[InterBIZ Newsletter Logo]

Επιχειρηματικές εφαρμογές των streaming media
2/3/2001 (Μια νέα προσέγγιση στο περιεχόμενο και τον σχεδιασμό των εταιρικών web sites) Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

 

Έχετε προσέξει πόσο ψυχρά και όμοια μεταξύ τους είναι τα περισσότερα εταιρικά web sites; Όσο κι αν προσπαθούν οι web designers να τους δώσουν ζωή, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα όπως το flash ή τα animated gif, ο επισκέπτης μένει πάντοτε ανικανοποίητος μια και, αποκτά μεν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες, σχεδόν ποτέ όμως δεν νιώθει κάτι από τον παλμό, τη ζωή και το πραγματικό πρόσωπο της επιχείρησης.

Κάπως καλύτερη είναι η κατάσταση σε όσα web sites μικρομεσαίων επιχειρήσεων ή ελεύθερων επαγγελματιών ο ιδιοκτήτης τους έχει τολμήσει να δημοσιεύσει τη φωτογραφία του ή εκείνες των συνεργατών του. Είναι αλήθεια ότι σπάνια τα άτομα αυτά έχουν φωτογένεια. Κάθε άνθρωπος όμως είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος και η παρουσία του σε ένα site είναι αρκετή για να δώσει φιλικότητα σε μια σελίδα και να χαρίσει μια πολύτιμη πνοή ζωής στο περιεχόμενό της. (Θυμηθείτε πόσο πιο συμπαθητικές είναι οι κακογραμμένες προσωπικές σελίδες οποιουδήποτε ανθρώπου, από τα ψυχρά και "αποστειρωμένα" επιχειρηματικά sites που συναντούμε σήμερα στο δίκτυο.)

Ούτε αυτή η ανθρώπινη πινελιά όμως αρκεί για να δώσει σε ένα site την ευχρηστία, το ιδιαίτερο ύφος και τη σφαιρική ενημέρωση που προσδοκά ο μέσος επισκέπτης. Γι' αυτό και σήμερα, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στις, αρκετά ώριμες πλέον, τεχνολογίες streaming media, συμπληρώνοντας το περιεχόμενο των sites τους με μικρά video ή άλλες εφαρμογές. Οι συνηθέστεροι και αποτελεσματικότεροι τρόποι αξιοποίησης ενός video από ένα εταιρικό site είναι:

Περιγραφή προϊόντων

Αν και τίποτε δεν ικανοποιεί πλήρως την ανάγκη του πελάτη να δει, να αγγίξει και να δοκιμάσει το προϊόν, σε πολλές περιπτώσεις ένα περιγραφικό video και μια φιλική φωνή μπορούν να αποτελέσουν ένα αρκετά αποτελεσματικό υποκατάστατο.

Επιδείξεις εφαρμογών

Αντί για επεξηγηματικά κείμενα όπου περιγράφονται οι χρήσεις του προϊόντος, παρουσιάζονται άνθρωποι οι οποίοι αξιοποιούν στην πράξη τις δυνατότητές του, προτρέποντας τον θεατή να τους μιμηθεί.

Εκπαίδευση

Οι περισσότεροι από εμάς αγοράζουμε προϊόντα χωρίς να εκμεταλλευόμαστε σχεδόν ποτέ το σύνολο των δυνατοτήτων τους επειδή δεν διαθέτουμε τον απαιτούμενο χρόνο ή την υπομονή για να εξασκηθούμε στη χρήση τους. Ένα καλό εκπαιδευτικό video μπορεί να διδάξει γρήγορα και εύκολα κάθε νέο αγοραστή, βοηθώντας πολλούς καταναλωτές να μεταμορφωθούν σε ικανοποιημένους χρήστες του προϊόντος έτοιμους να διαφημίσουν τις αρετές του στο φιλικό και συγγενικό περιβάλλον τους.

Προσωπικά σχόλια

Επειδή οι καταναλωτικές επιλογές δεν γίνονται μόνο με βάση τη λογική, αλλά ακολουθούν σε μεγάλο βαθμό και τις επιταγές των συναισθημάτων μας, αρκετές επιχειρήσεις παρουσιάζουν πλέον στα sites τους σχόλια, παρατηρήσεις και εντυπώσεις ικανοποιημένων πελατών. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία και το προϊόν γίνονται πιο οικεία στο κοινό και διευκολύνουν τους διστακτικούς καταναλωτές να υπερνικήσουν τις αμφιβολίες τους.

Εγγυήσεις ποιότητας

Ένα πειστικό φιλικό πρόσωπο το οποίο μας διαβεβαιώνει για την αξία του προϊόντος και μια virtual περιήγηση στους χώρους παραγωγής της εταιρείας, μπορούν να επηρεάσουν πολλούς αναποφάσιστους καταναλωτές και να φέρουν στην εταιρεία πελάτες οι οποίοι ποτέ δεν θα αποφάσιζαν να αγοράσουν βασισμένοι μόνο στις διαβεβαιώσεις μιας άψυχης web σελίδας.

Συμπεράσματα

Παρότι μας αρέσει να υποστηρίζουμε το αντίθετο, είμαστε όλοι παιδιά της τηλεόρασης και ο γραπτός λόγος μαζί με τις στατικές φωτογραφίες μπορεί να κερδίζει τη λογική μας, αλλά δεν θα κατακτήσει ποτέ τις καρδιές μας. (Προσπαθήστε να θυμηθείτε πότε συναντήσατε κάποιο εταιρικό site τόσο εντυπωσιακό ώστε το αγαπήσατε αμέσως και έμεινε για καιρό χαραγμένο στη μνήμη σας).

Το επάγγελμα του πωλητή λοιπόν δεν θα πεθάνει ποτέ αφού κάθε πώληση ενός προϊόντος, μιας επιχείρησης ή κάποιας ιδέας εμπεριέχει σχεδόν πάντοτε και ένα συναισθηματικό στοιχείο το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί μόνο με την άμεση προσωπική επαφή. Επειδή όμως σε πολλές περιπτώσεις η απασχόληση εξειδικευμένων πωλητών είναι αντιοικονομική, το πιστότερο υποκατάστατό τους που διαθέτουμε σήμερα (το video) θα αποτελεί σχεδόν πάντοτε έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να περιγράψουμε στο κοινό το προϊόν μας και να το πείσουμε για την αξία του.

Παρακολουθώντας λοιπόν την υποδομή του Internet να αναπτύσσεται ραγδαία δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι σύντομα το χιλιοειπωμένο ρητό "Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις", ίσως δώσει τη θέση του στο "ένα καλό video και μια πειστική φωνή αξίζουν όσο χίλιες web σελίδες". Αυτή η προσέγγιση βέβαια είναι ακόμη πολύ καινούρια για τη χώρα μας. Σύντομα όμως στο χώρο αυτό θα αναδυθούν πολλές αξιόλογες επιχειρηματικές ευκαιρίες και καλά θα κάνουμε να μην τις αφήσουμε ανεκμετάλλευτες.

Γιώργος Επιτήδειος

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com