[InterBIZ Newsletter Logo]

Ελέγξτε πάντοτε τις πηγές των πληροφοριών σας

Σε άλλο άρθρο μου αναφέρθηκα σε μια πρόσφατη έρευνα με τίτλο The Internet Life Report, η οποία μελέτησε τη συμπεριφορά (email & web surfing) ανδρών και γυναικών μέσα στο Internet. Όπως συνηθίζω πάντοτε σε παρόμοιες περιπτώσεις διάβασα την έκθεση (http://www.pewinternet.org) και έγραψα ένα μικρό κείμενο με τα, κατά τη γνώμη μου, σημαντικότερα από τα συμπεράσματά της. Στη συνέχεια, διάβασα ένα άρθρο του CNET με το ίδιο θέμα (περίληψη της έρευνας), με σκοπό να συγκρίνω όσα εγώ θεώρησα σημαντικά με εκείνα που ο αρθρογράφος του περιοδικού έκρινε πως έπρεπε να δημοσιευθούν. Φαντάζεστε λοιπόν την έκπληξή μου όταν παρατήρησα πως μερικά από τα αναφερόμενα στο CNET (οι προτιμήσεις ανδρών και γυναικών στο Web) ήταν πολύ διαφορετικά από όσα υποστήριζε το επίσημο κείμενο της έρευνας!

Φοβούμενος λοιπόν πως είχα καταλάβει λάθος, ξαναδιάβασα προσεκτικά το Internet Life Report και συνειδητοποίησα ότι ο αρθρογράφος του CNET, αντί να μελετήσει ολόκληρο το κείμενο (37 σελίδες), προτίμησε (προφανώς για λόγους ταχύτητας) να διαβάσει μόνο τις επικεφαλίδες κάθε ενότητας και να γράψει μια σύνοψή τους χωρίς ποτέ να μάθει τι πραγματικά υποστήριζε η μελέτη την οποία σχολίασε.

Με αφορμή το περιστατικό αυτό θεωρώ σκόπιμο να σας προειδοποιήσω πως δεν πρέπει ποτέ να δέχεστε χωρίς έλεγχο οποιαδήποτε στοιχεία, έρευνες ή αναλύσεις σας παρουσιάζονται από τρίτους (συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του εαυτού μου).

Είναι γεγονός φυσικά ότι κανείς μας δεν έχει τον χρόνο, και την οικονομική δυνατότητα, να μελετά σε βάθος όλα όσα συμβαίνουν γύρω του. Ο κόσμος μας είναι πια πολύ περίπλοκος για να τον αντιληφθούμε σε όλη του την έκταση χωρίς τη βοήθεια ανθρώπων οι οποίοι θα "φιλτράρουν" τις πληροφορίες, παρέχοντάς μας μόνο ότι είναι σημαντικό (αυτή είναι η πραγματική αποστολή του InterBIZ, αλλά και κάθε έντυπου ή ηλεκτρονικού μέσου πληροφόρησης).

Ας έχουμε όμως πάντοτε υπόψη μας ότι η εκτίμηση κάποιου άλλου για το σημαντικό ή ακόμη και για το αληθινό δεν συμβαδίζει υποχρεωτικά με τη δική μας. Αν λοιπόν κάποιο ζήτημα έχει μεγάλη σημασία για σας, μην περιοριστείτε στις περιλήψεις και τα σχόλια των άλλων. Όπου αυτό είναι δυνατό, ανατρέξτε στις πηγές και κρίνετε μόνοι σας. Είναι δύσκολο και χρονοβόρο, αλλά μερικές φορές η επένδυση αξίζει και με το παραπάνω τις λίγες ώρες που θα χρειαστούν για να διασταυρωθεί και να επιβεβαιωθεί η πληροφορία πάνω στην οποία θα στηρίξουμε μια επιχειρηματική πρόταση, μια εταιρική παρουσίαση ή έστω μια συμβουλή στον διευθυντή μας ή σε κάποιο καλό φίλο.

Γιώργος Επιτήδειος
gepiti@gepiti.com


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com