[InterBIZ Newsletter Logo]

Εκλογές 2000 και Internet, μέρος Β'

Για το τεύχος αυτό είχα σκεφθεί να συντάξω μια λίστα με τα IN και τα OUT των εκλογών στο Internet. Γρήγορα όμως κατάλαβα πως αυτό θα ήταν αδύνατον μια και τα OUT ήταν πάρα πολλά, ενώ τα IN ήταν σχεδόν ανύπαρκτα. Θα περιοριστώ λοιπόν στην ανακήρυξη της καλύτερης και της χειρότερης εκλογικής δραστηριότητας στο Internet και θα ολοκληρώσω με μια σύντομη αναφορά σε μερικά από τα στραβά που συνέβησαν κατά τη διάρκεια αυτής της προεκλογικής περιόδου.

Αρχίζοντας από τους επαίνους, πιστεύω πως πρέπει να δώσουμε ένα μεγάλο μπράβο στη Δέλτα Πληροφορική. Το εκλογικό site που δημιούργησε δεν ήταν ό,τι πιο εύχρηστο υπάρχει, αλλά η ενημέρωσή του ήταν επαρκής (αν και ξεκίνησε με σχετική καθυστέρηση) και έδωσε τη δυνατότητα στον απλό πολίτη να έχει το ίδιο καλή πληροφόρηση με τους δημοσιογράφους του τύπου και της τηλεόρασης (Δευτέρα πρωί η ΝΕΤ διάβαζε τους σταυρούς των υποψηφίων βουλευτών από το Web και αναμετέδιδε την εικόνα του site της Δέλτα στους τηλεθεατές της).

Το βραβείο χειρότερης προεκλογικής δραστηριότητας απονέμεται στον κ. Χρήστο Πρωτόπαπα (υφυπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων τόσο στην προηγούμενη όσο και στην καινούρια κυβέρνηση) ο οποίος θεώρησε σκόπιμο να πνίξει με διαφημιστικά email (spam) χιλιάδες από μας, δηλώνοντας με υπερηφάνεια πως "αξιολογεί θετικά τη σημασία και αξιοποιεί τις ισχυρές προοπτικές που επιφέρει η Κοινωνία της Πληροφορίας".

Ελπίζω πως η επανεκλογή του (57.812 σταυρούς στη Β' Αθηνών) δεν θα ερμηνευθεί ως αποτέλεσμα της σπαμοεκστρατείας του και οι σύμβουλοί του (η διεύθυνση αποστολής του spam ήταν announcement@e-debate.gr) δεν θα εφαρμόσουν την ίδια πρακτική και στις επόμενες εκλογές.

Υπάρχουν φυσικά και πολλοί άλλοι οι οποίοι αξίζουν παρόμοια βραβεία. Δυστυχώς όμως, αρκετοί από αυτούς εξελέγησαν και δεν θεωρώ σκόπιμο να αυξήσω τον ήδη μεγάλο αριθμό των εχθρών μου. Θα ολοκληρώσω λοιπόν αυτή την αναφορά στα εκλογικά πράγματα με μια σειρά από συμβουλές για όλους εσάς οι οποίοι ελπίζω πως θα ξαναχρησιμοποιήσετε το Internet ως πηγή εκλογικών πληροφοριών το 2002 όταν έρθει η ώρα των επόμενων (δημοτικών αυτή τη φορά) εκλογών:

1. Προτιμήστε το site της Δέλτα Πληροφορικής (παρουσίασε κάποια προβλήματα, αλλά τουλάχιστον είχε συνέπεια και διάρκεια). Όπως με πληροφόρησε ο αναγνώστης μας κ. Χρήστος Γεωργακόπουλος (www.izor.gr) το ekloges.gr ήταν offline σχεδόν όλο το σαββατοκύριακο (πιθανότατα λόγο hacking) και άρχισε να λειτουργεί πάλι τη Δευτέρα το πρωί. Επιθέσεις όμως δεχόταν και το elections.gr όλο το βράδυ της Κυριακής. Έτσι οι διαχειριστές του δεν κατάφεραν να μεταδώσουν αποτελέσματα "σε πραγματικό χρόνο" όπως επιθυμούσαν.

2. Μην εμπιστεύεστε τις μεγάλες κουβέντες για online επικοινωνία με τους χρήστες. Σχεδόν σε όλες τις συνεντεύξεις ή συζητήσεις online, τα πράγματα πήγαν "ύποπτα" ομαλά για τους υποψηφίους. Δεν είδαμε δηλαδή ούτε δύσκολες ερωτήσεις ούτε ενοχλητικούς ψηφοφόρους. (Λίγο ακόμη και θα πιστέψουμε πως οι χρήστες του Internet είναι πρόβατα.)

3. Αν χρειάζεστε λεφτά, βρείτε έναν υποψήφιο και πουλήστε του μια λίστα με email διευθύνσεις "σίγουρων ψηφοφόρων". Το κόλπο αυτό δεν είναι καινούριο. Μέχρι τώρα όμως πωλούνταν μόνο ταχυδρομικές διευθύνσεις τις οποίες ο επιδέξιος απατεώνας αντέγραφε από τον τηλεφωνικό κατάλογο και στη συνέχεια τις παρουσίαζε ως "κλεμμένες από άλλο υποψήφιο του ίδιου κόμματος" ή ως λίστα μελών σωματείου που "οι δικοί μας" είναι πλειοψηφία. Στις πρόσφατες εκλογές όμως εκσυγχρονιστήκαμε και η πρακτική αυτή επεκτάθηκε και στις email διευθύνσεις.

Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά ακόμη γι' αυτό το θέμα (π.χ. αν ελέγξει κάποιος πόσο λίγα χρήματα δήλωσαν στην επιτροπή εκλογικών δαπανών ότι ξόδεψαν για τα sites τους οι υποψήφιοι θα πέσει πολύ γέλιο). Προτιμώ όμως να κλείσω αυτό το άρθρο με μια συμβουλή.

Αν έχετε κάποιον γνωστό που ήταν υποψήφιος σε αυτές τις εκλογές πιέστε τον να ελέγξει (κατά προτίμηση παρουσία σας) τα στατιστικά κίνησης του site του. Θα δείτε πως η δημοτικότητα των σελίδων είτε θα είναι μηδαμινή (αν το site φιλοξενείται από μια αξιόπιστη εταιρεία) είτε θα είναι απίστευτα μεγάλη (αν τα στοιχεία μαγειρεύτηκαν από τους συνεργάτες του, πράγμα όμως που αποδεικνύεται εύκολα από τα log files). Σε κάθε περίπτωση πάντως θα μπορέσετε εύκολα να του αποδείξετε πως εξαπατήθηκε και να τον πείσετε την επόμενη φορά να τα σκάσει χοντρά σε σας.

Γιώργος Επιτήδειος
gepiti@gepiti.com

Υ.Γ. Το ξέρω πως αυτό που σας προτείνω δεν είναι τίμιο, αλλά δύο τρία εκατομμύρια αφορολόγητα για δουλειά μερικών ημερών (ή και λιγότερο) είναι μεγάλος πειρασμός. Εσείς τι λέτε;


Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com