Email content: Η επόμενη μεγάλη επανάσταση στο Internet
(Μια πρόβλεψη για την οποία σύντομα θα με θυμηθείτε)
Έχετε προσέξει ότι οι ριζικές αλλαγές δεν έρχονται σχεδόν ποτέ απροειδοποίητα; Η ζωή σπάνια προχωράει με άλματα και ο καλός ιστορικός πάντοτε θα μπορέσει να περιγράψει με ακρίβεια ποια γεγονότα προμήνυαν την άνοδο του Χ ή την αποτυχία του Ψ πολύ πριν αυτή γίνει πραγματικότητα. Δυστυχώς όμως, παρόμοιες αναλύσεις γίνονται μόνο εκ των υστέρων και σπάνια οι μελετητές ενός φαινομένου καταφέρνουν να αποδειχθούν επιτυχημένοι προφήτες.
Έτσι, σήμερα γνωρίζουμε ότι στην πραγματικότητα το Internet boom ξεκίνησε στις ΗΠΑ το 1990. Τη χρονιά εκείνη οι αναλυτές της αμερικανικής στατιστικής υπηρεσίας άρχισαν να παρατηρούν μια ανεξήγητη αύξηση στις πωλήσεις δικτυακού εξοπλισμού IP η οποία με την πάροδο του χρόνου γινόταν όλο και μεγαλύτερη. Δυστυχώς όμως, απέτυχαν να κατανοήσουν ότι αυτή η αύξηση σηματοδοτούσε τις πρώτες δονήσεις του Ιντερνετικού σεισμού. Έτσι χρειάστηκε να περάσουν τρία ολόκληρα χρόνια (1993) μέχρι να αρχίσουν να εμφανίζονται τα πρώτα ρεπορτάζ, να γράφονται βιβλία και να δημοσιεύονται αγγελίες ζήτησης προσωπικού με γνώσεις Internet.
Παρακολουθώντας επί χρόνια τις εξελίξεις στο χώρο του δικτύου, θεωρώ ότι σήμερα (ακριβώς 10 χρόνια αργότερα) έχω στη διάθεσή μου στοιχεία τα οποία με τοποθετούν σε θέση ανάλογη με εκείνη των τότε αναλυτών της αμερικανικής στατιστικής υπηρεσίας. Φοβούμενος λοιπόν μήπως υποπέσω στο ίδιο λάθος με εκείνους, σας παραθέτω εδώ τα στοιχεία που έχω συλλέξει, καθώς και τις προβλέψεις στις οποίες με οδηγούν:
Το δίκτυο είναι πλημμυρισμένο από email newsletters - Η ύπαρξη τους δεν είναι ορατή στο ευρύ κοινό αφού αποστέλλονται μόνο στους παραλήπτες τους, αλλά μια αναζήτηση στο Altavista με τη φράση "subscribe to our newsletter" μας δίνει 491.726 web σελίδες!
Οι διαφημιστές εκτιμούν τα email newsletters περισσότερο από τις Web σελίδες - Δεν θα ακούσετε πολλούς να το δηλώνουν δημοσίως, αλλά είναι αποκαλυπτικό ότι η αμερικανική αγορά πληρώνει 40$ για 1000 εμφανίσεις ενός banner σε μια web σελίδα, αλλά 50% παραπάνω (60$) για τις ίδιες εμφανίσεις σε ένα email newsletter.
Οι επιχειρηματίες θεωρούν το email περισσότερο αποδοτικό από την καταχώρηση σε μηχανές αναζήτησης - Σε έρευνα της αμερικανικής της Direct Marketing Association τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου χαρακτήρισαν το email ως το πιο αποτελεσματικό μέσο προώθησης (most effective), ενώ το search engine positioning κρίνεται μόνο σχετικά αποτελεσματικό (somewhat effective).
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, τολμώ να διατυπώσω την πρόβλεψη ότι η επόμενη μεγάλη επανάσταση στο Internet (αλλά και σε άλλα αμφίδρομα ηλεκτρονικά μέσα) θα είναι το email content, δηλαδή η αποστολή ενημερωτικού υλικού μέσω κάποιας μορφής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τέτοιο υλικό μπορεί να αποστέλλεται περιστασιακά ή σε τακτά χρονικά διαστήματα και να αποτελείται από:
Ειδήσεις (π.χ. Τελευταία χρηματιστηριακά νέα)
Ανακοινώσεις (π.χ. Έκτακτη συναυλία του Χ στο θέατρο ...)
