[InterBIZ Newsletter Logo]

Πώς θα αυξήσετε το click-through των banners σας

Επιλέξτε τα σωστά χρώματά. Το banner σας πρέπει να ξεχωρίζει όσο περισσότερο γίνεται από την υπόλοιπη σελίδα. Αποφύγετε το γκρι, το μπεζ και οποιοδήποτε άλλο χρώμα μοιάζει με το φόντο της σελίδας. Προτιμήστε (έρευνα της Internet Profiles Corp) έντονα χρώματα και κυρίως πράσινο και κίτρινο. Αποδίδουν καλύτερα από το άσπρο, το κόκκινο ή το μαύρο.

Πείτε στους αναγνώστες τι να κάνουν. Μπορεί να φαίνεται πλεονασμός ή ακόμη και ανόητο αλλά μπορείτε να αυξήσετε μέχρι και 100% το clickthrough ενός banner απλώς και μόνο αν γράψετε επάνω τις λέξεις "Πιέστε Εδώ". Μια διαφήμιση (banner) της Toshiba America είχε στο banner της όχι μόνο τις λέξεις "click here" αλλά και ένα βέλος σε έντονο κόκκινο χρώμα που οδηγούσε την ματιά των αναγνωστών απευθείας στις λέξεις "click here". Το banner αυτό τοποθετήθηκε σε 3 μηχανές αναζήτησης και στο site της ATT πετυχαίνοντας clickthrough 5,7%! (ο μέσος όρος για τα περισσότερα banners είναι 1 - 2%).

Δώστε κίνηση. Ένα banner που περιέχει κάποιο απλό animation θα αυξήσει το clickthrough κατά 30% - 40%, σύμφωνα με τον κ. Savage της ZD Net.

Αυξήστε το μέγεθος. Όσο μεγαλύτερο είναι το banner σας τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες να το επιλέξουν οι επισκέπτες της σελίδας που βρίσκεται. Το πρόβλημα εδώ είναι πως τα περισσότερα banners έχουν μέγεθος 468Χ60 pixels και για μεγαλύτερα μεγέθη θα πρέπει να πληρώσετε περισσότερα.

Κάντε δοκιμές. Όσο ικανοί και αν είστε δεν μπορείτε να δημιουργήσετε αμέσως το τέλειο banner. Γι' αυτό παρακολουθείτε καθημερινά τα στατιστικά των banner σας και τροποποιείτε τα συχνά μέχρι να επιτύχετε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Αλλάζετε συχνά τα banner σας για να αποφύγετε το banner burnout. Όσο περισσότερο χρόνο μένει το banner σας τόσο μειώνεται το clickthrough αφού οι τακτικοί επισκέπτες του site το έχουν ήδη συνηθίσει. (Έρευνα της DoubleClick μας πληροφορεί πως οι πιθανότητες να επιλέξει κάποιος ένα banner μειώνονται δραματικά αν το έχει ήδη δει περισσότερες από τρεις φορές).

Επιλέξτε το κατάλληλο κοινό. Προτιμήστε να τοποθετήσετε το banner σας σε χώρους που συχνάζουν εκείνοι που είναι πιο πιθανό να ενδιαφερθούν για το προϊόν σας. Όχι εκεί που βρήκατε το φθηνότερο CPM (κόστος ανά χίλιους επισκέπτες).

Μη βάζετε την επωνυμία σας ή το όνομα του προϊόντος σας στο banner. Όσοι το έχουν έστω και ακουστά θα θεωρήσουν πως γνωρίζουν ήδη τι θέλετε να πείτε και δεν θα ενδιαφερθούν να μάθουν περισσότερα.

Αγοράστε λέξεις κλειδιά σε μηχανές αναζήτησης. Τα banners που παρουσιάζονται όταν ο χρήστης αναζητεί την συγκεκριμένη λέξη (π.χ. banner του ξενοδοχείου μου στην Ικαρία όταν ο χρήστης ψάχνει με την λέξη Ικαρία) έχουν πολύ μεγαλύτερα ποσοστά click-through.

Μην κάνετε διαγωνισμούς. Τα banners που παραπέμπουν σε διαγωνισμούς δεν είναι πιο πετυχημένα από τα άλλα (αυτό τουλάχιστον μας πληροφορούν οι υπεύθυνοι του Infoseek).

