[InterBIZ Newsletter Logo]

Τεχνικές Δημοσιοποίησης Web Σελίδων

Πολλοί είναι εκείνοι που, συνηθισμένοι από την τηλεόραση, κάνουν το λάθος να πιστεύουν ότι μέσα στο Internet "εκπέμπουμε" μηνύματα. Έτσι, νομίζουν πως δεν έχουμε παρά να τοποθετήσουμε κάπου μια ή έστω μερικές Web σελίδες και ο σκοπός μας έχει επιτευχθεί.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Υπάρχουν εκατοντάδες εκκατομμύρια σελίδες και αυξάνονται με ρυθμούς που φτάνουν το 100% τον χρόνο! Αυτό σημαίνει ότι οι σελίδες δημιουργούμε είναι καταδικασμένες να μείνουν στην αφάνεια, αν δεν φροντίσουμε για την προβολή τους και την ενημέρωση του κοινού γι' αυτές.

Οι τεχνικές που παρουσιάζονται παρακάτω, περιγράφουν τις πιο δημοφιλείς μεθόδους για να προσελκύσουμε το κοινό του δικτύου στις σελίδες μας. Ο αναγνώστης πρέπει να έχει υπ' όψιν του ότι δεν αναφερόμαστε στο περιεχόμενο του site, στο υλικό (content) που θα τον κάνει να μείνει για ώρα στο site και να το επισκέπτεται συχνά, αλλά μόνο στη διαφήμισή του. Στις μεθόδους που θα πρέπει να ακολουθήσει για να μάθουν οι χρήστες του δικτύου την ύπαρξη του site και να το επισκευθούν.

  1. Καταχωρηθείτε στα Εργαλεία Αναζήτησης

    Το 60-70% των σελίδων που βλέπουν οι χρηστές του Internet είναι αποτέλεσμα έρευνας σε κάποιο εργαλείο αναζήτησης. Είναι λοιπόν φανερό ότι ο πρώτος στόχος κάθε δημιουργού Web σελίδων είναι (ή πρέπει να είναι), να υπάρχουν καταχωρημένες στα εργαλεία αναζήτησης. Θεωρητικά ο δημιουργός των σελίδων δεν έχει να κάνει τίποτε. Το ρομπότ (agent) κάθε μηχανής θα βρει μόνο του τις σελίδες και θα τις καταχωρήσει. Δυστυχώς όμως, αυτό δεν γίνεται συχνά. Υπάρχουν πολλές δεκάδες εκατομμύρια σελίδες και τα εργαλεία αναζήτησης δεν τις καταχωρούν όλες. Πρέπει λοιπόν να αναλάβουν δράση οι ενδιαφερόμενοι (δηλαδή εμείς) καταχωρώντας τις σελίδες μας μόνοι μας.

    Αυτό μπορεί να γίνει είτε μεμονομένα σε κάθε εργαλείο (όλα παρέχουν την επιλογή add URL), είτε μαζικά (σε όλα μαζί) μέσω κάποιου γενικού εργαλείου καταχώρησης όπως το submit-it (www.submit-it.com) ή μέσω κάποιου ειδικού λογισμικού όπως το spider.

    Θεωρητικά πάλι, αρκεί να καταχωρήσετε μια σελίδα (την αρχική) και το ρομποτάκι θα έρθει να την ελέγξει και να καταχωρήσει και τις υπόλοιπες. Στην πράξη όμως ούτε αυτό συμβαίνει. Για τον λόγο αυτό, σας προτείνουμε να καταχωρήσετε και κάποιες επόμενες. Το σωστό πάντως είναι να μη καταχωρήσετε όλες τις σελίδες του site σας (κάτι που μπορεί να εκνευρίσει ή να αποπροσανατολίσει όποιον κάνει αναζητήσεις) αλλά μόνο τις πιο σημαντικές.

