Η επίδραση των Banners στις εκλογικές προτιμήσεις
Οι ευρωεκλογές μπορεί να ολοκληρώθηκαν, αλλά η εκλογολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και δεν φαίνεται πως θα υποχωρήσει πριν από τον Μάρτιο (ή τον Ιούνιο, ή τον Σεπτέμβριο) του 2000. Γι' αυτό, σας προτείνω να ασχοληθούμε με τα αποτελέσματα της πρώτης ολοκληρωμένης μελέτης για την επίδραση των banners στις προεκλογικές αναμετρήσεις.
Η μελέτη αυτή έχει το όνομα "E-Voter 98: Measuring the Impact of Online Advertising for a Political Candidate" και είναι αφιερωμένη στην αντιπαράθεση του ρεπουμπλικάνου κυβερνήτη της Νέας Υόρκης George E. Pataki και του δημοκρατικού αντιπάλου του Peter Vallone. Ο Vallone εξαπέλυσε μια εκστρατεία αρνητικής διαφήμισης τοποθετώντας banners τα οποία κατηγορούσαν τον Pataki στο web site των New York Times, μιας από τις μεγαλύτερες και εγκυρότερες εφημερίδες της πολιτείας.
Η εκστρατεία απέτυχε να αυξήσει τη δημοτικότητα του site του Vallone, καθώς κανένας από όσους είδαν τα banners δεν τα ακολούθησε για να πάρει περισσότερες πληροφορίες. Ωστόσο, η δημοτικότητα του Pataki ήταν 7 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη μεταξύ όσων είδαν τα banners (το 42% απ' όσους τα είδαν ψήφισε τελικά Pataki) απ' ό,τι μεταξύ όσων επισκεπτών του site δεν έτυχε να δουν τις σελίδες στις οποίες είχαν τοποθετηθεί (το 49% όσων δεν τα είδαν ψήφισε υπέρ του Pataki).
Η επίδραση των banners ήταν ακόμη μεγαλύτερη μεταξύ των αναποφάσιστων ψηφοφόρων, καθώς και μεταξύ όσων χρησιμοποιούν συχνά (πάνω από 5 ώρες την εβδομάδα) το web. Η δημοτικότητα του Pataki μειώθηκε κατά 12-18 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ όσων αναποφάσιστων είδαν τα banners, ενώ μείωση κατά 9-10 μονάδες παρουσίασε και η δημοτικότητά του μεταξύ των τακτικών χρηστών του web οι οποίοι έτυχε να τα συναντήσουν στις σελίδες των New York Times.
Τα νούμερα αυτά, αν και πολύ σημαντικά, δεν θα πρέπει να μας οδηγήσουν στο συμπέρασμα πως τα banners μπορούν από μόνα τους να εξασφαλίσουν την εκλογή ενός υποψηφίου. Ο Pataki (http://www.state.ny.us/governor/gep.htm) μπορεί να έχασε κάποιους ψήφους από τα banners, αλλά τελικά κατάφερε να επανεκλεγεί, και μάλιστα με μεγάλη πλειοψηφία.
Το πιο ενδιαφέρον συμπέρασμα της μελέτης αυτής είναι πως αν και ο Pataki είδε τη δημοτικότητά του να μειώνεται λόγω της αρνητικής διαφήμισης του Vallone, ο τελευταίος δεν κατάφερε να ωφεληθεί από αυτή τη μείωση (η δική του δημοτικότητα δεν αυξήθηκε παρά το γεγονός πως οι υποψήφιοι ήταν μόνο δύο). Δεν αρκεί λοιπόν να μειώσει κάποιος τον αντίπαλό του για να ωφεληθεί αυτόματα από τα αρνητικά συναισθήματα που θα προκληθούν. Πρέπει να οικοδομήσει ένα ισχυρό, αξιόπιστο και αποτελεσματικό προφίλ, προβάλλοντας τις ιδέες, τις αρετές και το μέχρι τώρα έργο του.
Δυστυχώς, φαίνεται πως στη χώρα μας θα αργήσουμε πολύ να δούμε τόσο καλά οργανωμένες προσπάθειες. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία εκτιμώ πως, για άλλη μια φορά, οι Έλληνες πολιτικοί θα ασχοληθούν με το Internet μόνο τις τελευταίες 2 ή 3 εβδομάδες πριν από τις εκλογές. Γι' αυτό και η επίδραση των διαφημιστικών μηνυμάτων τους στο εκλογικό αποτέλεσμα θα είναι από μικρή έως ανύπαρκτη.
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com |