[InterBIZ Newsletter Logo]

Οι 10 πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Web

Αν και η παρακάτω έρευνα του Zdnet δεν αναφέρεται στο ευρωπαϊκό κοινό αλλά στη Βόρειο Αμερική, νομίζω πως είναι ενδιαφέρον να δούμε ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς ασχολίες στο Web για τους κατοίκους αυτής της περιοχής. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε πως σε μερικά χρόνια οι ίδιες σχεδόν συνήθειες θα είναι γεγονός και για την Ευρώπη.

1. Αναζήτηση Πληροφοριών

Όπως είναι φυσικό, η δημοφιλέστερη δραστηριότητα είναι η αναζήτηση πληροφοριών. Το δίκτυο είναι πια τόσο αχανές που για να κάνεις οτιδήποτε σ’ αυτό πρέπει πρώτα να ψάξεις.

2. Ειδήσεις και αθλητικά

Η ενημέρωση για τα γεγονότα της επικαιρότητας και τα αθλητικά παίρνει δίκαια τη δεύτερη θέση. Μέσω Internet μπορεί κανείς να απολαμβάνει εκτενή κάλυψη των γεγονότων, όπως αυτή που προσφέρουν οι εφημερίδες, χωρίς όμως να θυσιάζει για χάρη της την επικαιρότητα που μέχρι τώρα διέθεταν μόνο η τηλεόραση και το ραδιόφωνο παρακολουθώντας τις εξελίξεις από ώρα σε ώρα και από δελτίο σε δελτίο.

Οι χρήστες του δικτύου λοιπόν δεν χρειάζεται να περιμένουν τις ειδήσεις των 6, των 8 ή των 12 για να ακούσουν μερικές κουβέντες. Μπορούν να διαβάσουν τώρα (ότι ώρα και να είναι) όσα οι εφημερίδες θα γράψουν αύριο και η τηλεόραση δεν θα προλάβει να πει (ο προφορικός λόγος μεταφέρει, για το ίδιο χρονικό διάστημα, πολύ λιγότερες πληροφορίες απ' ό,τι ο γραπτός).

3. Εύρεση εργασίας

Βλέποντας τη δημοτικότητα των sites που δίνουν πληροφορίες για νέες θέσεις εργασίας ή επιτρέπουν σε κάποιον να δημοσιεύσει το βιογραφικό του, νομίζει κανείς πως όλοι θέλουν ν' αλλάξουν δουλειά. Τεράστιες βάσεις δεδομένων καταχωρούν συνεχώς αγγελίες εύρεσης και αναζήτησης εργασίας και όλο και πιο εξελιγμένοι agents (αυτόματα προγράμματα που εκτελούν απλές εργασίες ρουτίνας και όχι μόνο) τις παρακολουθούν μέρα νύχτα ψάχνοντας να βρουν τη θέση που ταιριάζει στις προτιμήσεις του χρήστη.

Φαίνεται, πως οι περισσότεροι απ' όσους χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες έχουν ήδη κάποια εργασία. Αντί όμως να περιορίζονται σ' αυτήν, εκμεταλλεύονται την ευκολία που τους παρέχουν οι νέες τεχνολογίες για να παρακολουθούν την αγορά και ενημερώνονται καθημερινά για κάθε νέα ευκαιρία που παρουσιάζεται.

4. Εκπαίδευση κάθε μορφής

Όλοι μέσα στο δίκτυο θέλουν να μάθουν κάτι καινούριο. Οι φοιτητές και οι μαθητές για να γράψουν τις εργασίες τους, οι επαγγελματίες για να διδαχθούν τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, οι συνταξιούχοι για να περάσουν δημιουργικά την ώρα τους. Και φυσικά υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο που απλώς τους αρέσει να μαθαίνουν. Σκέφτεστε κανένα καλύτερο χώρο από το Internet γι’ αυτό;

5. Downloading Software

Θέλετε ένα καινούριο παιγνίδι για να περνάτε την ώρα σας, ένα utility για να βελτιώσετε την απόδοση του Η/Υ σας, ένα πρόγραμμα για να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας; Στο Internet θα βρείτε τα πάντα.

6. Ταξίδια

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να παίρνουν τουριστικές πληροφορίες και να κανονίζουν μόνοι τους, μέσω του Internet, τα ταξίδια τους (εισιτήρια, κρατήσεις δωματίων κ.λπ.). Αν είστε τουριστικός πράκτορας και δεν σκοπεύετε να πάρετε σύνταξη μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ίσως πρέπει να ξανασκεφθείτε τις επαγγελματικές σας προοπτικές.

7. Κουβεντούλα

Chat: Μια μικρή λέξη που λέει πολλά.

8. Επενδύσεις

Χάρη στο Internet οι χρηματιστηριακές συναλλαγές, οι τραπεζικές εργασίες και οι κάθε λογής τοποθετήσεις χρημάτων εκτελούνται άμεσα, πιο βολικά (από το σπίτι ή το γραφείο μας) και με χαμηλότερο κόστος απ' ό,τι με τις παραδοσιακές μεθόδους. Ας ελπίσουμε να μην αργήσει η ημέρα που θα απολαύσουμε και στην Ελλάδα τις ίδιες ευκολίες.

9. Παιγνίδια

Ένας εξαιρετικά δυναμικός χώρος. Όσο κι’ αν σας φαίνεται παράξενο τα παιγνίδια μέσω Internet έχουν μεγάλη συγγένεια με το chat αφού συνήθως όσοι συμμετέχουν σ' αυτά συναγωνίζονται άλλους ανθρώπους και όχι κάποιον Η/Υ. Φαίνεται μάλιστα που αυτό που κάνει το παιγνίδι πιο ενδιαφέρον είναι να γνωρίζεις τον αντίπαλό σου και να ανταλλάσσετε μηνύματα όση ώρα παίζετε το παιγνίδι. Δεν πρόκειται λοιπόν για απλά παιγνίδια αλλά για ένα νέο χώρο γνωριμίας και για μια καινούρια κοινωνική δραστηριότητα.

10. Τηλεαγορές

Το 38% των χρηστών του Web χρησιμοποιούν ήδη το δίκτυο για αγορές (online shopping). Μπορούμε λοιπόν χωρίς φόβο να πούμε πως η εποχή του electronic commerce είναι ήδη εδώ.

Θα αναρωτιέστε φαντάζομαι που είναι τα πορνό, οι σατανιστές, οι κατασκευαστές βομβών και όλα τα άλλα φοβερά και τρομερά δεινά που ακούμε στα ΜΜΕ και διαβάζουμε στον τύπο. Φυσικά και υπάρχουν. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε εκείνοι που παρουσιάζουν το εντυπωσιακό για πραγματικό και την εξαίρεση για κανόνα αγωνιζόμενοι όχι για την ενημέρωση του κοινού, όπως υποστηρίζουν, αλλά για την αύξηση της ακροαματικότητας και της αναγνωσιμότητάς τους.

Γιώργος Επιτήδειος


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com