  2. Φροντίστε να αποκτήσετε καλή θέση (σειρά εμφάνισης) στα Εργαλεία Αναζήτησης

    Οι χρήστες του δικτύου είναι ανυπόμονοι άνθρωποι. Όταν κάνουν μια αναζήτηση με κάποιο εργαλείο κοιτούν μόνο την πρώτη δεκάδα των αποτελεσμάτων. Σπάνια θα δοκιμάσουν μήπως αυτό που ζητούν είναι στη δεύτερη ή την τρίτη δεκάδα και σχεδόν ποτέ πιο "μέσα". Για τον λόγο αυτό, δεν αρκεί να καταχωρηθούμε στα εργαλεία αναζήτησης του δικτύου. Πρέπει να βρεθούμε και σε καλή σειρά.

    Ο στόχος αυτός δεν είναι ούτε ακατόρθωτος, ούτε όμως και εύκολος. Σας συνιστούμε να ακολουθήσετε τις τεχνικές που αναφέρονται παρακάτω και να πειραματιστείτε με πολλές παραλλαγές της ίδιας σελίδας μέχρι να βρείτε αυτή που σας δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα.

    • Επιλογή των σωστών λέξεων κλειδιών

      Επιλέξετε ποιες είναι οι λέξεις εκείνες που, όταν τις χρησιμοποιούν οι χρήστες του Internet στις αναζητήσεις τους, θέλετε να εμφανίζεται σε καλή σειρά (κατά προτίμηση στην πρώτη δεκάδα) το δικό σας site. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να καλύψετε όλες τις λέξεις που χαρακτηρίζουν τις σελίδες σας, άρα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά 2 ή 3 και να δώσετε μεγαλύτερο βάρος σε αυτές. Σκεφτείτε πως θα περιέγραφαν οι περισσότεροι αυτό που θέλουν να βρουν. Μη ξεχνάτε πως αυτό που για σας είναι αυτονόητο για τους άλλους μπορεί να έχει τελείως διαφορετική σημασία. Π.χ. αν διαφημίζετε μαθήματα Marketing πως θα σας ψάξουν; Marketing Lessons, Marketing Courses, Marketing Seminars, Marketing Training ή κάτι άλλο; Πάντως μην υποκύψετε στον πειρασμό να προσπαθήσετε να τα καλύψετε όλα.

      Δοκιμάστε να τοποθετήσετε τις λέξεις που σας ενδιαφέρουν με σειρά σπουδαιότητας. Δεν είναι βέβαιο πως ο τρόπος παράθεσης των λέξεων επηρεάζει τη θέση της σελίδας, αλλά αξίζει να δοκιμάσετε.

      Εννοείται πως δεν πρέπει να ξεχνάτε να έχετε αρκετό κείμενο (text) στην εισαγωγική σελίδα σας (home page) που καλό θα είναι να επαναλαμβάνει τις λέξεις που αναφέρετε στα META tags, τον τίτλο και το heading. Αν έχετε κυρίως ή αποκλειστικά γραφικά (που φυσικά μπορεί να περιέχουν κείμενο αλλά δεν διαβάζονται από το εργαλείο) χάνετε σημαντικά σε σχέση με άλλες σελίδες ίδιου ενδιαφέροντος.

    • Επιλογή εξειδικευμένων λέξεων

      Μην επενδύετε σε πολύ δημοφιλείς λέξεις κλειδιά (π.χ. αθλητικά, δώρα κ.λπ.). Οι χρήστες του Internet συνήθως ψάχνουν για κάτι πολύ συγκεκριμένο (ξέρουν από την προηγούμενη εμπειρία τους πως οι γενικές αναζητήσεις δεν προσφέρουν πολλά χρήσιμα αποτελέσματα). Προτιμήστε λιγότερο γενικές έννοιες (π.χ. αντί να χρησιμοποιήσετε σκέτη τη λέξη "παπούτσια", προτιμήστε πέδιλα, δετά παπούτσια, τακούνια κ.λπ.).

