated site είναι συνήθως το 5% της αξίας πώλησης τότε η διαφημιστική δαπάνη της εκστρατείας της X10 ανήλθε στο ποσό των 200.000 $ περίπου, συν την (άγνωστη σ' εμάς) δαπάνη για αγορά διαφημίσεων κύρους (για λόγους στρατηγικής προβολής η X10 τοποθέτησε pop under windows επί πληρωμή σε κάποια επώνυμα sites που δεν δέχθηκαν αμοιβή με το σύστημα του affiliation).
Συμπεράσματα και εκτιμήσεις για το μέλλον
Η εκστρατεία της X10 θεωρείται μια εξαιρετική επιτυχία και ήδη αρκετοί κάνουν προσπάθειες να τη μιμηθούν. Προσωπικά όμως θεωρώ ότι ο κεραυνός σπάνια πέφτει δύο φορές στο ίδιο σημείο και πολύ δύσκολα θα καταφέρει κάποιος άλλος να την επαναλάβει με συγκρίσιμα αποτελέσματα.
Η X10 ήταν η πρώτη εταιρεία που εφήρμοσε αυτή την πρακτική και γι' αυτό κατάφερε εύκολα να τραβήξει την προσοχή του κοινού. Όσο περνάει ο καιρός όμως, οι χρήστες συνηθίζουν όλο και περισσότερο στην ύπαρξη των pop under και σύντομα θα αρχίσουν να τα αγνοούν, όπως κάνουν ήδη με τα pop up. Επίσης, όσο περισσότεροι διαφημιζόμενοι υιοθετούν αυτό το μοντέλο, τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο αριθμός των pop under windows που θα συναντά ο χρήστης, κλείνοντας το κύριο παράθυρο του browser. Έτσι, η προσοχή του θα διασπάται ανάλογα και το clickthrough θα μειωθεί σημαντικά.
Το τελικό συμπέρασμα από την εμπειρία της X10 λοιπόν είναι ότι στο δίκτυο υπάρχει πάντα χώρος για πρωτότυπες ιδέες. Η αντιγραφή τους όμως δύσκολα θα αποδειχθεί αποδοτική.
Γιώργος Επιτήδειος
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες © 2005 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com | |