Micropayments: Η επανάσταση που δεν θα έρθει
29/12/2004 (Οτι λάμπει δεν είναι χρυσός)
Γιώργος Επιτήδειος,
gepiti@gepiti.com
Εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί επιχειρηματίες και οικονομολόγοι θεωρούν τις "μικροσυναλλαγές" ως την επόμενη εξέλιξη στο e-commerce διότι θα δημιουργήσει μια νέα αγορά από προϊόντα που σήμερα είναι πολύ μικρά για να πουληθούν. Για παράδειγμα, οι χρήστες του Internet θα μπορούν να χρεωθούν ακόμη και με ένα μόνο λεπτό του ευρώ για να αγοράσουν μια είδηση online ή να λάβουν ένα ενημερωτικό email.
Καθώς το κόστος διαχείρισης κάθε συναλλαγής μειώνεται συνεχώς υποτίθεται ότι το ηλεκτρονικό "μικροχρήμα" είναι πλέον προ των πυλών. Δεν είναι όμως καθόλου βέβαιο ότι υπάρχει κάποιος που θέλει να το χρησιμοποιήσει.
Οι καταναλωτές προτιμούν τις πιστωτικές κάρτες οι οποίες αξιοποιώντας τις ίδιες τεχνολογίες τους επιτρέπουν να αγοράζουν σε όλο και μικρότερα ποσά όπως το ένα ευρώ. Δεν έχουν πολλούς λόγους λοιπόν να δυσκολέψουν τη ζωή τους υιοθετώντας μια καινούρια τεχνολογία.
Ούτε και οι έμποροι όμως έχουν πολλά να κερδίσουν. Πολλοί προτιμούν να συγκεντρώνουν πολλά προϊόντα μαζί και να τα πωλούν όλα ως πακέτο (bundling) χρεώνοντας έτσι περισσότερο. Δεν έχουν κανένα όφελος αν δώσουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να πληρώσουν λιγότερα αγοράζοντας μόνο ό,τι επιθυμούν (π.χ. ένα μόνο τραγούδι αντί για ολόκληρο τον δίσκο).
Ούτε βέβαια υπάρχει έμπορος που θα εγκαταλείψει εύκολα τις πιστωτικές κάρτες για ένα σύστημα που του στερεί δημογραφικές πληροφορίες, καθώς εγγυάται την ανωνυμία των χρηστών του.
Το σημαντικότερο αντικίνητρο των micropayments όμως είναι η δημοτικότητα του flat rate pricing. Όταν ο καταναλωτής χρεώνεται χωρίς το άγχος ενός μετρητή που «τρέχει συνεχώς», η χρήση αυξάνει κατά 50 200%. Έτσι, γίνεται πιστότερος, θερμότερος και εμπειρότερος χρήστης κάθε υπηρεσίας. Όσο λοιπόν επεκτείνεται το flat rate pricing τόσο περιορίζονται και οι εφαρμογές των micropayments.
Έχουμε λοιπόν μια καλή ιδέα που όμως δύσκολα θα προχωρήσει επιχειρηματικά. Προς γνώση και συμμόρφωση όσων πιστεύουν πως το καινούριο είναι πάντοτε καλύτερο και προορισμένο για την επιτυχία.
Γιώργος Επιτήδειος
Δημοσιοποιήσετε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας γι' αυτό τα άρθρο
Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες © 2005 Γιώργος Επιτήδειος Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com |