    • Επιλογή του σωστού τίτλου

      Ο τίτλος έχει πολύ μεγάλη βαρύτητα στη σειρά ταξινόμησης των σελίδων από ένα εργαλείο αναζήτησης. Πρέπει λοιπόν να περιέχει τις σωστές λέξεις κλειδιά. Οι λέξεις όμως δεν πρέπει να γράφονται παρατακτικά (π.χ. Marketing Lessons, Courses, Seminars, Training) αλλά σε μια περιγραφική και ελκυστική φράση (π.χ. Marketing Courses. A guide to Marketing Lessons, Seminars and Training). Μη ξεχνάτε πως τα περισσότερα εργαλεία εμφανίζουν στα αποτελέσματα της αναζήτησης τον τίτλο της σελίδας σαν παραπομπή (με έντονα και διαφορετικού χρώματος γράμματα). Αν ο τίτλος είναι αρκετά ελκυστικός, ο χρήστης θα προτιμήσει να δει τη δικιά σας σελίδα και όχι κάποια άλλη που περιέχει απλώς μερικές ξεκάρφωτες λέξεις κλειδιά.

    • Χρησιμοποιήστε <META> tags (αλλά με φειδώ και μην τους έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη)

      Οι <META> tags είναι οδηγίες (tags) της HTML που βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης στην ταξινόμηση του site. Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Στις <META> description tags μέσα στις οποίες γράφουμε μια σύντομη περιγραφή της σελίδας και τις <META> keyword tags που περιέχουν τις λέξεις κλειδιά οι οποίες περιγράφουν την σελίδα. Συνήθως, οι λέξεις που περιέχονται στις <META> keyword tags αξιολογούνται από τα Εργαλεία Αναζήτησης χαμηλότερα από εκείνες του τίτλου αλλά υψηλότερα από εκείνες που περιέχονται στο κυρίως σώμα (body) της σελίδας.

      Τεχνικά χαρακτηριστικά των <META> tags:

      Συνήθως περιέχονται στο <HEAD> της σελίδας μετά το τέλος της οδηγίας <TITLE> όπως φαίνεται και στο ακόλουθο παράδειγμα:

      <HTML>
      <HEAD>
      <TITLE>ΧΥΖ Marketing Institute - The online source for Marketing Information and training</TITLE>
      <META NAME="description" CONTENT="ΧΥΖ Marketing Institute is located in Athens, Greece, and specializes in Marketing Courses and Training.">
      <META NAME="keywords" CONTENT=" Marketing Courses, lessons, seminars, training, advanced, direct marketing, Internet">
      </HEAD>

      Σαν λέξεις κλειδιά πρέπει να ορίζονται τόσο γενικές όσο και εξειδικευμένες λέξεις σχετικές με το site. Είναι προτιμότερο οι λέξεις να είναι γραμμένες στο πληθυντικό και να έχουν συμπεριληφθεί και τα παράγωγά τους.

      Μια άλλη λιγότερο γνωστή, αλλά πολύ χρήσιμη, <META> tag είναι η "robots" που λειτουργεί ως εξής:

      <META NAME="robots" CONTENT="index,follow">

      Όταν το CONTENT είναι index αυτό σημαίνει πως το robot του εργαλείου αναζήτησης πρέπει να καταχωρεί αυτή την σελίδα. Αν είναι noindex, αυτό σημαίνει πως ο δημιουργός της σελίδας, δεν θέλει να καταχωρηθεί.

      Όταν το CONTENT είναι follow, αυτό δηλώνει στο robot πως πρέπει να ακολουθήσει τις παραπομπές που υπάρχουν στην παρούσα σελίδα. Αν είναι nofollow (π.χ. οι παραπομπές οδηγούν σε σελίδες που έχουμε για demo ή δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένες), τότε δεν θα τις καταχωρήσει.

