[InterBIZ Newsletter Logo]

ΔΙΚΤΥΩΘΕΙΤΕ και άγιος ο Θεός
29/6/2001

Όλοι όσοι ασχολούμαστε επαγγελματικά με το Internet έχουμε ακούσει για το πρόγραμμα "ΔΙΚΥΩΘΕΙΤΕ" του Υπουργείου Ανάπτυξης που το διαχειρίζεται ο ΕΟΜΜΕΧ.

Επιγραμματικά και για την ιστορία αναφέρω ότι όταν βγήκε στον αέρα η προκήρυξη του προγράμματος ανέφερε αόριστα ότι απευθύνεται σε επιχειρήσεις που θέλουν να αποκτήσουν δικτυακή παρουσία και ΠΙΘΑΝΑ να διεξάγουν πωλήσεις μέσω του διαδικτύου.

Έτσι χιλιάδες επιχειρήσεις μικρών οικονομικών δυνατοτήτων κυρίως, έσπευσαν να υποβάλλουν αιτήσεις για να υπαχθούν στο πρόγραμμα και να φτιάξουν ένα web site που αλλιώς σε καμιά περίπτωση δεν θα ήταν δυνατό να αποκτήσουν αν δεν έβαζαν το χέρι στη τσέπη.

Από κοντά και οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Internet έσπευσαν να συμμετάσχουν στην όλη διαδικασία ενημερώνοντας το κοινό για την ύπαρξη του προγράμματος.

Και ώ του θαύματος! Τα αποτελέσματα βγήκαν και χίλιες περίπου επιχειρήσεις πήραν έγκριση να δημιουργήσουν ιστοσελίδα.

Η ψυχρολουσία όμως δεν άργησε να 'ρθει! Οι απαιτήσεις που δημοσιεύτηκαν μετά την έγκριση (Ελληνική πρωτοτυπία) θεωρούσαν εκ των ουκ άνευ ότι οι επιχειρήσεις θα έπρεπε:

  • να δημιουργήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα με ηλεκτρονικές πληρωμές,

  • αναζήτηση προϊόντων

  • τρία e-mail accounts και άλλα πολλά.

Καλά θα έλεγε οποιοσδήποτε, τι περίμεναν, να τους εγκρίνουν το μυθώδες ποσό των 240.000 δρχ και αυτοί να φτιάξουν 3-4 σελίδες; (παρόλο που για ένα αξιοπρεπές web site αυτή είναι η τιμή της αγοράς για δυο χρόνια).

Εκεί όμως που το πράγμα αρχίζει να γίνεται γελοίο είναι όταν δει κανείς τις επιχειρήσεις και τις αντιπαραβάλλει με τις απαιτήσεις του προγράμματος. Πιο αναλυτικά:

  1. Επιχείρηση που κατασκευάζει πισίνες είναι υποχρεωμένη να κατασκευάσει e-shop. Όποιος τώρα θέλει να αγοράσει την πισίνα του σπιτιού του από το Internet δεν έχει παρά να χρεώσει την πιστωτική του κάρτα με 4-5 εκατομμύρια τα μισά εκ των οποίων θα είναι τα έξοδα μεταφοράς.

  2. Γυμναστήριο που ήθελε απλά να φτιάξει μια σελίδα με το πρόγραμμά του και τον εξοπλισμό που διαθέτει πρέπει να δέχεται ηλεκτρονικές πληρωμές για αγορές μέσα από το δίκτυο. Τώρα τι είδους προϊόντα θα αγοράσεις από ένα γυμναστήριο τα μεγάλα μυαλά που σχεδιάζουν την κοινωνία της πληροφορίας ξέρουν καλύτερα

  3. Εταιρεία που διαθέτει τρία (3) προϊόντα είναι υποχρεωμένη να φτιάξει e-shop με μηχανή αναζήτησης των προϊόντων. Έλεος

  4. Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο χονδρικό εμπόριο είναι υποχρεωμένες αν θέλουν να συμμετάσχουν να διενεργούν πληρωμές με τους πελάτες τους με πιστωτική κάρτα!

Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Στην εύλογη παρατήρηση που κάποιος θα μπορούσε να κάνει ότι κανείς δεν υποχρεώνει κάποια από τις επιχειρήσεις που πήραν έγκριση να κάνουν τελικά το e-shop η απάντηση είναι το πρόβλημα δεν είναι αυτό.

Το όλο ζήτημα έχει να κάνει με την ανικανότητα των υπευθύνων, στην προκειμένη περίπτωση του ΕΟΜΜΕΧ, να σχεδιάσουν μια σοβαρή πολιτική έστω και στις πιο απλές περιπτώσεις, κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα όταν πρόκειται να ακολουθήσουν και άλλες πιο σημαντικές προσπάθειες με περισσότερες απαιτήσεις.

Καλογερόπουλος Στάθης
ΖΕΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Α.Ε.
Project Manager
E-mail: skalogerop@zeusnet.gr

Υ.Γ. InterBIZ: Θα βρείτε τις ελάχιστες απαιτήσεις για την ανάπτυξη εταιρικής παρουσίασης στο διαδίκτυο στο http://www.eeei.gr/interbiz/articles/kalathi.doc


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com