Προσφορές (π.χ. Αυτή την εβδομάδα έκπτωση 15% στο ...)
Αναλύσεις (π.χ. Η πρόσφατη δήλωση του πρωθυπουργού σημαίνει ότι ...)
Πληροφόρηση (π.χ. Ανακαλύφθηκε νέος ιός Η/Υ ο οποίος ...)
Συμβουλές (π.χ. Σήμερα η λεωφόρος Συγγρού θα είναι κλειστή λόγω έργων. Γι ' αυτό προτιμήστε την ...)
Απαντήσεις (π.χ. Ζητήσατε να μάθετε αν το σκεύος ΧΨΖ χρησιμοποιείται σε φούρνο μικροκυμάτων)
Υπενθυμίσεις (π.χ. Μην ξεχάστε να βάλετε βενζίνη διότι από αύριο αρχίζουν απεργία τα βυτιοφόρα)
Ενημέρωση (π.χ. Δελτίο καιρού)
Προειδοποιήσεις (π.χ. Η τιμή της μετοχής Χ βρίσκεται σήμερα κάτω από τις 10.000 δρχ. Σας υπενθυμίζουμε ότι ζητήσατε να αγοράσουμε 100 τεμάχια αμέσως μόλις συμβεί αυτό.)
Διάφορα (π.χ. Ωροσκόπια)
Γιατί το email content είναι τόσο δημοφιλές:
Είναι personalized - Δημιουργείται σύμφωνα με τις ανάγκες μας και είναι προσαρμοσμένο σε αυτές)
Είναι εύχρηστο - Έρχεται σε εμάς αντί να υποχρεωθούμε να το αναζητήσουμε μέσα στον ωκεανό άχρηστης (για μας) πληροφορίας που περιέχει το Web
Είναι γρήγορο - "Σκανάροντας" το subject (θέμα) ή τις πρώτες γραμμές του μηνύματος μπορούμε αμέσως να εκτιμήσουμε αν αξίζει να το διαβάσουμε άμεσα, να το αφήσουμε για αργότερα, ή να το αγνοήσουμε
Εξ' αιτίας όλων των παραπάνω θεωρώ ότι το email content θα αποτελέσει μια εκπληκτική επιτυχία στην Ελλάδα διότι:
Είμαστε βιαστικοί - Το email content μας δίνει μόνο ό,τι χρειαζόμαστε τη στιγμή που το ζητήσαμε.
Είμαστε απαιτητικοί - Χάρη στις εγγενείς δυνατότητες personalization που διαθέτει το email content παρέχει ειδική μεταχείριση σε κάθε συνδρομητή του.
Είμαστε κοινωνικοί - Θέλουμε πάντοτε να γνωρίζουμε τι γίνεται γύρω μας. Χάρη στο email content μπορούμε να επιλέξουμε για ποιες πλευρές της ζωής γύρω μας θέλουμε να ενημερωνόμαστε τακτικά.
Θα ολοκληρώσω αυτή την αναλυτική πρόβλεψη, παρατηρώντας ότι τα παραπάνω δεν είναι απαραίτητο να περιορίζονται μόνο στο χώρο του Internet. Τόσο η κινητή τηλεφωνία όσο και η Interactive TV είναι χώροι όπου το email content μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές.
Για άλλη μια φορά λοιπόν η νέα τεχνολογία μας φέρνει μπροστά σε ένα μεγάλο κύμα ανακατατάξεων και αλλαγής προσανατολισμού. Είναι βέβαιο ότι, όπως συνέβη και με τις προηγούμενες μεταβολές, το μέλλον ανήκει στους τολμηρούς, τους σοβαρούς επαγγελματίες και σε όσους σέβονται τον χρήστη και του προσφέρουν μια χρήσιμη, αξιόλογη και φθηνή υπηρεσία.
Γιώργος Επιτήδειος
gepiti@gepiti.com
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com |