      Περιορισμοί στην χρήση των <META> tags

      1. Δεν τις χρησιμοποιούν όλα τα εργαλεία αναζήτησης. Τα AltaVista και Infoseek είναι γνωστοί υποστηρικτές τους, αλλά άλλοι τις αγνοούν τελείως.
      2. Η ανάγνωση και αποδοχή τους από κάθε εργαλείο γίνεται με διαφορετικά κριτήρια. Τα ίδια <META> tags δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα σε διαφορετικές μηχανές αναζήτησης.

      Μερικές ακόμη τεχνικές συμβουλές

      Τα <META> tags είναι απαραίτητα στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε frames. Βεβαιωθείτε πως έχετε τοποθετήσει <META> tags στην αρχική σελίδα (αυτή που περιέχει την οδηγία <FRAMESET>. Σε αντίθετη περίπτωση οι εσωτερικές σελίδες (οι σελίδες που εμφανίζονται στα παράθυρα των frames) θα αγνοηθούν και αφού η αρχική σελίδα είναι κενή (το περιεχόμενο υπάρχει όλο στα παράθυρά της) θα αγνοηθεί και αυτή.

      Στην περίπτωση που έχετε JavaScript στην σελίδα σας, αν ο κώδικας έχει τοποθετηθεί μέσα στο <HEAD> όπως συνηθίζεται, φροντίστε να βάλετε τα <META> tags πάνω από τον JavaScript κώδικα, διαφορετικά το robot θα μεταδώσει πίσω στη μηχανή αναζήτησης ασυναρτησίες.

      Συμπέρασμα:

      Τα <META> tags είναι χρήσιμα εργαλεία για την ταξινόμηση του χάους των πληροφοριών που υπάρχουν στο δίκτυο. Ωστόσο είναι λάθος να νομίζουμε πως από μόνα τους αρκούν για την καλή καταχώρηση της σελίδας.

    • Μην επαναλαμβάνετε λέξεις κλειδιά

      Παλαιότερα, το πιο συνηθισμένο "κόλπο" για να ξεγελαστούν οι μηχανές αναζήτησης ήταν η επανάληψη των λέξεων κλειδιών. Οι επαναλήψεις γίνονταν, και γίνονται, είτε στον τίτλο, είτε στα <META> tags, είτε κρυμμένα στο body του κειμένου. Στην τελευταία περίπτωση, ο δημιουργός της σελίδας βάζει αόρατο κείμενο (π.χ. άσπρα γράμματα σε άσπρο φόντο) το οποίο δεν διαβάζεται από τον χρήστη αλλά αναγνωρίζεται και καταχωρείται από το πρόγραμμα (agent) που καταχωρεί τη σελίδα στο εργαλείο αναζήτησης.

      Η τεχνική αυτή λειτουργούσε παλαιότερα διότι όσο πιο πολλές επαναλήψεις της ίδιας λέξης είχε μια σελίδα, τόσο καλύτερη βαθμολογία έπαιρνε από το εργαλείο αναζήτησης. Σήμερα αυτό δεν ισχύει διότι χρησιμοποιούνται άλλα κριτήρια όπως η πυκνότητα των λέξεων (πόσες φορές επαναλαμβάνεται η λέξη σχετικά με το συνολικό μέγεθος του κειμένου της σελίδας π.χ. κάθε 10 λέξεις η μια είναι sex), η κατανομή τους μέσα στην σελίδα (ομοιόμορφη ή ανώμαλη κατανομή σε αρχή, μέση, τέλος κλπ) και άλλα. Μερικά Εργαλεία μάλιστα όπως το Lycos όχι μόνο δεν αυξάνουν την βαθμολογία της σελίδας αν επαναλαμβάνεται πολλές φορές η ίδια λέξη στο κυρίως σώμα της, αλλά την τιμωρούν κατατάσσοντάς τη χαμηλότερα απ' ότι θα έκαναν κανονικά (με βάση τα άλλα χαρακτηριστικά της). Δυστυχώς ο αριθμός των λέξεων πάνω από τον οποίο αρχίζει η "τιμωρία" δεν είναι γνωστός. Γι' αυτό φροντίστε να επαναλαμβάνετε τις λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν μόνο στο κυρίως σώμα της σελίδας (όχι στον τίτλο, ή στα <META> tags) αλλά όχι πολλές φορές και ποτέ μαζεμένες σε κάποιο σημείο.

