[InterBIZ Newsletter Logo]

Τι ζητούν οι χρήστες από ένα Web site

Σύμφωνα με μια έρευνα του Georgia Institute of Technology (Οκτώβριος 1998) τα κυριότερα παράπονα των χρηστών, από τα web sites που επισκέπτονται, είναι:

  1. Χαμηλή ταχύτητα. Το 62% των χρηστών παραπονούνται πως τα sites που επισκέπτονται καθυστερούν πολύ να "φορτώσουν".
  2. Κακή συντήρηση. Το 58% διαμαρτύρεται για παραπομπές (links) που δεν λειτουργούν ή οδηγούν σε λάθος σελίδα.
  3. Δυσκολία στη χρήση. Το 47% δηλώνει πως αντιμετωπίζει δυσκολίες κάθε φορά που ψάχνει να βρει πληροφορίες μέσα σε ένα site. To 28% μάλιστα έχει δυσκολίες να βρει ακόμη και σελίδες που ήδη γνωρίζει ότι υπάρχουν!

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο, εξ' ίσου σημαντικό, που απαιτούν οι χρήστες. Θα δούμε τι είναι αυτό μέσα από το ακόλουθο πείραμα που πρότεινε σε άρθρο του στο Clickz ο Nick Usborne (http://www.searchz.com/zcommerce/101298.shtml):

1. Πάρτε το web site σας (ή αν δεν έχετε δικό σας, πάρτε το αγαπημένο σας site) και αφαιρέστε τον ήχο, τα animations και όλα τα άλλα multimedia παιγνιδάκια που περιέχει. Πόσο ποσοστό της αξίας-χρησιμότητας του πιστεύετε πως έχασε το site; Γράψτε το νούμερο κάπου και πάμε στο επόμενο βήμα.

2. Πάρτε το ίδιο Web site και αφαιρέστε τις εικόνες και τα γραφικά. Στη συνέχεια γράψτε το, αναμφίβολα, σημαντικό ποσοστό της αξίας-χρησιμότητας που έχασε το site από αυτή την απώλεια.

3. Τώρα πάρτε το site και προσθέστε του τις εικόνες τα γραφικά, τον ήχο, τα animations και οτιδήποτε άλλο του στερήσατε ως τώρα. Αφαιρέστε όμως όλο το κείμενο.

Τι νομίζεται ότι έμεινε;

Τίποτε.

Οι λέξεις είναι ο αέρας που αναπνέουμε. Ο τρόπος που μεταφέρουμε τα μηνύματα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Όσο εκπληκτικά και αν είναι τα γραφικά σας, όσο προχωρημένα και αν είναι τα προγράμματα που έχετε κατασκευάσει, όσο τέλεια και αν είναι η ιδέα που θέλει να εκφράσει το site, είναι όλα άχρηστα χωρίς καλογραμμένο κείμενο.

Δυστυχώς αυτή η απλή και αυτονόητη αλήθεια δεν είναι δημοφιλής στις μέρες μας. Πάρτε οποιοδήποτε web site και σκεφθείτε πόσος χρόνος και χρήμα αφιερώθηκε στη δημιουργία των γραφικών, πόσος στην κατασκευή των σελίδων και πόσος στη συγγραφή ή στον έλεγχο του κειμένου.

Φαντάζομαι πως θα έχει μεγάλο ψυχολογικό ενδιαφέρον να μάθουμε γιατί όλοι δίνουν τόσο χαμηλή προτεραιότητα στο πιο σημαντικό μέρος κάθε Web site και το αντιμετωπίζουν σαν φτωχό συγγενή. Για έναν επιχειρηματία όμως αυτό είναι δευτερεύον. Σημασία έχει να φροντίσει να μην κάνει κι αυτός το ίδιο λάθος.

Γιώργος Επιτήδειος

Υ.Γ. Η συγγραφή κειμένου για το Web δεν είναι απλή υπόθεση. Αν και οποιοδήποτε καλογραμμένο κείμενο ξεχωρίζει μέσα στο χάος των κακογραμμένων σελίδων του δικτύου όπως "η μύγα μεσ' στο γάλα", ο δημιουργός ενός site πρέπει να έχει υπ' όψιν του ότι η ανάγνωση Web σελίδων αρκετές ιδιαιτερότητες και απαιτεί τον δικό της τρόπο γραφής.

Αν ενδιαφέρεστε να μάθετε ποιος είναι αυτός, μπορείτε να συμβουλευτείτε τις σελίδες της έρευνας που έκανε ο Jakob Nielsen με τίτλο How Users Read on the Web (http://www.useit.com/alertbox/9710a.html). Η μελέτη αναφέρεται σε κείμενο γραμμένο στην Αγγλική γλώσσα. Ωστόσο, ο αναγνώστης θα μπορέσει αμέσως να καταλάβει ποιο στυλ γραψίματος πρέπει να προτιμάται και ποιο να αποφεύγεται σε οποιαδήποτε γλώσσα του κόσμου.

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com