Προσπαθήστε τα banners σας να έχουν μικρό μέγεθος (10K to 15K). Έτσι φορτώνονται πιο γρήγορα και μένουν περισσότερο χρόνο στο οπτικό πεδίο του αναγνώστη της σελίδας

Τοποθετήστε το banner σας σε home page. Τα banners που βρίσκονται σε home page έχουν καλύτερο click-through .

Μυστηριώδη ή ακατανόητα μηνύματα στα banners αυξάνουν το click-through . Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως πρέπει να ακολουθείτε πάντα αυτή την τακτική. Το click-through από μόνο του δεν σημαίνει τίποτε. Πρέπει όποιος ακολούθησε την παραπομπή του banner να ενδιαφερθεί και για το μήνυμά σας.

Ρωτήστε κάτι. Banners που περιέχουν μια ερώτηση είναι πιο αποδοτικά (έως και 16% καλύτερο click-through)

Το banner σας να οδηγεί σε μια ειδική σελίδα. Όχι στην home page του site σας. Προσπαθήστε το περιεχόμενο της σελίδας αυτής να φαίνεται σαν συνέχεια των όσων υποσχεθήκατε ή υπονοήσατε στο banner. Για παράδειγμα θα πρέπει να έχει τα ίδια χρώματα και ύφος με το banner ή να ακολουθεί την ίδια γλώσσα (αν δώσατε την εντύπωση μυστηρίου ή παιγνιδιού με το banner θα πρέπει να δώσετε την ίδια μορφή και στη σελίδα).

Είναι λοιπόν λάθος να αγοράσετε banner απλώς και μόνο για να δείχνει σε κάποιες ήδη υπάρχουσες σελίδες (εκτός αν διαφημίζετε ένα καινούριο site). Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να σχεδιάζετε το banner σας μαζί με τη σελίδα στην οποία θα οδηγεί.

Δώστε την αίσθηση του επείγοντος στο μήνυμά σας με εκφράσεις όπως τελευταία ημέρα, περιορισμένος αριθμός κ.λπ. Προσοχή όμως να μην το παρακάνετε. Συχνά τέτοια μηνύματα δείχνουν ψεύτικα και μειώνουν το click-through.

Παρακολουθήστε τα banner των άλλων και διδαχθείτε από τις επιτυχίες και τα λάθη τους. Στην διεύθυνση http://www.california.com/~rpcman/BANNERS.HTM θα βρείτε 10 banners που διαφημίζουν ακριβώς το ίδιο πράγμα και τι clickthrough πέτυχε το καθένα από αυτά.

Προτιμήστε home pages προμηθευτών Internet. Έρευνες της First Virtual δείχνουν πως με την πάροδο του χρόνου, μειώνεται το ποσοστό των ανθρώπων που κάνουν κλικ στα banner (παλαιότερα ο μέσος όρος ήταν 2% ενώ τώρα έχει πέσει στο 1%). Αυτό συμβαίνει διότι οι χρήστες του Internet είναι σήμερα πιο πεπειραμένοι και όταν επισκέπτονται μια σελίδα το κάνουν για να πάρουν μια πληροφορία. Σπάνια λοιπόν θα διακόψουν την αναζήτησή τους ακολουθώντας ένα banner. Επίσης, η ποιότητα του Web έχει ανέβει δραματικά και φυσικά όσο καλύτερης ποιότητας είναι το περιχόμενο της σελίδας τόσο πιο απρόθυμος θα είναι ο χρήστης να την εγκαταλείψει για να δει τι κρύβεται πίσω από ένα banner.

Γι' αυτό σας συνιστούμε να προτιμάτε τις home pages των ISPs (Internet Service Providers). Πολλοί από τους συνδρομητές τους, τις χρησιμοποιούν σαν home page του browser τους (την βλέπουν κάθε φορά που τον ανοίγουν). Αφού λοιπόν δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει μια εργασία (μπορεί και να μην έχουν καν αποφασίσει τι θα κάνουν) είναι πιο πιθανό να ακολουθήσουν κάποια από τις παραπομπές ή banners που υπάρχουν εκεί.

Γιώργος Επιτήδειος


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com