    • Βάλτε τα πιο σημαντικά πράγματα πρώτα

      Το σύστημα αξιολόγησης των Web σελίδων που χρησιμοποιούν τα εργαλεία αναζήτησης, θεωρεί πως μια σελίδα που περιέχει τη λέξη business στο πάνω μέρος της, στις πρώτες γραμμές ή στην επικεφαλίδα, είναι πολύ πιο πιθανό να έχει σχέση με business απ' ό,τι μια σελίδα στην οποία η ίδια λέξη βρίσκεται πιο χαμηλά (και έχει πιο πολλές πιθανότητες να χρησιμοποιείται τυχαία π.χ. σαν τμήμα της έκφρασης business as usual). Για τον λόγο αυτό μετακινήστε "σημαντικές" λέξεις στην αρχή της σελίδας ή τοποθετήστε της σε ξεχωριστή σελίδα.

    • Δημιουργήστε πολλές εκδόσεις της ίδιας σελίδας

      Αν η σελίδα σας καλύπτει θέματα μεικτού ενδιαφέροντος π.χ. οικολογία και επιχειρήσεις, είναι δύσκολο έως αδύνατο να την κάνετε να εμφανίζεται σε καλές θέσεις όταν γίνεται αναζήτηση μόνο για το ένα από τα δύο θέματα.

      Για να το πετύχετε αυτό, δημιουργήστε περισσότερες εκδόσεις της ίδιας σελίδας. Π.χ. μια σελίδα με όλο το βάρος της σχεδίασης για καλή θέση στα εργαλεία αναζήτησης στο ένα θέμα και μια άλλη με όλο το βάρος στο άλλο.

      Ένας πονηρός τρόπος να βρεθείτε πολλές φορές καταχωρημένος σε ένα εργαλείο αναζήτησης (που τον αναφέρουμε αλλά δεν σημαίνει και πως τον συνιστούμε), είναι να αλλάζετε συχνά τον τίτλο <TITLE> της σελίδας που θέλετε να καταχωρηθεί. Σε πολλές περιπτώσεις, το ρομποτάκι (agent) του εργαλείου θα θεωρήσει ότι η σελίδα είναι καινούρια και θα την καταχωρήσει από την αρχή. Στην ήδη καταχωρημένη σελίδα δεν θα πειράξει τίποτα αφού το URL θα είναι ενεργό. Έτσι το ίδιο URL μπορεί να καταχωρηθεί πολλές φορές.

      Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα <META> tags (περισσότερες εκδόσεις της ίδιας σελίδας με διαφορετικά <META> tags.

      Πρέπει να έχετε υπ' όψιν σας, πως αυτή η πρακτική δεν θεωρείται από πολλούς σαν σωστός και ηθικός τρόπος να καταχωρηθεί κανείς. Δεν σας εξασφαλίζει ούτε ηθικά έναντι των άλλων επιχειρηματιών ή απλών χρηστών του Internet ούτε έναντι των υπευθύνων του εργαλείου αναζήτησης που αν το ανακαλύψουν, έχουν κάθε δικαίωμα να πάρουν μέτρα εναντίον σας.

    • Μην ξεχνάτε πως οι άνθρωποι είναι ανορθόγραφοι

      Σκεφτείτε ποια είναι τα πιο συνηθισμένα ορθογραφικά λάθη στις λέξεις που σας ενδιαφέρουν (π.χ. τηλέφονο αντί για τηλέφωνο) και τοποθετήστε τις στα Meta tags και τον τίτλο.

