|
Τα E-markets αλλάζουν το Business to Business E-Commerce
Σύμφωνα με την Gartner Group, το 2004 ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών στο Business to Business E-Commerce θα ανέλθει σε 7,29 τρισεκατομμύρια δολάρια! Το νούμερο αυτό είναι 50 φορές μεγαλύτερο από τις πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 1999 (145 δισεκατομμύρια δολάρια) και θα αντιπροσωπεύει το 7% του συνολικού παγκόσμιου εμπορίου (105 τρισεκατομμύρια δολάρια).
Οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν πως η αύξηση αυτή (403 δις δολάρια το 2000, 953 το 2001, 2,18 τρις το 2002 και 3,95 τρις το 2003) θα αποτελέσει το φυσικό επακόλουθο του ανταγωνισμού μεταξύ νέων επιχειρήσεων (οι οποίες θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν ισχυρή παρουσία στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου) και παραδοσιακών εταιρειών (οι οποίες θα επενδύσουν σημαντικά ποσά στο δίκτυο σε μια προσπάθεια να προστατεύσουν τα μερίδια αγοράς τους).
Βραχυπρόθεσμα, ο ανταγωνισμός αυτός θα προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στην παγκόσμια οικονομία, καθώς οι παλαιοί παίκτες θα υποχρεωθούν σε σημαντικές μεταβολές του τρόπου λειτουργίας τους, ενώ κάποιοι από αυτούς πιθανόν να βρεθούν εκτός αγοράς. Από την άλλη μεριά όμως, οι νέοι παίκτες θα αντιμετωπίσουν και αυτοί δυσκολίες, ενώ προβλέπεται πως πολλοί δεν θα αντέξουν τον ισχυρό ανταγωνισμό και θα υποχρεωθούν να αποχωρήσουν με σημαντικές ζημιές. Μακροπρόθεσμα πάντως, η παγκόσμια αγορά θα αναδιοργανωθεί σε υγιέστερες και πιο αποδοτικές βάσεις.
Το μοντέλο πάνω στο οποίο θα οικοδομηθούν αυτές οι νέες επιχειρηματικές σχέσεις ονομάζεται E-markets και προσφέρει νέες ευκαιρίες και πλεονεκτήματα τόσο στους πωλητές όσο και στους αγοραστές.
Τα E-markets είναι εξειδικευμένοι χώροι "συνάντησης" επιχειρηματιών οι οποίοι επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους σε κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο (π.χ. σιτηρά, χημικά προϊόντα, ηλεκτρονικά κ.λπ.) ή σε μια ειδική γεωγραφική περιοχή (π.χ. Βαλκάνια, Καραϊβική κ.λπ). Προς το παρόν, οι δραστηριότητές τους περιορίζονται σε online communities και ανακοινώσεις προσφοράς και ζήτησης. Μακροπρόθεσμα όμως θα επεκταθούν και στο χώρο της παροχής εξειδικευμένων επιχειρηματικών υπηρεσιών όπως extranets, B2B Web storefronts, EDI, backup over Internet, file distribution services κ.λπ.
Βέβαια, όλοι οι τομείς του Business to Business Commerce δεν θα αποδειχθούν το ίδιο δεκτικοί στο μοντέλο E-markets. Σύμφωνα με τη Forrester στους τομείς των Η/Υ, ηλεκτρονικών, μεταφορών και αποθήκευσης τα E-markets (ή eMarketplaces κατά τη Forrester) θα συγκεντρώσουν πάνω από το 70% της αγοράς. Αντίθετα, η συμμετοχή τους θα είναι μικρότερη στη βαριά βιομηχανία και στο χώρο των κρατικών προμηθειών (άμυνα κ.λπ.).
Γιώργος Επιτήδειος
gepiti@gepiti.com
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com | |