    • Παρακολουθήστε στενά τα εργαλεία αναζήτησης και πειραματιστείτε

      Πάντα υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες (λεκτικές ή λειτουργικές) που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει εκ των προτέρων, αλλά είναι απαραίτητες για να εμφανίζεται στην επιθυμητή θέση η δική σας σελίδα. Μη διστάσετε να αλλάζετε συχνά τμήματα της πρώτης σελίδας σας και να βλέπετε πως επηρεάζει αυτό τα εργαλεία αναζήτησης.

    • Μην επαναπαύεστε

      Το εργαλείο που σας έχει καταχωρημένους σήμερα, μπορεί να σας διαγράψει από τη βάση του αύριο (π.χ. διότι δεν πήρε απάντηση σε κάποιον έλεγχο που έκανε το robot του για να δει αν το site είναι ακόμη online). Υπάρχουν εταιρείες που είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν έως και 75% λόγο της διαγραφής τους από το Yahoo. Αυτός είναι και ένας σοβαρός λόγος να μην επιλέξετε τον φτηνότερο προμηθευτή υπηρεσιών Internet για τις σελίδες σας αλλά τον πιο αξιόπιστο (με το μεγαλύτερο uptime, δηλαδή με το μικρότερο ποσοστό βλαβών και περιπτώσεων που το σύστημά του βρίσκεται εκτός λειτουργίας).

    • Καταχωρηθείτε σε όσο πιο πολλά εργαλεία ή καταλόγους μπορείτε

      Ο λόγος είναι φυσικά προφανής. Πρέπει να υπάρχετε παντού.

    • Καταχωρήστε και εσωτερικές σελίδες

      Θεωρητικά αν καταχωρήσετε την αρχική σελίδα (Home Page) το εργαλείο θα φροντίσει να καταχωρήσει και τις πιο κάτω. Η αλήθεια δεν είναι ακριβώς έτσι. Εργαλεία όπως το HotBot καταχωρούν αρκετά επίπεδα αλλά όμως, όπως το AltaVista, καταχωρούν μόνο 1 ή 2 επίπεδα πέρα από την αρχική σελίδα. Αν έχετε σημαντικές σελίδες πιο βαθιά καλό είναι να τις καταχωρήσετε ανεξάρτητα.

    • Να είστε επίμονοι και υπομονετικοί

      Οι πιο πολλές μηχανές αναζήτησης ενημερώνονται για το αν έχουν γίνει αλλαγές στην σελίδα που έχετε ήδη καταχωρημένη (με το λογισμικό που χρησιμοποιούν για έλεγχο των σελίδων) μετά από αρκετές ημέρες. Δεν είναι λόγος να αλλάξετε πάλι σελίδα, επειδή κάνατε τις αλλαγές σήμερα και μετά από 15 ημέρες δεν είδατε αποτελέσματα. Επίσης, παρακολουθείτε συνεχεία (τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα) όλα τα Εργαλεία αναζήτησης. Η θέση σας μπορεί να ανέβει ή να κατεβεί ξαφνικά , μπορεί να εξαφανιστείτε (συνήθως να διαγραφτείτε) αν για κάποιο λόγο όταν ζήτησαν τις σελίδες σας δεν απάντησε ο server, να γράφεται λάθος το URL σας από το εργαλείο κ.λπ.

    • Βάλτε τους άλλους να προβάλλουν τις σελίδες σας

      Χρησιμοποιείστε όσο μπορείτε περισσότερο τα reciprocal links. Υπάρχουν σίγουρα πολλά sites μέσα στο Internet με αντικείμενο παραπλήσιο αλλά όχι ανταγωνιστικό με το δικό σας. Επικοινωνήστε με τους δημιουργούς ή διαχειριστές τους και να τους ζητήστε να βάλουν μια παραπομπή από το δικό τους site στο δικό σας. Σαν αντάλλαγμα θα προσφερθείτε κάνετε και εσείς το ίδιο γι' αυτούς.

      Η παραπάνω συμβουλή ισχύει και στην περίπτωση που οι λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν, βγάζουν πρώτες σελίδες που δεν είναι ανταγωνιστικές προς εσάς. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να έρθετε σε επαφή με τους δημιουργούς τους και ζητήστε τους να βάλουν ένα link από αυτές σε εσάς. Πολλοί θα το κάνουν ζητώντας σαν αντάλλαγμα μόνο να κάνετε και εσείς το ίδιο.

      Χρήσιμο είναι και να ελέγχετε ποιοι έχουν παραπομπές στην δική σας σελίδα. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορα εργαλεία π.χ. με το AltaVista όπου αν δώσετε link:http://(το URL που σας ενδιαφέρει) θα δείτε ποιοι έχουν κάνει από τις σελίδες τους παραπομπές στις δικές σας.

      Αυτή η πρακτική είναι χρήσιμη διότι έτσι μπορείτε να μάθετε ποιοι εκτίμησαν τόσο τις σελίδες σας ώστε να βάλουν από μόνοι τους παραπομπές σε αυτές. Μπορείτε επίσης, να πάρετε ιδέες για άλλους χώρους στους οποίους μπορείτε να ζητήσετε να καταχωρηθούν οι σελίδες σας.

    • Ανακοινώστε τις σελίδες σας

      Όταν τις δημιουργήσετε αλλά και όταν κάνετε σημαντικές αλλαγές καλό είναι να ενημερώνετε γι' αυτό τους χρήστες το Internet. Όχι με spamming βέβαια αλλά με ανακοινώσεις στους χώρους που υπάρχουν ειδικά γι' αυτό το σκοπό στο δίκτυο (π.χ. στα Νέα του Internet ή στη λίστα net-happenings). Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και σε usenet groups ή mailing lists σχετικές με το αντικείμενο που έχουν οι σελίδες σας.

    • Κρατήστε επαφή με τους επισκέπτες σας

      Οι χρήστες του Internet δεν συνηθίζουν να δίνουν προσωπικά στοιχεία στους δημιουργούς των σελίδων που επισκέπτονται. Ωστόσο, μπορείτε να δοκιμάσετε. Δημιουργήστε μια φόρμα και προτρέψτε τους επισκέπτες σας να αφήσουν τα στοιχεία τους (ή τουλάχιστον την email διεύθυνσή τους) για να τους ενημερώνετε για νέες προσθήκες ή υλικό στις σελίδες σας. Αν αυτά που έχετε στις σελίδες σας είναι χρήσιμα γι' αυτούς, θα γραφτούν στην λίστα σας. Ειδικά αν υποσχεθείτε (και φυσικά το τηρήσετε) ότι δεν θα κοινοποιηθούν τα στοιχεία τους σε τρίτους.

    • Διάφορες άλλες συμβουλές

      Ειδικά για καταχωρήσεις στο Altavista προσπαθήστε να έχετε διεύθυνση που να περιλαμβάνει την λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει. Το http://www.samos.com θα βρεθεί πολύ πιο ψηλά από το http://www.tourism.com ακόμη και αν η σελίδα είναι και στις δυο περιπτώσεις η ίδια. Για να το πετύχετε αυτό με μικρό κόστος μπορείτε να έχετε καταχωρημένα περισσότερα από ένα domains που να βλέπουν την ίδια IP διεύθυνση (του web server σας). μπορεί το samos.com και το samos.gr να μην είναι διαθέσιμα, υπάρχουν όμως και αλλά domains για να κάνετε την δουλεία σας, π.χ. samos.au (Αυστραλία), samos.otenet.gr (subdomain δηλαδή κάποιου άλλου) κ.λπ.

      Γιώργος Επιτήδειος

      
      Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

      Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
      Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

      Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
      Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com